چهارشنبه 1395/12/4 - 29 : 7
مشخصات امام جمعه
محمد پروینی
محمد پروینی
لیلان
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/11/29
قبل از بیان مطالبی در این زمینه معظم له بیان داشتند که (سلام مرا به مردم شهرهای خودتان برسانید) خیلی زیباست که نائب امام زمان برای ما سلام برساند و ماهم جواب سلام مقام معظم رهبری را با این شعار پاسخ می دهیم که:(لبیک یاخامنه ای لبیک یاحسین است

خطبه های نماز جمعه بخش لیلان – 29/11/95

خطبه اول:

سَلامُ عليکم وَ رَحْمَةُ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرحيم ، الْحَمْدُ وَ الثنا لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي خَلَقَ الْخَلائِقَ بِقُدْرَتِهِ وَ نَشَرَ اَلرِّيَاحَ بِرَحْمَتِهِ وَ وَتَّدَ بِالصُّخُورِ مَيَدَانَ أَرْضِهِ، الَّذِي بَعُدَ فَلا يُرَى وَ قَرُبَ فَشَهِدَ النَّجْوَى ثم الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَيِّدنَا و حَبِيبِ إِلَهِ الْعَالَمِينَ ، الْعَبْدِ الْمُؤَيَّدِ ، وَ الرَّسُولِ المصدد الْمُصْطَفِي الْأَمْجَدِ الَّذِي سُمِّيَ فِي سَمَاءِ بَا احْمَدِ وَ فِي الْأَرَضِينَ بِأَبِي الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ علي آلِهِ الطيبين الطاهرين ، سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ ، وَ اللَّعْنَة الدَّائِمَة الأبدية عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ ، من الآن الي قِيَامِ يَوْمِ الدِّينِ ، السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ اَلسَّلامُ علي اَسيرِ الْکُرُباتِ وَ قَتيلِ الْعَبَراتِ ، اوصيکم عِبَادَ اللَّهِ وَ نَفْسِي بتقوي اللَّهِ وَ اتِّبَاع أَوَامِرِهِ. ایام، ایام فاطمیه می باشد جا دارد تسلیتی محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و شما محبین آن حضرت داشته باشم و امیدوارم از عنایات و شفاعت آن حضرت بهره مند شویم. انشاءالله. در این خطبه از دریای فضائل صدیقه طاهره به چند مورد اشاره می گردد: 1. برترین بانوی جهان در روایات فراوانی که در منابع معروف اهل سنت آمده تصریح شده است که فاطمه زهرا(س) افضل زنان جهان بود، آن سخنی است که پیغمبر اکرم(ص) آن را به تعبیرات مختلف بیان فرموده است:(اِنَّ اَفْضَلَ نِساءِ اَهْلِ الْجَنَّةِ خَدیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِد، وَ فاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّد، وَ مَرْیَمُ بِنْتُ عِمْرانَ، وَ آسِیَةُ بِنْتُ مُزاحِم) (برترین زنان بهشت خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمّد، و مریم دختر عمران، و آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون) 2. فاطمه(علیها السلام) محبوب ترین افراد نزد پیامبر(صلی الله علیه وآله) در حدیثی از زبان عایشه می‌خوانیم که می‌گوید:«ما رَاَیْتُ اَحَداً اَشْبَهَ کَلاماً وَ حَدِیثاً مِنْ فاطِمَةَ بِرَسُولِ اللهِ(صلی الله علیه وآله) وَ کانَتْ اِذا دَخَلَتْ عَلَیْهِ رَحَّبَ بِها، وَ قامَ اِلَیْها، فَاَخَذَ بِیَدِها فَقَبَّلَها، وَ اَجْلَسَها فِی مَجْلِسِهِ؛(من هیچ کس را در سخن گفتن از فاطمه شبیه تر به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) ندیدم، هنگامی که وارد بر پدر می‌شد به او خوش آمد می‌گفت، و در برابر دخترش فاطمه بر می‌خاست، دست او را می‌گرفت و می‌بوسید، و او را در جای خود می‌نشاند( 3. مقام قرب فاطمه(علیها السلام) در پیشگاه خدا در «صحیح ترمذی» از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله)نقل می‌کند که فرمود: «اِنَّما فاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی ما آذاها وَ یَنْصَبُنِی ما نَصَبَها؛( فاطمه پاره تن من است، آنچه او را آزار دهد مرا آزار می‌دهد و آنچه او را به زحمت افکند مرا به زحمت می‌افکند.)این نکته نیز شایان دقت است که معمولا جمله «فاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» را به معنای فاطمه پاره تن من است، تفسیر و ترجمه می‌کنند، در حالی که در این جمله سخنی از تن در میان نیست، بلکه مفهوم حدیث این است که فاطمه(علیها السلام)پاره ای از وجود و هستی پیامبر(صلی الله علیه وآله) است، هم از نظر جسمی و هم روحی. 4. زهد و ایثار فاطمه(علیها السلام( ابن حجر و دیگران در روایتی از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) نقل کرده اند، او هنگامی که از سفر باز می‌گشت نخست به سراغ دخترش فاطمه زهرا(علیهاالسلام) می‌آمد، و مدتی نزد او می‌ماند، ولی یک بار برای فاطمه زهرا(علیهاالسلام) دو دستبند از نقره و همچنین یک گردنبند و دو گوشواره ساخته بودند، و پرده ای بر در اطاق آویزان کرده بود.هنگامی که پیامبر(صلی الله علیه وآله) وارد شد و این منظره را دید بیرون آمد در حالی که آثار غضب در چهره اش نمایان بود، به مسجد آمد و بر منبر نشست.فاطمه(علیها السلام) دانست که ناخشنودی پیغمبر(صلی الله علیه وآله) به خاطر همان مختصر زینت است، همه را نزد پدر فرستاد تا در راه خدا صرف کند.هنگامی که چشم پیامبر(صلی الله علیه وآله) به آن افتاد سه بار فرمود:«فَعَلَتْ، فِداها اَبُوها». فاطمه آنچه را که می‌خواستم انجام داد، پدرش به فدایش باد. 5. نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود! ذهبی در «میزان الاعتدال» آورده است که پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود:(اَوَّلُ شَخْص یَدْخُلُ الْجَنَّةُ فاطِمَةُ(علیها السلام؛( نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه است.) 6. نام‌های پرمعنای فاطمه(علیها السلام) از احادیث بر می‌آید که نامگذاری فاطمه زهرا(علیها السلام) بوسیله حکیم علی الاطلاق یعنی خدای عالم انجام گرفته است.از سوی دیگر «فاطمه» از ماده «فطم» (بر وزن حتم) به معنای بازگرفتن کودک از شیر مادر است، سپس به هر گونه بریدن و جدایی اطلاق شده است.در حدیثی از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) آمده است که فرمود:(اِنَّما سَمَّاهَا فَاطِمَة لاَِنَّ اللهَ فَطَمَها وَ مُحِبِّیها عَنِ النّارِ)؛) او را فاطمه نام نهاده، زیرا خداوند او و دوستانش را از آتش دوزخ باز داشته است.) 7. هدیه پیامبر(صلی الله علیه وآله) به فاطمه(علیها السلام) غیر از هدایای فوق العاده معنوی که پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) به دخترش فاطمه زهرا(علیها السلام) داد که هر کدام از دیگری گرانبهاتر و پرارزش تر بود که بعضی از آنها در تاریخ ضبط شده مانند تسبیح حضرت زهرا(علیها السلام) و بعضی را مینمی دانیم. یک هدیه به ظاهر مادی نیز به او داد و عجب این که این هدیه نیز به فرمان خدا صورت گرفت چنانکه در حدیث زیر آمده است:سیوطی نقل می‌کند: هنگامی که آیه شریفه: (وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ)؛ (و حق نزدیکان را بپرداز.)نازل شد، پیغمبر(صلی الله علیه وآله) فاطمه(علیها السلام) را صدا زد و سرزمین «فدک» را به او واگذار کرد.البتّه چنانکه در فصل «ماجرای غم انگیز فدک» می‌آید، بخشیدن فدک به فاطمه(علیها السلام) یک مسأله ساده نبود، پشتوانه ای بود برای مسأله ولایت علی(علیه السلام) و سندی برای تحکیم و تثبیت مقام والای این خانواده، و از این نظر یک هدیه معنوی نیز محسوب می‌شد.که انشاءالله در نماز جمعه بعدی درباره خطبه فدکیه بیشتر صحبت خواهد شد. روضه: ایکی دنیاده بیزیم عزّتیمیز فاطمه دور شرف و تاج سرِ خلقتیمیز فاطمه دوریک روزی صدا زد زینبم ، بنشین کنار بسترم ، وصیتم هایم رابه بابات علی گفتم ، دخترم یک وصیت هم به تو دارم . من از شما عاشقان فاطمه سئوال می کنم آیا تا حال دیدیدیک مادر به دختر چهار ساله وصیت بکند ! زینب چهار ساله دوید دامن بابا را گرفت صدا زد : بابا مادرمان را کجا می بری ؟ خدا نکند یک مادر جوانی درخانه جان بدهد بیش از همه بچه های خانه می سوزند ، گریه می کنند، مادر مادر می گویند . شب بود گل خانه ی ما را بردند بی جان تن جانانه ی مارا بردند آهسته در سوخته را وا کردند خاکستر پروانه ی ما را بردند چه کردند با فاطمه زهرا ، که تا زنده بود گریه می کرد ؛ زنهای مدینه دیدند چند روز است زهرا بیرون نمی آید ، صدای گریه اش را نمی شنوند دیگر بقیع نمی آید ،چرا فاطمه نمی آید ، زنهای مهاجر و انصار آمدند خانه ی بی بی برای دیدن زهرا ، امّا چه زهرایی ( ذابَ لَحمَها وَجٍَثَّ جَلدَها عَلی عَظمَها ) ، گوشت بدن آب شده ، پوست روی استخوان چسبیده ،گفتند : ( یا بنت رسول الله ، کیف اصبحت ؟) فرمود : ( اصبحت والله آئسته لدنیاک ) . صبح کردم در حالی که از دنیای شما سیر و از مردان شما بیزار ، آن وقتی که بین در و دیوار ناله کردم بدادم نرسیدید ،پهلوی مرا شکستند ، بچه ام را کشتند ،حالا وقت مرگم آمدیداحوالپرسی می کنید ،زنها گریان شدند و رفتند به شوهرانشان گفتند : این فاطمه ای که ما دیدیم ،می میرد .عصری مردم با خبر شدند که زهرا از دنیا رفته است ، درب خانه جمع شدند ، ابوذر آمد ، فرمود بروید ما فعلاً جنازه را بر نمی داریم . ( فلما نامت العیون ) وقتی که چشمها بخواب رفت علی می خواهد بوصیت زهرا عمل کند ، بدن او را غسل داد . کفن کرد .1همه بگوئیم یا زهرا ... @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ نال ای دل که اینجا ناله دارد درون سینه داغ لاله دارد به ماه آسمان برگو متابد که اینجا ماه هجده ساله دارد بمیرم برای بچه ها ی بی مادر زهرا ،غریبانه غسل مادر را نظاره می کنند ، اشک می ریزند . اگر با چشم دل نظاره کنی می بینی امام حسن یک طرف ، امام حسین یک طرف ، زینب و ام کلثوم یک طرف دیگر نشسته اند گریه می کنند . یک وقت علی کنار بدن فاطمه فرمود : عزیزانم بیائید یک بار دیگر مادرتان راببینید یک وقت بچه ها روی بدن مادر افتادند ، یک دسته به گردن حسین ، یک وقت منادی ندا کرد یا علی بردار بچه ها را از روی سینه زهرا ، ملائکه ها ی آسمان بی طاقت شدند . علی جان کاش کربلا بودی ، آن وقتی که ناز دانه ی حسین خود ش را روی بدن بی سر بابا انداخت یک جمله ا ی کنار بدن بی سربابا کفت دل شیعه را می سوزاند . نگفت بابا آب می خواهم ، نگفت بابا بغلم کن ، گفت بابا نگاه کن عمه ام را با تازانه می زنند . @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ای اول مظلوم عالم این شبها در خانه علی گریه بود، گریه تعطیل نمشه، وقتی امیر المومنین علیه السلام رفت بدن ، صدیقه کبری را دفن کند فرمود بعد از این کارم روزها گریه و شبها خواب ندارم یک جای دیگر وقتی که سید السا جدین بدن ابی عبد الله را دفن کرد فرمود دیگه بعد از این من گریه و غصه ام دائمی است. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ بمیرم برای جنازه آن دختری که نصف شب آن را تشییع کردند. یا رسول الله! جایت خالی بود که ببینی جنازه فاطمه (س) را فقط هفت نفر برداشتند. جنازه را دارند می برند. همه دارند آرام گریه می کنند تا کسی متوجه تشییع جنازه نشود، تا مردم نفهمند که جنازه مظلوم و غریب فاطمه (س) را دارند می برند. جنازه را به قبرستان بقیع آوردند. یک قبری برای فاطمه عزیز کندند. علی (ع) را تسلیت دادند و به خانه آوردند.اما من بمیرم برای آن آقایی که کنار بدن هیجده ساله نشسته بود، اما هر چه نگاه کرد دید یک نفر نیست کمکش کند.بریم کربلا یک وقت رو کرد طرف خیمه ها و فرمود: جوانها بیایید جنازه پسرم را بردارید. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ از شما یک سوال دارم، همه نوشته اند، که آن ملعون در را یک جوری فشار داد که استخوانهای پهلوی بی بی شکست. لااله الاالله. تورا به خدا گوش کن! همه این را نوشته اند.اما آیا شنیده اید که شکسته بندی بیاورند؟ هیچ جا این را ننوشته اند. من خیال می کنم این چند روز که بی بی زنده بود هر وقت می خواست بلند شود دستش را به دیوار می گرفت.

خطبه دوم:

السلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرحيم ، الْحَمْدُ وَ الثنا لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ، بَارِئِ الْخَلَائِقِ أَجْمَعِينَ بَاعِث الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِين ثم الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ علي سَيِّدَنَا و حَبِيبِ إِلَهِ الْعَالَمِينَ ، الْعَبْدِ الْمُؤَيَّدِ ، وَ الرَّسُولِ المصدد الْمُصْطَفِي الْأَمْجَدِ أَبِي الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ علي آلِهِ الطيبين الطاهرين ، سِيَّمَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَرَضِينَ ، و اللَّعْنِ الدَّائِمِ عَلِيِّ أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِينَ ، من الآن الي قِيَامِ يَوْمِ الدِّينِ ، اللهم و صل علي علي امير المومنين، سيد الوصيين و آيَتِکَ الْکُبْرَى وَ النَّبَإِ الْعَظِيمِ وَ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ [الزَّهْرَاءِ] سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ صَلِّ عَلَى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ و امامي الهدي، الحسن و الحسين، سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ ، اللهم و صل علي ائمة المسلمين، علي ابن الحسين و محمد ابن علي و جعفر ابن محمد و موسي ابن جعفر و علي ابن موسي و محمد ابن علي و علي ابن محمد و الحسن ابن علي و الخلف الحجة القائم المنتظر المهدي، حججک علي عبادک و امنائک في بلادک، اللهم و صل علي ولي امرک المؤمّل و العدل المنتظر، و حفه به ملائکتک المقربين و ايده بروحِ القدس يا رب العالمين، اللهم هؤلاء ائمتنا و سادتنا و قادتنا بهم نتولي و من اعدائهم نتبرء الي يوم القيامه، اللهم وصل عَلَيْهِمْ صَلاةً لا يَقْوى عَلى اِحْصائِها و غيرک، اوصيکم عِبَادَ اللَّهِ وَ نَفْسِي بتقوي اللَّهِ وَ اتِّبَاع أَوَامِرِهِ. مناسبت ها: 1. امروز 29 بهمن قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم در آستانه‌ى سالگرد قيام مردم تبريز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربايجان شرقى، صبح چهارشنبه 27بهمن با رهبر انقلاب اسلامى ديدار كردند. قبل از بیان مطالبی در این زمینه معظم له بیان داشتند که (سلام مرا به مردم شهرهای خودتان برسانید) خیلی زیباست که نائب امام زمان برای ما سلام برساند و ماهم جواب سلام مقام معظم رهبری را با این شعار پاسخ می دهیم که:(لبیک یاخامنه ای لبیک یاحسین است)مقام معظم رهبری در ديدار مردم آذربايجان شرقى فرمودند: « يك عده‌اى تعبير «آشتى ملى» را مى‌گويند؛ اين‌ها به نظر من معنى ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا مى‌گوييد آشتى؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن كسانى‌كه روز عاشورا آمدند وسط خيابان و با قساوت و بى‌حيايى، جوان بسيجى را در خيابان لخت كردند و كتك زدند، قهرند و آشتى هم نمى‌كنند.» آشتی ملی با این جنایات؟! بعد از گذشت ۷سال از روزهای فتنه، برخی سیاسیون تصور می کنند که حافظه تاریخی مان ضعیف شده است. لذا سعی بر انکار هرگونه اعمال خلاف قانون و خلاف اخلاقشان که آن روزها مرتکب شده بودند دارند. تا حدی که اینقدر روی مبارک را زیاد کرده اند که انگار این نظام بود که ظالمانه در حق یک عده انسان مظلوم و سر به زیر و دوست داشتنی دچار خشونت شد. ۱_ مگر ایجاد کننده های بی حرمتی به عاشورا و فتنه گران نبودند که به عکس امام توهین کردند؟ حال برخی ها سخن از (آشتی ملی ) می زنند؟؟ ۲_ مگر ایجاد کننده های بی حرمتی به عاشورا و فتنه گران نبودند که اتوبوس ها و اموال عمومی و بیت المال را آتش زدند؟ ۳_ مگر ایجاد کننده های بی حرمتی به عاشورا و فتنه گران نبودند که اقدام به پایین کشیدن تابلوی بسیج در ۲۳ خرداد کردند؟ ۴_ مگر ایجاد کننده های بی حرمتی به عاشورا و فتنه گران نبودند که اقدام به حمله وحشیانه و گله ای به گارد انتظامی و کتک زدن آنها در عاشورا کردند؟ ۵_ مگر ایجاد کننده های بی حرمتی به عاشورا و فتنه گران نبودند که یک بسیجی را در عاشوراء لخت مادرزاد کردند؟(حماسه عظيم و مثال‌زدنى ۲۲بهمن و جمعيت چندده ميليونى مردم كه يكدل و يكصدا در سراسر كشور به ميدان آمده و آرزوهاى آمريكا و متحدان بيرونى و دنباله‌هاى داخلى آنان را زيرگام‌هاى استوار خود لگدمال كردند، نشان داد مردم به يكديگر بسيار نزديكتر و همراه و همزبان‌تر از آنند كه به «نسخه آشتى ملى» - آنهم نسخه‌اى كه از سوى وطن‌فروشان پيچيده شده است- نيازى داشته باشند.)آن‌ها که۲۲ نفر از بهترين فرزندان ملت را شهيد كردند، اما نتوانستند خدشه‌اى به اتحاد ملى و انسجام اسلامى و اقتدار ايرانيان وارد كنند. آن‌ها قهر با ملت را در دستور كار داشتند.(طرح آشتی ملی از سوی کسانی طرح می شود که در زمان مسؤلیت خود جامعه را به هرج و مرج کشانید و الان که دستش به تصویر نمی رسد چون ممنوع التصویر است با پس غام و پیغام نظرات شوم خود را عمومی می کند ما از دستگاه های امنیتی و قضایی می خواهیم تا صدای این منفورین را خفه کند قبل از اینکه ملت دشمن شناس و انقلابی آنها را خفه کنند طرح آشتی ملی به این خاطر مطرح می شود که چهره های اصلاح طلب افراطی و خائن و ریزشی نظام دوباره به عرصه سیاست برگردند ولی مردم انقلابی و آگاه ایران اسلامی در 22بهمن ماه با شعار مرگ بر فتنه گر امید آنها را به یأس تبدیل کردند.) چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه؛ بدعهدى آمريكا فراموش شود و قيافه زشت ترامپ در تداوم ايرانهراسى و گزينه نظامى روى ميز و وعده‌هاى دولت در مورد رفع اين دو تهديد در سايه برجام به فراموشى سپرده شود؟چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه كسى نپرسد پس اين همه آمد و شد اروپايى‌ها و بستن قراردادها چه نتيجه‌اى براى رفع ركود و ايجاد اشتغال داشته است؟همين مسأله ريزگردها در خوزستان كه باعث قطع آب و برق و گاز مردم شده و صداى مردم محروم آن منطقه را درآورده است بايد به فراموشى سپرده شود، چون آشتى ملى در دستور كار قرار گرفته است! كسى‌كه قبل از انتخابات مى‌گويد؛ من به قانون اساسى، نظام و ولايت فقيه اعتقاد و التزام عملى دارم اما بعد از انتخابات مى‌گويد؛ فقط گوش به فرمان آشوب در اتاق جنگ نرم لندن و واشنگتن عليه مردم هستم و حاضر به هيچ گفتگويى هم نيست چگونه او مى‌تواند با نظام و مردم آشتى كند. پذيرش مجدد اصحاب فتنه در ساختار نظام، مانند آن است كه دزدان سرگردنه را براى حفاظت از اموال و دارايى مردم بهكار گيرند! صرف‌نظر از لاف گزافى كه مى‌زنند، بايد گفت؛ «اى مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست» و به قول حضرت امام(ره) «عرِض خود مى‌برى و كذا و كذا» گفتنى است نيم بيت دوم اين شعر آن است كه «عرض خود مى‌برى و زحمت ما مى‌دارى» و حضرت امام(ره) با تعبير آن به «كذا و كذا» خواسته‌اند اين جماعت را تحقير كنند كه حتى عرضه به زحمت انداختن ما را هم نداريد. 2. پرحاشیه‌ترین جشنواره فیلم فجر ** درست است که فضاى محل برگزارى سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به‌لحاظ شكلى و پوشش شركت كنندگان نسبت به سال گذشته از وضعیت بهترى برخودار بود اما انتخاب غلط هیأت داوران این جشنواره در انتخاب نامزدهاى سیمرغ، این جشنواره را به پرحاشیه‌ترین جشنواره فیلم فجر بدل كرد.این حاشیه‌ها پس از اعلام اسامى نامزدهاى دریافت سیمرغ اوج گرفت. به‌طورى كه تقریباً همه هنرمندانى كه در این دوره از جشنواره فجر حضور داشتند و حتى برخى افرادى كه نامزد شده بودند نیز نسبت به عملكرد هیأت داوران جشنواره امسال اعتراض دارند. شنیده شده است كه اغلب اعضاى هیأت داورى سى و پنجمین جشنواره فیلم فجر، دو تابعیتى هستند از کشورهای آمریکا و کانادا. با توجه به این‌كه این افراد به خارج از كشور رفتوآمد دارند و برخى از آن‌ها در كشورهاى غربى زندگى مى‌كنند، این مسأله روى عملكرد آن‌ها در كار داورى اثر گذاشته است. یعنى براى این‌كه مشكلى در سفر به اروپا و آمریكا پیش نیاید، مجبور هستند كه فیلم‌هایى با مضامین انقلابى را كمتر در نظر بگیرند. با این وضعیت چطور می توان توقع داشت که به فیلمى علیه منافقین رأی بدهد؟ ما در خطبه های قبل به نقش مخرب دو تابعیتی ها اشاره کرده بودیم که چطور برای حفظ خودشان حتی در عرصه هنر نیز آثار مخرب می گذارد و فیلم هایی که با محتوای ضدمنافقین ساخته شده اند کمترین اهمیتی را ندادند.(

ارتباط با امام جمعه