يکشنبه 1396/7/2 - 5 : 12
مشخصات امام جمعه
حسن مصلح
حسن مصلح
برازجان (دشتستان)
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/6/24
امام جمعه برازجان در خطبه های نماز جمعه این هفته : تفکر انقلابی امام باید بر مجمع تشخیص مصلحت و همه مدیران ، حاکم باشد .

سلام علیکم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله الذی یؤمن الخائفین و ینجی الصالحین و یرفع المستضعفین و یضع المستکبرین و یهلک ملوکا و یستخلف آخرین و الصلاه و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین و خاتم النبیین العبد المؤید الرسول المسدد المصطفی الامجد المحمود الاحمد حبیبنا و حبیب اله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد صلی الله علیه و آله . و الصلاه و السلام علی آله طیبین الطاهرین المعصومین المنتجبین لا سیما بقیه الله الاعظم (عج) فی الارضین و لعنت الله علی اعدائهم و مخالفیهم و معاندیهم من الان الی قیام یوم الدین.

در ابتدای خطبه خود و همه ی شما عزیزان را به تقوای الهی و اجتناب از معاصی دعوت می کنم که بهترین زاد و توشه آخرت تقوا و پرهیزگاری است . در کلام مولای متقیان امام علی علیه السلام در توصیف پارسایان و پرهیزگاران آمده است (بُعْدُهُ عَمَّنْ تَبَاعَدَ عَنْهُ زُهْدٌ وَ نَزَاهَةٌ وَ دُنُوُّهُ مِمَّنْ دَنَا مِنْهُ لِينٌ وَ رَحْمَةٌ) (روضة الواعظین) اهل تقوا و پارسا از برخی از مردم دوری می جویند . یعنی رابطه و دوستی شان در جهت تقوای الهی ، دوستی خدا و دوری از گناه است . اگر با کسی دوستی و رفاقت برقرار می کنند برای رضا و خشنودی خداست . اگر از کسی فاصله می گیرند و رابطه دوستی برقرار نمی کنند باز هم از روی زهد و پارسایی آنهاست . برخلاف برخی که دوستی شان منفعتی و اخلاقشان اقتصادی است . به خاطر اینکه از دیگری سودی و منفعتی ببرد رفاقت برقرار می کند . اما مومنین و متقین رابطه دوستی شان بر اساس ایمان و تقوا است . این رفاقت و دوستی برقرار بوده و تا قیامت تداوم پیدا می کند اما دوستی های که بر اساس منافع دنیایی باشد ماندگاری ندارد . تا زمانی که دوستش مال و ثروت دارد و از او پذیرایی کرده و او را کمک می کند با او رفاقت می کند و به محض اینکه ناتوان و فقیر شد دوستی اش را قطع میکند . آنگاه فرمودند : مومن متقی چنین است (بُعْدُهُ عَمَّنْ تَبَاعَدَ عَنْهُ زُهْدٌ وَ نَزَاهَةٌ وَ دُنُوُّهُ مِمَّنْ دَنَا مِنْهُ لِينٌ وَ رَحْمَةٌ) (روضة الواعظین) دوری او از برخی از مردم از روی زهد و پارسایی است و نزدیک شدنش با برخی دیگر از سر مهربانی است . در کلام دیگر مولا فرمودند : (طُوبى لِمَنْ أَخْلَصَ لِلّهِ عِلْمَهُ وَ عَمَلَهُ وَ حُبَّهُ وَ بُغْضَهُ) (عیون الحکم، ص: 314) خوشا به حال کسانی که اخلاص بورزند چه در عمل ، چه سکوت ، چه کلام ، چه اعطا و اخذ ، چه ترک و چه دوستی و بغض شان . دوستی و دشمنی اش برای خداست . دوستان خدا را به خاطر رضای خدا دوست می دارد و دشمنان خدا را به خاطر رضای پروردگار دشمن می دارد . امیدواریم که ما چنین باشیم و با اولیای خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشیم . در ادامه بحث پیرامون این ایام فرخنده و خجسته ، دهه امامت و ولایت و امروز که روز مباهله است که یکی از روزهای بزرگ و با عظمت و با فضیلت است و روز حقانیت اهل البیت عصمت و طهارت است بحثم را ادامه می دهم پیرامون شخصیت مولا علی علیه السلام از لسان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم . نبی مکرم در فرازی از یکی از سخنرانی ها خطاب به مردم فرمودند : ای گروه مردم (یَا عَلِیُّ وَ الَّذِی بَـعَثَنِـی بِالنُّبُـوَّةِ وَ اصْطَفَانِی عَلَى جَمِیـعِ الْبَـرِیَّـةِ )( بحار الانوار / مجلسی ج27 ص 199 ) سوگند به خدایی که مرا به پیامبری برگزید (ما نَصَبْتَ عَلِیاًّ عَلَماً لِأُمَّتی فِی الْأَرْضِ حـَتـّی نَـوَّهَ بِاسْمِهِ فـی سـَماواتِـهِ وَ اَوْجـَبَ وِلایَــتَـهُ عَـلـی مَـلائِکَتِهِ)( امالی/صدوق (مترجم) ج1ص232) من علی را برای امت خودم به عنوان راهنما و پیشگاه نصب نکردم مگر پس از اینکه خداوند او را در آسمان ها مطرح کرد و بعد از آنی که خداوند ولایت او را حتی بر فرشتگان خود واجب ساخت . اما چرا امیر مومنان امام علی علیه السلام را به عنوان وصی امام و جانشین برگزیدند ؟ به جهت خصوصیات منحربه فردی که آن مولا از آن برخوردار بودند . در میان اصحاب هیچ هیچکدام خصوصیاتی که مولا علی علیه السلام داشتند را دارا نبودند . من برخی از این خصوصیات را مطرح می کنم . یکی از آن خصوصیات عصمت است . بر اساس ادله معتبر نقلی و عقلی عصمت حضرت علی علیه السلام و همچنین سایر امامان و ضرورت معصوم بودن ائمه در کتب کلامی شیعه اثبات شده است و سیره و زندگانی معصومانه حضرت علی علیه السلام دلالت بر این دارد . آیاتی که چنین ایامی در شان مولا بر پیامبر نازل شده است دلالت بر عصمت مولا دارد . آیه تطهیر (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِب عَنكمُ الرِّجْس أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطهِّرَكمْ تَطهِيراً)(سوره مبارکه احزاب آیه شریفه 33) . آیه ولایت (أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُول وَأُولی الأمرِ مِنْکُمْ)(نساء ۵۹) که به طور مطلق فرمودند : از اولوالامر و از امامان اطاعت کنید . اگر معصوم نبودند دلیلی نداشت بفرماید که به طور مطلق از آنها پیروی کنید . ما شیعیان بر اساس سخنان پیامبر معتقدیم که امامان ما همه دارای چنین خصوصیتی یعنی عصمت بودند . دومین خصوصیت مولا علی علیه السلام که احدی دیگر از اصحاب نداشتند علم و دانش لازم برای امر امامت و رهبری امت است . خود مولا علی علیه السلام فرمودند : (وَاللّهِ لَو ثُنِیت لِی الوِسادَةُ لَقَضَیتُ بَینَ أهلِ التَّوراةِ بِتَوراتِهِم، وبَینَ أهلِ الإِنجیلِ بِإِنجیلِهِم، وبَینَ أهلِ الزَّبورِ بِزَبورِهِم، وبَینَ أهلِ القُرآنِ بِقُرآنِهِم ) (الأمالی للطوسی، ص 523، ح 1159) اگر کرسی دانش برای من قرار داده شود و برآن کرسی علم و دانش و تدریس تکیه زنم برای اهل تورات بر اساس کتاب تورات فتوا می دهم و برای پیروان انجیل بر اساس کتاب انجیل فتوا می دهم و برای پیروان زبور بر اساس کتاب زبور و برای پیروان قرآن مسلمانان بر اساس قرآن فتوا می دهم . یعنی من عالم به کتاب های انجیل ، تورات ، زبور و قرآن کتاب مسلمانان هستم . در حدیثی دیگر فرمودند : (اَنَا مُستَودَعُ سِرِه وَ عِلمِهِ) من امانتدار و وارث سر و دانش پیغمبر هستم . سومین ویژگی مولا شجاعت منحصر به فرد است . هیچکس چنین شجاعتی را دارا نبوده است . اگر امام جامعه شجاع باشد می تواند به شایستگی مدیریت کند و در مقابل ظالمان و ستمگران بایستد اما اگر امام ، رهبر و حاکم جامعه ترسو باشد عزت و عظمت خود و جامعه را به باد می دهد . در طول تاریخ کم نبوده اند کسانی که به خاطر ترسو بودن تحت سلطه قدرتمند ها قرار گرفته اند . اکنون هم کم نیستند کسانی که به خاطر ترسو بودن زیر سلطه صهیونیسم ، استکبار و امریکا قرار می گیرند . این ترس و واهمه باعث می شود که انسان ذلیل شود . هم خودش را ذلیل کند و هم جامعه را اما پیشوای معصوم و امام عادل ، امام علی علیه السلام از چنین شجاعتی برخوردار بودند که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : (عَلی اَشْجَعُ النّاسِ) علی شجاع ترین مردم بودند (علی سیفُ اللّه عَلی اَعْدائِهِ) علی شمشیر خدا بود بر دشمنان خدا . خود حضرت در حدیثی فرمودند : (وَ اللّه لَو تَظاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلی قِتالی لَمّا وَلَّیتُ عَنها) (نهج البلاغه، نامه 45) به خدا سوگند اگر همه عرب پشت به پشت هم دهند برای جنگیدن با من هرگز از آنان بر نتابم و پشت نمی کنم . یکی از خصوصیات مولا برخوردار بودن از ملکه عدالت بود . او عادل ترین مردم بود اعدل الناس بودند . عامل اصلی عقب ماندگی ها ، انحراف ها ، قیام ها ، انقلاب ها ، سقوط حکومت ها و قطع نعمت های خدا از بشر به واسطه بی عدالتی ها است . عدالت است که دنیا را آباد می کند . اگر در جامعه بی عدالتی باشد جامعه تباه می شود . مولا فرمودند : (وَاللَّهِ لأنْ أبِیْتَ على‏ حَسَکِ السَّعْدَانِ مُسَهَّداً) (نهج‌البلاغه/خطبه 224) به خدا سوگند اگر تمام شب را روی خار های سعدان به سر برم (مِنْ أنْ ألْقَى اللَّهَ وَرَسُولَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ ظالِماً لِبَعْضِ الْعِبَادِ وَغاصِباً لِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْحُطامِ) یا با غل و زنجیر به این سو و آن سو کشده شوم برای من محبوب تر است از اینکه خدا و رسول خدا را ملاقات کنم در حالی که به بنده ای از بندگان خدا ظلم کرده باشم یا نسبت به اموال بیت المال غصبی انجام داده باشم . برای من این سختی ها و مرارت ها محبوب تر است تا اینکه بخواهم حق کسی را ضایع کنم یا به بنده ای از بندگان خدا ظلم کنم . پنجمین ویژگی مولای متقیان امام علی علیه السلام آلوده نشدن به دنیا است . امام ما به دنیا آلوده نشد . او دنیا را طلاق داده بود و سه طلاقه کرده بود . فرمودند : (وَاللهِ لَدُنْیَاکُمْ هذِهِ أَهْوَنُ فِی عَیْنِی مِنْ عِرَاقِ خِنْزِیرٍ فِی یَدِ مَجْذُومٍ) (شهیدی، ص 410) ای مردم به خدا قسم دنیای شما پیش من از استخوان پوکی که در دست بیمار جذامی باشد پست تر است . در توصیه به یاران فرمودند : (عِبَادَ اللَّهِ، أُوصِیکُمْ بِالرَّفْضِ لِهَذِهِ الدُّنْیَا التَّارِکَةِ لَکُمْ، وَ إِنْ لَمْ تُحِبُّوا تَرْکَهَا)(خطبه 99) ای بندگان خدا شما را سفارش می کنم به ترک دنیایی که شما را عاقبت رها می سازد . ولو شما جدایی از آن را دوست ندارید اما دنیا بی وفا است . عاقبت دنیا شما را رها می کند . امیدواریم خداوند به همه ما توفیق معرفت ، اطاعت و تمسک به مولا علی علیه السلام و بالاخره اسوه قرار دادن مولای متقیان امام علی علیه السلام را در همه شئون زندگی عطا فرماید . قرائت سوره ی والعصر پایان خطبه ی اول

خطبه دوم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین نحمده و نستعینه و نتوکل علیه و نستغفره و نشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و نشهد ان محمدا عبده و رسوله ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون . السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته السلام علی الائمه الهادین المهدیین السلام علی جمیع انبیاء الله و رسله و ملائکته . السلام علینا و علی عباد الله الصالحین السلام علی علیّ امیرالمومنین... و علی حجت ابن الحسن القائم المهدی صلوات الله علیهم اجمعین . بهم نتولّی و من اعدائهم نتبرّی .اللهم وال من والاهم و عاد من عاداهم و انصر من نصرهم و اخذل من خذلهم. عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

بار دیگر خود و همه شما عزیزان را به تقوای الهی و اجتناب از معاصی دعوت می کنم . مناسبت اول امروز 24 ذی الحجه سالروز نزول آیه تطهیر در شأن اهل البیت عصمت و طهارت در سال نهم هجری قمری است . آیه تطهیر که می فرماید : (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِب عَنكمُ الرِّجْس أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطهِّرَكمْ تَطهِيراً) (آیه تطهیر بخشی از آیه ۳۳ سوره احزاب) که در چنین روزی در شأن اهل البیت پیغمبر نازل شده است . از 40 واسطه از منابع اهل سنت گفته اند که این آیه در شأن اهل البیت پیامبر است . فرمودند : اهل البیت یعنی اهل البیت پیغمبر که منظور همین 5 تن هستند . پیامبر و مولا علی علیه السلام و حضرت فاطمه ، امام حسن و امام حسین و دیگران را شامل نمی شود . سایر بستگان پیامبر را شامل نمی شود ، زنان پیامبر را شامل نمی شود . فقط و فقط این 5 تن اند که مشمول آیه ی تطهیر می باشند . مناسبت دیگر امروز روز مباهله است . مباهله پیامبر اکرم با نصارای نجران . این هم از افتخارات مکتب تشیع و یکی از مهمترین آیات بر حقانیت مکتب اهل البیت و اسلام همین داستان مباهلهه است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است که هیأتی از مسیحیان نجران که اعتقاد به خدا بودن عیسی را داشتند محضر پیغمبر رسیدند . حضرت آنها را به مباهله دعوت کرد . یعنی اول استدلال کرد برای آنها که نمی شود 3 تا خدا باشد که عیسی را پسر خدا بدانید . این امکان ندارد . بعد از آنی که آنها نپذیرفتند آنها را به امر مباهله دعوت کرد . یعنی بیایید با هم جایی تجمع و دعا کنیم که هرکس که قاتل است بر او بلا نازل شود . که بعد از مشاوره گفتند باشه ما به مباهله می آییم . هر دو گروه آماده شدند . بزرگشان گفت اگر مشاهده کردید که پیغمبر با عزیزان و نزدیکان خودش به میدان آمده ما حاضر به مباهله نیستیم . اما اگر دیدید لشکری و جمعیتی را آورده ما حاضریم . این آیه می فرماید : (فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ ئِسائَکُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعنَةَ اللهِ عَلی الکاذِبینَ ) با آن کسانی که با تو لجاجت می کنند بعد از آنی که برایشان مطلب ثابت شده و حق را نمی پذیرند بگو : شما فرزندان ، زنان و جان هایتان را بیاورید ما هم می آوریم که اینجا به اتفاق عمده مفسران منظور از فرزندان فقط و فقط امام حسن و امام حسین بودند . احدی دیگر در این مباهله نبودند . منظور از زنان مصداق این آیه فقط و فقط حضرت فاطمه زهرا در داستان مباهله بود . و فرمود جان پیامبر یعنی امام علی علیه السلام . اینجا قرآن کریم امام علی علیه السلام را نفس پیامبر دانسته است . مرحوم قاضی شوشتری می نویسد : (اَجْمَعَ الْمُفَسِّرون عَلی اَنَّ اَبْنائَنا اِشارَةٌ اِلَی الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ(ع) وِ نِسائَنا اِشارَةٌ اِلَی الْفاطِمه(ع) وَ اَنْفُسَنا اِشارةٌ اِلی علی(ع) فَـجْعَـلَـهُ اللهَ تعالـی نَفْسَ مـُحـَمَّدٍ(ص) وَالـْمُرادُ اَلـْمُساواتُ) (سوره آل عمران آیه شریفه 61) مفسرین اجماع دارند که اینجا که قرآن کریم گفته است "ابنائنا " اشاره به امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام است و "نسائنا" منظور حضرت فاطمه است و "انفسنا" اشاره به امام علی علیه السلام است . در اینجا خداوند امام علی علیه السلام را نفس و جان پیامبر معرفی کرده است . یعنی در تمام خصوصیات امام علی علیه السلام با پیامبر شراکت دارد به جز بحث نبوت . در نهایت نصارای نجران ترسیدند و حاضر به مباهله نشدند و حاضر شدند جزیه را پرداخت کنند و مالیات بدهند و از ترس وارد مباهله نشدند . داستان مباهله از دلایل حقانیت اسلام و به ویژه فضیلت اهل البیت عصمت و طهارت است . 24 ذی الحجه یعنی امروز روزی است که داستان انگشتر بخشی حضرت علی علیه السلام رخ داده است . در حال رکوع ، در مسجد و در شرایطی که نماز را اقامه کرده اند سائلی به مسجد آمد و درخواست کمک کرد کسی حاضر به کمک به سائل نشد . حضرت اشاره کرد به انگشترش و انگشترش را به او بخشید . بعد این آیه در شأنش نازل شد (اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُو یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ) (آیه 55 سوره مائده) . خداوند فرمود : فقط و فقط ولی شما خدا و رسول خداست آن کسی که در نماز و رکوعش زکات و صدقه پرداخت کرد که کسی جز او مولای ما نبوده است . مناسبت بعد روز خانواده است چرا که این خانواده نمونه بوده است . 25 ذی الحجه سالروز نزول سوره هل أتی در شأن اهل البیت است که فرازی از آن سوره این است . (وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا) (سورة الإنسان آیه 8) . در شأن این خاندان نازل شده است . به همین مناسبت این روز را روز خانواده نام نهادند . خانواده نزد خدا محبوب و مقدس است . ان شاالله ما خاندان پیغمبر را الگوی خود قرار دهیم . این خانواده های عزیز در صفا ، صمیمیت ، محبت ، معنویت و تمام مسایل بهترین الگوی خانواده های ما هستند . مناسبت بعدی جشن عاطفه ها است که هر ساله با کمک کمیته امداد در آستانه سال تحصیلی جدید کمک های مردمی را برای دانش آموزان بی بضاعت جمع می کنند . کسانی که برخوردار هستند و برای فرزندان خود کفش ، کیف و لباس نو تهیه می کنند ، فرزندان بی بضاعت و یتیم که توان ندارند را کمک کنند تا آنها هم شاد باشند و در شادی ما شریک باشند و با خوشحالی و لباس و کفش نو به مدرسه بروند . ان شاالله همچون همیشه در کمک کردن به افراد مستند و مسکین که زیاد هم هستند کمک کنید و دریغ نکنید (اِرحَموا یَرحَمَکُمُ الله ) رحم کنید تا خدا به شما رحم کند . کمک کنید تا خدا به شما کمک کند . همانطوری که کمک کنید کمک می شوید . مطلب چهارم بیانات رهبر عزیز انقلاب در دیدار اعضای دور جدید مجمع تشخیص مصلحت است . مجمع تشخیص مصلحت میراث و یادگار امام عزیز برای حل گره های پیچیده کشور و مسایلی است که گاهی توافق نمی شود و یا بین مجلس و شورای نگهبان اختلاف ایجاد می شود مجمع تشخیص مصلحت آن را می بیند و بر اساس مصلحت عمل می کند . مجمع تشخیص مصلحت در واقع یک مشاور برای رهبر انقلاب است که در مسایل برای حل مشکلات مهم کشور مشورت می دهد . حضرت آقا به این مجمع توصیه هایی کردند که من خیلی کوتاه عرض کنم که فرمودند : مجمع تشخیص مصلحت نظام یادگار امام بزرگوار و فرآورده انقلاب است و در فرآیند اداره و مدیریت کشور دارای تأثیر بسیار مهمی است . فرمودند : همچنان که همیشه توصیه حضرت آقا به مجلس ، دولت و مسوولین این بوده است که انقلابی فکر و انقلابی عمل کنند . امام و افکار امام را الگوی خودشان قرار دهند . گفتمان امام را حفظ کنند و اینچنین به مجمع نیز سفارش کردند که فرمودند : تفکرات امام و انقلاب باید کاملا برمجمع تشخیص مصلحت نظام حاکم باشد . افکار انقلابی و افکار امام باید حاکم باشد . انقلابی فکر و انقلابی عمل کنند . امیدواریم که همه مسوولین ما ، مجلس و دولت ما و مجمع تشخیص مصلحت و همه مدیران ما بر اساس فرموده حضرت آقا انقلابی فکر و عمل کنند و انقلابی بمانند . در خصوص قضیه میانمار هم حضرت آقا باز هم اشاراتی داشتند و تأسف خوردند از سکوت مجامع بین الملل که گاهی به خاطر یک مجرم در یک کشور اروپایی ، امریکایی چه بلوا و هیاهویی به راه می اندازند اما می بینند این همه انسان فقیر، محروم و مظلوم قتل عام می شوند و نسل کشی می شود و بی تفاوت مانده اند و هیچ اقدامی انجام نمی دهند . از آن طرف یک خانم که در رأس آن کشور قرار دارد جایزه صلح نوبل را گرفته است که حضرت آقا فرمودند : این رسوایی است برای جوامع بین الملل که جایزه صلح آن به چنین انسان هایی داده شود . در واقع این جایزه ثابت و رسوا کرد که معمولا به افرادی داده می شود که در خدمت غرب و امریکا باشند و نه در خدمت محرومان و نه در جهت صلح بلکه در جهت اهداف آنها قدم بردارد . دیدیم و شاهد بودیم همین خانمی که در ایران بود و بزرگش کردند به خاطراینکه از او به عنوان یک ابزار علیه انقلاب و نظام استفاده کنند ، جایزه صلح نوبل را به خانمی که کشف حجاب کرد و به خارج رفت می دهند . خانمی به نام عبادی که انسان شرمش می آید که اسمش را ببرد . به اینها جایزه می دهند که بعد بتوانند از آن در جهت بر اندازی نظام استفاده کنند . حضرت آقا فرمودند : این فجایع در مقابل چشم کشور ها و دولت های اسلامی و مجامع جهانی و دولت های ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی رحم میانمار در حال رخ دادن است . فرمودند : دولت های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند یعنی به حرف بسنده نکنند و وارد عمل شوند و جلوگیری کنند از این قضایای تأسف بار . چند مطلب شهرستانی خدمتتان عرض کنم . قبل از آن عرض تسلیت دارم شهادت جمعی از شیعیان عراقی و زوار ایرانی در حادثه تروریستی ناصریه که منجر به کشته شدن ده ها نفر ازعزیزان ما در عراق شد و همچنین زائران عزیز . به فضل خدا ان شاالله داعش نفس های آخرش را می کشد . همچنان که در سوریه و عراق الحمدلله شاهد شکست آنها هستیم . ان شاالله شاهد خواری و شکست آنها باشیم و شر داعشی ها به آنهایی برگردد که داعشی ها را الم کردند . عرض تقدیر دارم از وزارت بهداشت و سازمان علوم پزشکی و مسوولین عزیز بابت تأمین اعتبار بیمارستان 17 شهریور که یکی از خواسته های به حق مردم این شهر بود که با توجه به جمعیت این شهر و شهرستان لازم است که بازسازی شود و مورد استفاده قرار بگیرد که بحمدلله تأمین اعتبار شده و امیدواریم که ان شاالله در این مدتی که تعیین کرده اند آماده بهره برداری شود هم برای این شهرستان و هم برای شهرستان های همجوار . تقدیر و تشکر دارم از شورای اسلامی شهرمان بابت انتخاب به موقع و شایسته شهرداری امین ، کاربلد و دست پاک . ان شاالله که شهردار برگزیده بتواند در خصوص عمران و آبادی حرکت کند و شورای اسلامی هم از چنین شهرداری حمایت کند . ان شاالله دیگر شاهد قضایای گذشته نباشیم که هر شش ماه یک شهردار انتخاب و باعث عقب افتادگی شهر شود . شهردار باید با دقت انتخاب شود و سپس شورای اسلامی باید حمایتش کند تا بتواند کارهای اساسی و زیربنایی انجام دهد وعمران و آبادی را برای شهر فراهم آورد . جای تقدیر دارد که این انتخاب به اتفاق و رأی شورای شهر بوده است . ان شاالله که بر این رأی شان بمانند . شهردار سالم و دست پاک خدمت می کند و باید حمایت و کمک کند تا این شهر پیشرفت بیشتری کند . تقدیر و تشکر می کنم از ستاد دهه ولایت بابت برگزاری برنامه های متنوعی که در سطح شهر انجام گرفت که امسال بحمدلله بعضی از مساجد طعام دادند و مراسم خوبی برگزار کردند گرچه حق غدیر بالاتر و بیشتر از این است . ما باید بیشتر از این برای غدیر مراسم بگیریم و بیشتر از این خرج کنیم و بزرگ بداریم . قضیه غدیر از مهمترین اعیاد امت اسلامی است . تقدیر و تشکر دارم از همه دست اندرکاران و کسانی که در امر برگزاری جشن های غدیر کمک کردند به ویژه هیأت های مردمی ، مساجد و پایگاه ها و مسوولین و همه ی کسانی که کمک کردند . ان شاالله که خداوند توفیق دهد از پیروان مکتب اهل البیت و متمسکین به ولایت مولا علی علیه السلام باشیم . دعا . قرائت سوره توحید . پایان خطبه دوم .

اخبار
ارتباط با امام جمعه