شنبه 1396/2/9 - 23 : 4
مشخصات امام جمعه
محمدصادق عاشوری
محمدصادق عاشوری
سيراف
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/2/1
امام جمعه سیراف :هر کس بخواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کند نیروهای مسلح ما بالاخص سپاه عزیز چنان پاسخ دندان شکنی به او خواهند داد که درس عبرتی برای دیگران شود.

امام جمعه سیراف :هر کس بخواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کند نیروهای مسلح ما بالاخص سپاه عزیز چنان پاسخ دندان شکنی به او خواهند داد که درس عبرتی برای دیگران شود./

خطبه اول

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری خطبه اول خود را بعد سفارش خود وهمه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه بحث درباره صفات متقین پرداختنتد:

فلسفه و ریشه ی علاقه ی انسان به آزادی

” یطلبون الی الله تعالی فی فکاک رقابهم “

الهام گرفته از وجدانیات اوست، گرچه برهانی و استدلالی نیز هست، انسان، علاقمند به آزادی است چنانکه علاقمند به زیبائی است، او دوستدار گلی زیباست، و هرگز به دنبال استدلالی برای این دوستی نیست، یک مسئله فطری و وجدانی است. این گرایش به آزادی نه تنها در انسان که در تمامی موجودات زنده نهفته است، حتی گیاه هم تمایل دارد آزادانه به هر سو رشد کند و محصور کردن آن در محیطی منافات با طبیعت آن دارد، و چه بسیار دیده شده محصور کردن آن موجب پژمردگی و خشکی آن می شود. شما اگر پرنده ای رادر قفسی از طلا حبس کنید، و به او برسید و پرستاری کنید، باز می بینید روز به روز پژمرده تر و ضعیف تر می شود، و چه بسا خوانندگی خود را فراموش می کند، معروف است اگر پرنده ای آزاد باشد و حبس شود، خواندن را فراموش می کند، اینها که می بینید می خوانند پرندگانی هستند که از ابتدا در قفس به دنیا آمده اند، شما در باغ وحش می بینید همه چیز فراهم است، و مصونیت برای حیوانات است، ولی آنها رنجورند، و عمرشان کوتاه، در حالی که اگر در میان جنگل و در دسترس حیوانات درنده باشند و طعمه آنها قرار گیرند ولی باز چون آزادند شاداب تر و قوی تر و چه بسا عمرشان طولانی تر است.

چرا حیوان با تمام خطرات جنگل بذیرای آزادی در جنگل است، و حاضر به حبس نیست، چرا انسان و حتی گیاهی از سلب آزادی رنجور شده و می میرد؟

نکته ی مهم این است که شکوفائی استعدادهای هر موجودی در مسیر تکامل، هرگز با حبس شدن او حاصل نمی شود پیمودن این مسیر بدون آزادی ممکن نیست.

آزادی هدر دادن نیروها و سرمایه ها نیست، بلکه وسیله شکوفائی و بارور شدن استعدادهاست.

از این جا آزادی منطقی و معقول از غیرمنطقی و نامعقول جدا می شود، تفاوت آزادی اسلامی با آزادی غربی روشن می گردد، آزادی در منطق عقل و اسلام عبارت از آزاد بودن برای پیمودن مسیر تکامل و به فعلیت رسیدن استعدادها و شکوفائی خلاقیت هاست، اما آزادی شهوات و اسیر شدن انسان در چنگال هواها و پستی ها که مایه ی هدر رفتن آب حیات و عمر و نیروهای انسان در باتلاق رذالت ها و بیچارگی هاست، نه جنبه ی منطقی، نه عقلی و نه اسلامی دارد.

آزادی در دنیای امروز چنان توسعه پیدا کرده که شامل برهنگی زنان، ایجاد بدترین مراکز فساد و روابط نامشروع، تجاوزها، تعدیها و اهانتها شده است، و کار را به جائی رسانده اند و محدوده ی آزادی را به حدی گسترش داده اند که به قلم نویسنده هم حق داده اند که در راستای وقاحتها و زشتیها هر چه می خواهد بنویسد، به مقدسات میلیونها مردم توهین کند و مبارزه بر ضد آن را مبارزه با آزادی تفکر و اندیشه و قلم می پندارند، مبارزه با سلمان رشدی را مبارزه با آزادی می دانند، در حالی که او نه تنها به مسلمانان بلکه به تمام جهانیان اهانت کرده، زیرا او به حضرت ابراهیم (ع) که پدر همه ی ادیان آسمانی است توهین کرده است، ابراهیمی‌که مورد احترام تمامی پیروان ادیان آسمانی است.

این گونه آزادی، آزادی نیست، این نابودی ارزشهاست، این پایمال کردن نیروهائی است که می تواند در پشت سد اراده جمع شده و آینده ساز فرد و جامعه باشد، اگر انسان مسوولیت دارد و اگر وسائل ترقی برای او فراهم شده، و اگر فلسفه آزادی تکامل است، باید آزادی او محدود در چهار چوبه ای منطقی باشد، و به بیان دیگر دو نوع آزادی داریم: حیوانی و انسانی.

آزادی حیوانات جنگل و درندگان غیر از آزادی انسان است، و ای کاش آزادی بعضی از این انسان نماها به اندازه ی حیوان بود، کدام حیوان درنده و وحشی تا وقتی گرسنه نشده به حقوق دیگران تجاوز کرده، و حقوق دیگران را پایمال کرده است! حیوان تا گرسنه نباشد دیگری را طعمه ی خود قرار نمی دهد، تا به او ظلمی نشود حمله نکرده و از خود دفاع نمی کند، اما متاسفانه بسیار می بینیم افراد و حکومتهائی را که چگونه فقط برای ارضاء شهوات نفسانی و حب جاه و مقام و قدرت طلبی و زورگوئی به حق دیگران تجاوز کرده، و چه بسا در کشوری کودتا می کنند، چنانکه دیدیم آمریکا وقیحانه در میان دیدگان مردم جهان پاناما را اشغال نظامی کرده و حکومتی را سرنگون می کند، آیاحقیقت آزادی و حریت همین است، آیاحرمت حریم آزادی این است؟! نه هرگز! این آزادی غربی مشتمل بر انواع اسارتهاست، شهوت را آزاد گذارده، و ثمره و محصولش فرزندان نامشروع، بیماریهای آمیزشی خطرناک مثل سوزاک، سفلیس و بدتر از همه که بیماری دنیای صنعتی- شهوی، امروز باید نامید بیماری ایدز است، بیماری ناشی از روابط نامشروع، و کار به جائی رسید که ارمغان این آزادی قرن بیستم را دیدیم، و آن مشروعیت بخشیدن به اعمال زشت و پلید همجنس بازان بود، مدعیان آزادی بی شرمانه در مجلس قانونگذاری خود حق تشکیل خانواده به دو مرد را دادند، و اعلان کردند، چون این عمل رواج یافته و نمی توان این همه را از مزایای خانواده محروم کرد، پس حق و مزایائی را که به یک زن و شوهر داده ایم، باید شامل این افراد (پست) هم بشود، و چه بی شرمانه آن روحانی نمای مسیحی (چنانکه در تلویزیون هم به نمایش گذاردند) خطبه ی عقد بین دو همجنس باز را اجراء کرده!! آیا این دستورات و تعالیم حضرت مسیح (ع) است آیا او مجوز عملی است که به سبب آن قوم لوط هلاک شدند، آیا او بر خلاف فطرت و طبیعت اصیل انسانی حکم کرده است؟!

آری باید غرب بپذیرد که دستاورد آزادیش پرونده های قطور در محاکم قضائی باشد، چگونه انسانی که نمی داند پدر او کیست شخصیت و اصالت پیدا کند، چگونه این حقارت را جپران کند، باید حقارت خود را با قلدری، هقت تیرکشی، چاقوزنی و آدمکشی و گانگستری بدست آورد، و باید به دادگاه کشیده شود، باید ذلت نفس را با خودکشی ها و محرومیتها جبران کند و…

چگونه این موجودی که نام خود را انسان می گذارد، حق به خود می دهد چنین کند، در حالی که در منزل خود چنین حقی را به گیاه نمی دهد، یک درخت را باغبان در مقابل نور، هوا، آب و مواد غذائی قرار می دهد، و حتی زمین را شخم زده و نرم می کند تا ریشه ی آن آزادانه حرکت کند، و گیاه آزادانه رشد کند، اگر باغبان دید درخت کج شده، یا از لب دیوار به خانه ی همسایه می خزد یا با درختان دیگر درگیری پیدا کرده سریعا او را مهار می کند، با چوبی آن را مستقیم می کند و شاخ و برگ زیادی آن را می زند، زبان حال درخت این است که من آزادم هر جا بروم و کج شوم، ولی باغبان منطقی، این آزادی را حق درخت نمی داند با چوبی او را راست می کند و گوید آزادی تو در مسیر تکامل تو است، نه در مسیر کج شدن و انحراف، هر وقت بخواهی سرمایه های خود را در مسیر کج مصرف کنی جلوی تو را می گیرم، و اگر راست نشدی تو را با اره متوقف می کنم، گویا این مسئله به این واضحی برای دنیای امروز حل نشده، به آنها گفته می شود چرا شهوتها را رها کرده اید، گویند آزادی است، چرا ظلم و ستم می کنید گویند آزادی است و هزاران چرا، چرا را با کلمه ی زیبا و پر مقهوم آزادی جواب می دهند، کلمه ای که اگر زبان داشت فریاد می زد مرا هم به اسارت کشیدید، و از ظلم در حق من هم فروگذار نکردید، این چه آزادی است که به قیمت فرو رفتن ملتی در منجلاب فساد است، می گویند مسئله حجاب و آمیزش زن و مرد حل شد، با کدام الگو و معیار حل شد و با چه قیمتی؟!

فریاد اسلام، فریاد آزادی است، همان گونه که نقل شده سرور آزادگان حضرت سیدالشهداء در زمین کربلا خطاب به لشکر عمر سعد فرمود: «ان لم یکن لکم دین فکونوا احرارا فی دنیاکم«، اگر دین هم ندارید و اعتقادی به مبدا و معادی ندارید شما انسانید لااقل در دنیای خود آزاده باشید!

فکر نکنید فساد و تباهی و اسارتهای نفسانی امروز پیدا شده که اولیاء خدا و ائمه ما هم از این گونه امور در زمان خود می نالیدند، مولی علی (ع) در خطبه ۱۲۹ نهج البلاغه چنین می فرماید: «هر جا به مردم می خواهی نظر کن، آیا غیر از این می بینی که فقیری از فقر رنج می برد، و شکیبائی ندارد، و از آنچه خدا به او داده راضی نیست، یا تروتمندی که شکر نعمت به جا نیاورده کفران نعمت می کند، یا بخیلی که بخل به مال خدا می ورزد یا متمرد و سرکشی که گویا گوش او برای شنیدن مواعظ الهی سنگین شده است» سپس می فرماید: «این خیارکم و صلحاوکم و احرارکم و سمحاوکم و این المتورعون فی مکاسبهم و المتنزهون فی مذاهبهم؟ الیس قد ظعنوا جمیعا عن هذه الدنیا الدنیه و العاجله المنغصه؟ و هل خلفتم الا فی حثاله لا تلتقی بذمهم الشفتان استصغارا لقدرهم و ذهاباعن ذکرهم؟ فانا لله و انا الیه راجعون»، کجایند نیکان و صالحان و آزادمردان و بخشندگان شما و کجایند مراعات کنندگان در کسب و کارها و پاکان در کردارشان؟ آیاهمگی کوچ نکردند، از این دنیای پست و سرای درد و رنجی که عیش ها را می‌شکند و آیا شما افراد پست و کم مقدار جانشین آن بزرگواران نشدید، شما آنهائی هستید که لبها و دهانها نمی خواهند حتی شما را مذمت کنند، یعنی آن قدر شما را خوار می دانند که نمی خواهند ذکری از شما شود حتی اگر مذمتی باشد و برای این مصیبت باید گفت انا لله و انا الیه راجعون.

از این کلمات مولی به خوبی روشن می شود که: مسئله آزادی و حریت که ریشه ی بسیاری از صفات اخلاقی است و این که آزادگان در قید و بند این دنیا نمی توانند بمانند و از این رو به سرعت درصدد کوچ کردن به دار آزادگی هستند، ازویژگی فرد آزاده عدم توجه به این دنیاست. مولی در جای دیگر از نهج البلاغه می فرماید: «الا حر یدع هذه اللماظه لاهلها؟ انه لیس لانفسکم ثمن الا الجنه فلا تبیعوها الا بها»، آیا آزاده ای نیست که این دنیائی را که مانند ته مانده ی طعامی در دهان است دور انداخته، برای اهلش واگذارد؟ همانا برای روانهای شما بهائی جز بهشت نیست، پس آنها را به غیر بهشت نفروشید. آری رهائی از دنیا و جلوات آن انسان حر می طلبد.

و نیز از کلام مولی واضح شد افرادی که نمی توانند در مسیر اخلاق انسانی سیر کنند، جانشینان ناخلفی برای احرارند که حتی لبها از ذکر و یاد آنها مضایقه دارند، کنایه از این که اینها بر خلاف مسیر فطرت خود شنا می کنند، اینها برخلاف تکوین و آفرینش حرکت می کنند، اینها کسانی هستند که شکوفه ی آزادی را به دست بژمردگی سپردند، اینها کسانی هستند که در آسمان حریت ستاره ای ندارند، اینها کسانی هستند که سوسوی فطرت را به خاموشی سپردند.

خالق آزادی تکوینی به ماداد و در راستای آن با تشریع خود آن آزادی را تداوم بخشید و از ما خواست تا تشریعا آزادی در مسیر زندگی را تطبیق با آزادی تکوین و ابتدای خلقت کنیم، او آزادی را در جهت عبودیت و تکامل داد، یا عبادی الذین آمنوا ان ارضی واسعه فایای فاعبدون، ای بندگان مومن من، زمین من گسترده است هر جا می خواهید بروید ولی در مسیر عبادت من، سرزمین من برای برباد دادن نوامیس مردم و کشت و کشتار و فساد آزاد نیست! وه چه زیباست، عبودیتی که عین حریت است! چه تماشائی است «عبد» بودن برای آن مولی! چه عزتی است بنده ی خدا بودن و چه فخری است که او ارباب این بنده باشد الهی کفی بی عزا ان اکون لک عبدا و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا این عزت و تاج سر برای من بس که تو خدای منی و این افتخار برای من کافی است که من سر بر فرمان و عبد تو هستم.

خطبه دوم

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری خطبه دوم خود را بعد از سفارش خود وهمه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بیان مناسبت های هفته وبیانات مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان عزیز  و نکاتی درباره انتخابات اختصاص دادند.

شنبه  ۲ اردیبهشت تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى (۱۳۵۸ ه ش)

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری فرمودند: پس از پايان جنگ تحميلى، براساس فرمان مقام معظم رهبرى مبنى بر ضرورت بازسازى كشور و به‏ منظور هماهنگى و نظارت بر اين حجم وسيع از فعاليت‏هاى سازندگى، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، قرارگاه سازندگى خاتم الانبياء(ص)، بازوى اصلى خود در عرصه فعاليت‏هاى سازندگى كشور را تشكيل داده و توان مهندسى سپاه در هشت سال دفاع مقدس را به اجراى طرح‏هاى عظيم عمرانى و صنعتى سوق داده است.

سپاه پاسداران یکی از مصادق بارز انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است. عملکرد سپاه مانند خورشید برتارک تاریخ انقلاب می درخشد. سپاه خود را وقف خدمتگزاری به کشور کرده و مردم این را به عینه می بینند و قدر شناس هستند.

سپاه پاسداران از سال ۵۸ تا امروز الحمدلله درتمام عرصه هایی که ورود پیدا کرده موفق بوده است.

ایشان از قرار گاه خاتم الانبیاء و مدیریت فاز۲۴-۲۲ و فاز۱۳ که در برنامه های فرهنگی با دفتر امام جمعه بندر سیراف همکاری می کنند تشکر کردند.

سالروز اعلام انقلاب فرهنگى (۱۳۵۹ ه ش)

امام جمعه سیراف اهداف تشکیل انقلاب فرهنگی را این طور برشمردند:

  1. استقلال‌‌خواهی و قطع هر نوع وابستگی : یکی از ارزشها، استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است. مردم می خواستند که این کشور از لحاظ سیاسی، محکوم فلان رژیم اروپایی یا امریکا نباشد؛ از لحاظ اقتصادی، اقتصادش وابسته‌ی به کمپانی های جهانی نباشد که هر کاری میخواهند، با این کشور بکنند. از لحاظ فرهنگی، با فرهنگ عمیق و غنیای که دارد، کورکورانه تابع و دنباله‌روِ فرهنگ بیگانه نباشد.
  2. حاکمیت اسلام بر جامعه و رواج ارزش‌های دینی در کشور: ایمان اسلامی ملت ما، یکی از عمیق‌ترین ایمان‌هاست. کسانی که ملتهای دیگر را از نزدیک دیده‌اند، شهادت میدهند که ملت ایران نسبت به اسلام و عقاید و احکام اسلامی، یکی از مؤمن‌ترین ملتهای مسلمان است. برای مردم روشن شد که در سایه‌ی اسلام می توانند زندگی آزاد و برخوردار از نعم معنوی و مادّی داشته باشند. اسلام، ایمان و محبت مردم بود. مردم قیام کردند و این انقلاب عظیم انجام گرفت و به دست آن‌ها، حکومتی بر پایه‌ی اسلام به وجود آمد.

یکشنبه  ۳ اردیبهشت  ۲۵ رجب شهادت حضرت امام موسى كاظم(ع) (۱۸۳ ه‍.ق)

مقام معظم رهبري: «زندگى امام چقدر زندگى پرشور و پرهيجانى است. ما امروز نگاه مى‏ كنيم موسى‏ بن جعفر، خيال مى‏ كنيم يك آقاى مظلوم‏ بى‏ سروصداى سر به زيرى در مدينه بود…. ؛ قضيه اين نبود. قضيه يك مبارزه ‏ى طولانى، يك مبارزه ‏ى تشكيلاتى، يك مبارزه ‏اى با داشتن افراد زياد در تمام آفاق اسلامى بود و داراى نقش ه‏اى براى اين‏كه حكومت و نظام اسلامى را پياده بكند.»

سه ‏شنبه  ۵ اردیبهشت ۲۷ رجب مبعث حضرت رسول اكرم(ص) (۱۳ سال قبل از هجرت)

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری هدف اصلى بعثت انبياء را، همان عبادت مخلصانه خدادانستند كه سعادت جاودانه انسان، در آن است و همين عبادت مخلصانه است كه بشر را جانشين خدا مى‏ كند و همه هستى را خاضع و فرمانبردار انسان مى ‏سازد و دو هدف ميانى و مقدماتى براى بعثت انبيا، يكى اقامه عدل و ديگرى برپايى حكومت الهى است كه با تحقق اين دو هدف مقدماتى، عبادت مخلصانه حق‏ جل اسمه كه هدف اصلى بعثت انبياست محقق مى‏ شود.

سه شنبه ۵ اردیبهشت شكست حمله نظامى آمريكا به ايران در طبس بر اثر توفان شن (۱۳۵۹ ه. ش)

حمله نظامى آمريكا در ارديبهشت سال ۵۹ در حالى اتفاق افتاد كه طوفان شن شكست سختى را به يانكى‏ ها در «صحراى طبس» وارد كرد.

از ۲۲ بهمن ۵۷ و پس از پيروزى انقلاب اسلامى، ايالات متحده آمريكا كه از حكومت محمدرضا و رضا شاه پهلوى استفاده‏ هاى زيادى برد، نمى‏ توانست پيروزى انقلاب را تحمل كند و از همه پتانسيل‏ هاى اقتصادى، فرهنگى و مالى خود استفاده كرد تا به نظام جمهورى اسلامى ايران ضربه بزند.

لذا از اويل انقلاب تاكنون انواع توطئه ‏ها را به‏ كار گرفت تا به ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى ضربه بزند كه يكى از اين اقدامات حمله نظامى به «طبس» بود.

مهم‏ترين محورهاى بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش چنين است:

۱.    اهميت مسائل اقتصادى و معيشتى مردم و لزوم فعاليت جدى مسؤولان كشور

در حال حاضر وضعيت اقتصادى و اجتماعى كشور به‏ نحوى است كه مسؤولان كشور بايد وجهه همت خود و تمام توان خويش را براى مبارزه اقتصادى با دشمن و رسيدگى به وضعيت معيشتى مردم به‏ كار گيرند. بر همين اساس است كه رهبر معظم انقلاب شعار سال هاى اخير را عمدتا اقتصادى انتخاب كرده‏ اند و در اين ديدار نيز تأكيد كردند كه علت انتخاب شعارهاى اقتصادى همين است كه امروز «ظرفيت اقتصادى در كشور يك نقطه كليدى و داراى اولويت است و لذاست كه من روى اين تكیه مى‏ كنم. روى معيشت مردم تكيه مى‏ كنم.»

۲.    جايگاه مهم انتخابات و لزوم برگزارى انتخابات سالم و امن و گسترده‏

مسأله مهم ديگر مسأله انتخابات و اهميت و سلامت و گستردگى و امنيت آن بود كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ايشان خاطرنشان كردند كه «همه بايد قدر انتخابات را بدانند. انتخابات بايد سالم، باامنيت و باگستردگى انجام بگيرد. ان‏شاءالله به توفيق الهى و علي‏رغم دشمنان همين‏ جور خواهد شد و يك انتخابات گسترده، بانشاط، باشور و شوق و سالم و همراه با امنيت اتفاق بيفتد. اين براى كشور يك ذخيره خواهد بود و كشور را مصونيت خواهد داد.»

۳.    تمركز دشمن بر روى ضربه اقتصادى به ملت ايران‏

نكته مهم ديگرى كه رهبرى بر آن تأكيد كردند اين بود كه دشمن بر روى ضربه زدن اقتصادى به كشور متمركز شده است و تصور مى‏ كند كه از اين طريق مى‏ تواند مردم ايران را به زانو در آورد. اين تلاش موذيانه و برنامه جدى دشمن براى ضربه به ملت ايران بايد همت مسؤولان را دو چندان كند تا به مسائل معيشتى و مشكلات اقتصادى توجه ويژه داشته و تلاش و كار خود را چندين برابر كنند.

۴.    دشمن با تشر و تهديد به‏دنبال امتياز گرفتن است و مسؤولان و مردم بايد نسبت به اين طرح دشمن آگاهى داشته باشند

يكى ديگر از محورهاى اصلى بيانات رهبر معظم انقلاب اين بود كه تهديد و ارعاب ازجمله ابزارهاى دشمن است كه از آن بهره مى‏گيرد و تلاش مى‏ كند تا مسؤولان و مردم كشورهاى مخالف خود را با ترس مجبور به كار در جهت منافع مستكبرين كند. غالب اين تهديدها و تشرها توخالى و فاقد محتواست و در بسيارى از موارد دشمنان توان انجام تهديدهاى خود را ندارند. البته نيروهاى مسلح چنان‏كه رهبرى بارها متذكر شده ‏اند بايد كمترين تهديدها را نيز با قدرت پاسخ بدهند اما مسؤولان سياسى و مديران كشور و مردم نبايد در برابر تهديد دشمن دچار ضعف و سستى شوند زيرا دشمن همين را مى‏ خواهد و بسياری از شگردهاى كارى دشمنان بر تهديد و ايجاد ترس مبتنى است.

۵.    اگر شخصى از تهديد آمريكا مى‏ترسد بايد بداند كه كسى حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه‏ى ايران بترسد

يك فراز مهم از سخنان رهبر معظم انقلاب همين بود كه متذكر شدند كه كسى حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه‏ ى ايران بترسد. اگر كسى مى‏خواهد در برابر تهديد دشمن و ارعاب او بترسد اين به خودش ربط دارد اما حق ندارد به نمايندگى از ملت ايران و در جايگاه مسؤولان ايرانى و يا از طرف مردمى كه خود شجاع هستند و در ميدان حاضرند و پوشالى بودن تهديدها را مى‏ دانند، بترسد.

۶.    دشمن، چه آمريكا و چه بزرگ‏تر از آمريكا هيچ غلطى نمى‏ تواند بكند

رهبر معظم انقلاب در اين بيانات خويش آموزه مهم و كليدى امام راحل عظيم الشان ملت ايران را به همه مسؤولان و مردم متذكر شدند كه دشمن، چه آمريكا و چه بزرگ‏تر از آمريكا هيچ غلطى نمى‏ تواند بكند.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری تأکید کردند: هر کس بخواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کند نیروهای مسلح ما بالاخص سپاه عزیز چنان پاسخ دندان شکنی به او خواهند داد که درس عبرتی برای دیگران شود.

امام جمعه سیراف در ادامه فرمودند: در انتخابات شورای شهر : قومیت ، دوست و آشنا مهم نباشد و فقط به توانایی ، امانتداری ، اخلاص و کارآمدی افراد توجه کنیم سپس رأی دهیم.

کاندیداهای محترم مواظب باشند در تبلیغات خود مواردی را بگویند که واقعا توان اجرایی آن را داشته باشند و از طرح مواردی که خارج از اختیارات آنهاست خودداری نمایند.

مردم به کسی رأی دهند که دارای ایمان ، تقوا ، فکر و اندیشه باشند و جایگاه شورا به اونیاز داشته باشد نه اینکه او به این جایگاه و سمَت نیاز مند باشد.

رأی دادن قومی و قبیله ای به جای شایسته سالاری کاری ناشایست است.

امام جمعه سیراف در پایان به اعلام تایید صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردند و فرمودند: همه باید مطیع باشند چرا که به فرمایش امام راحل کسی که شورای نگهبان را زیر سوال ببرد مفسد است. شورای نگهبان به تکلیف خود عمل کرده و مردم الحمدلله با بصیرت هستند و در دام فتنه گران نمی افتند.

 

اخبار
ارتباط با امام جمعه