يکشنبه 1396/2/10 - 9 : 23
مشخصات امام جمعه
حسین محققی
حسین محققی
قهاوند
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/2/8
امروز وظیفه و تکلیف شرعی همه ملت است که با رصد و تحقیق به اصلحی برسد که کشور بتواند با آن فرد به اهداف انقلاب خود را نزدیک بکند

http://www.ghahavand.ir/images/stories/%20%201.png

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال الامام علی (ع) : جَعَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ حُقُوقَ عِبَادِهِ مُقَدِّمَةً لِحُقُوقِهِ

امیر المومنین حضرت علی (ع) می فرمایند : خدای متعال رعایت حقوق بندگانش را مقدم بر رعایت حقوق خودش قرار داده است و برهمین اساس امیر المومنین فرموده اند : رأسُ الإيمانِ الإحْسانُ إلى النّاسِ . رأس ايمان، نيكى كردن به مردم است و یا در عبارت دیگری دارد: نعم زاد المعاد اﻹحسان إلى العباد . برای سفر آخرت احسان بخلق توشه ای نیکو است.

باید دانست که حق الناس فقط مالی نیست هر نوع حقی که افراد در جامعه دارند باید محترم شمرده شوند منتهی در رابطه با بعض حقوق در آیات و روایات سفارش بیشتری شده است امام صادق (ع) می فرمایند : المومن اعظم حرمة من الکعبه حضرت تخریب چهره مومن از اهانت و تخریب خانه خدا بالاتر و عواقب آن شدیدتر است

در روایتی از رسول الله (ص) : نظر الی الکعبة فقال: مرحبا بالبیت ما اعظمک و ما اعظم حرمتک علی الله! والله للمؤمن اعظم حرمة منک لان الله حرم منک واحدة و من المؤمن ثلاثة: ماله و دمه و ان یظن به ظن السوء حضرت به کعبه نگاه کرده و می گوید : ای کعبه خوشا به حال تو ، چقدر نزد خدا ارجمند و محترمی؟! به خدا قسم حرمت مومن از تو بیشتر است، زیرا خداوند از تو یک چیز را حرام کرد و از مومن سه چیز را : مالش را ، خونش را و گمان بد بردن به او را

حضرت در روایتی دیگر می فرماید : من آذى مؤمنا فقد آذاني و من آذاني فقد آذى اللَّه و من آذى اللَّه فهو ملعون في التّوراة و الإنجيل و الزّبور و الفرقان . هر كه مؤمنى را آزار كند ،مرا آزار كرده، هر كه مرا آزار كند ، خدا را آزار كرده، هر كه خدا را آزار كند ، در تورات و انجيل و زبور و فرقان لعنت شده است.

سه ماه پر برکت رجب و شعبان و رمضان فرصت نابی برای خود سازی برای شستشو برای برگشت به مسیر بندگی نکته ای وجود دارد این سه ماه هر کدام مقدمه دیگری است برای هر کدام کم گذاشتیم چوبشو در ماه بعدی می خوریم رجب ماه امیرالمومنین و شعبان ماه پیامبر و رمضان ماه خدای متعال بدون درک و معرفت و تبعیت از امیرمومنان به رحمت اللعالمین نخواهیم رسید برای رسیدن به رحمت مثل شهر علم علی (ع) در رحمت است یا ایها النبی انزل الیک بدون علی درک پیامبر و بهرمند ی از وجود ایشان امکان ندارد علی نبا عظیم است

ألا إنَّ شعبانَ شهري رحمَ اللَّهُ مَن أعانني على شهري یعنی شستشوی خود و تزکیه خود و هم تزکیه جامعه برای این که بار رحمت پیامبر داخل در بندگی خدا در رمضان شویم منتهی باید دانست همیشه رحمت کار ساز نیست

http://www.ghahavand.ir/images/stories/%20%202.png

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

رسیدن به دولت اسلامی و دست یابی به آرمان های انقلاب و آرزوهای ملت (یعنی آبادانی دنیا و آخرت ) تماما وابسته به تلاش دست اندرکاران و کارگزاران دارد (دلیل و چطور ؟) در صدر الاسلام پیامبر توانست چرا ما نمی توانیم امیر المومنین توانست چرا ما نمی توانیم وقتی اسلام در مقطعی توانسته مدینه فاضله بسازد و همه به انتظار نشسته اند تا معصوم دوازدهم بیاید و حکومت مهدوی جامعه نبوی را دوباره باز سازی نماید نشان می دهد اسلام می تواند و تنها اسلام است که می تواند

امروز اگر وضعیت نا مناسبی در بخش هایی رنج می دهد گول حرف بعضی آدم های بی دین و غرب زده را نخوریم که حکومت و نظام اسلامی وولایی را نشانه می روند اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست

همه ضعف ها وآسیب ها و گرفتاری ها بخاطر عمل نکردن به موازین و معیار های اسلامی است و تمروز یکی از مهمترین شاخص ها یا مهمترین شاخص در تشخیص اصلح دین شناس بودن و دغدغه دین و احکام دین را داشتن است که در سایه مسائل اقتصادی و معیشتی تحت الشعاع قرار می گیرد اولین سئوال از نامزد ها: باید این باشد که طبق فرمایش امیر مومنان اصلاح اهلها و عمران بلاد ها برای اصلاح جامعه و تربیت جامعه و آبادی آخرت جامعه چه کار خواهند کرد ؟

در نظام اسلامی اگر به انقلاب حضرت امام بر طبق فرمایشات ورهنمود ها و وصیت نامه امام و منویات رهبری عمل شود قطعا کام مردم شیرین خواهد شد وکارها و تلاش ها برکت خواهد یافت در این که در خیلی از موارد عمل نمی شود شکی نیست

امروز وظیفه و تکلیف شرعی همه ملت است که با رصد و تحقیق به اصلحی برسد که کشور بتواند با آن فرد به اهداف انقلاب خود را نزدیک بکند امتحان عظیمی است که جز با در نظر گرفتن معیار ها و موازین شرعی نمی توان در پیشگاه خدا حجت داشت نه تعلقات فردی و حزبی گروهی ومادی

امروز بیشتر ولایت مداری شعاری را شاهدیم تا ولایت مداری که امام باقر (ع) می فرمایند : والله والله والله ما تَنالُ وِلایَتُنا إلاّ بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَعِ. ولایت مداری یعنی تعهد داشتن یعنی مسئولیت وحرف شنوی داشتن .تاریخ به موازات تاریخ تشیع ولایت مداری مصنوعی وشعاری را شاهد بودیم امروز اگر فردی آرمان ها و اهداف انقلاب را قبول نداشته باشد و تبعیت از ولایت در مدیریتش مشهود نباشد شرعا مرتکب حرام شده است غصب موقعیت و مسئولیت نموده است

ارتباط با امام جمعه