پنج شنبه 1395/12/5 - 44 : 3
مشخصات امام جمعه
حسین محققی
حسین محققی
قهاوند
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/11/29
عده ای که در انحراف افکار عمومی خبره شده اند و به حاشیه بردن حواس مردم برای رهایی از مطالبه گری مردم طبیعت کارشان شده است امروز نیز متاسفانه با به راه انداختن شعار آشتی ملی می خواهند در کولاک رکود بیکاری و مطالبات بر زمین مانده معیشتی و وعده های تحقق نیافته افکار عمومی را به نا کجا آباد ببفرستند ؟!

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ اعْلَمْ أَنَّ فِي حَلَالِهَا حِسَاباً وَ حَرَامِهَا عِقَاباً وَ فِي الشُّبُهَاتِ عِتَابٌ   و بدان كه در حلال دنيا حساب و در حرام آن عقاب و در شبهه ناكهايش عتاب (و سرزنش) است

فَأَنْزِلِ الدُّنْيَا بِمَنْزِلَةِ الْمَيْتَةِ خُذْ مِنْهَا مَا يَكْفِيكَ پس دنيا را مانند مردارى قرار ده، و بگير از آن به مقدارى كه تو را بى‏نياز كند.

فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ حَلَالًا كُنْتَ قَدْ زَهِدْتَ فِيهَا  ر حلال باشد در آن زهد ورزيده‏اى، (و بيش از احتياج از اين مردار مصرف ننموده ‏اى(

 وَ إِنْ كَانَ حَرَاماً لَمْ تَكُنْ قَدْ أَخَذْتَ مِنَ الْمَيْتَةِ  و اگر حرام باشد از مردارى برگرفته‏اى (و خوردن مردار در صورت ناچارى به مقدار ضرورت مباح است)

وَ إِنْ كَانَ الْعِتَابَ فَإِنَّ الْعِقَابَ يَسِيرٌ  و اگر مورد سرزنش و عتاب باشد (يعنى شبهه‏ناك باشد، هموار كردن كمى) سرزنش آسان است.

وَ اعْمَلْ لِدُنْيَاكَ‏ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً و براى دنياى خود چنان كار كن كه گويى هميشه زندگانى خواهى كرد. و هر گاه بخواهى بدون (داشتن فاميل زياد) و عشيره عزيز گردى، و بدون داشتن سلطنت (مانند سلاطين) مهابت و بزرگى داشته باشى، از ذلت نافرمانى حق تعالى بيرون آى و به سوى عزّت فرمانبرداريش وارد شد،

وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً و براى آخرت طورى كار كن كه گويى فردا خواهى مرد؛

 وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِيرَةٍ وَ هَيْبَةً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِيَةِ اللَّهِ إِلَى عِزِّ طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ  و هر گاه بخواهى بدون (داشتن فاميل زياد) و عشيره عزيز گردى، و بدون داشتن سلطنت (مانند سلاطين) مهابت و بزرگى داشته باشى، از ذلت نافرمانى حق تعالى بيرون آى و به سوى عزّت فرمانبرداريش وارد شد،

امام رضا (ع) می فرمایند : مَنْ اَرادَ اَنْ یَکونَ اَعَزَّ النَّاسِ فَلْیَتَّقِ اللَّهَ فی سیره و اعلانیه

امام صادق (ع) می فرمایند : مَنْ أَخْرَجَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ ذُلِّ الْمَعَاصِی إِلَی عِزِّ التَّقْوَی أَغْنَاهُ اللَّهُ بِلَا مَالٍ وَ أَعَزَّهُ بِلَا عَشِیرَةٍ  کسی که خداوند او را از ذلت گناهان به سوی عزت و ارجمندی تقوا فرستاد او را بدون مال بی نیازی بخشید و بدون قوم و قبیله عزت داد

 همسر عزیز مصر در رهگذری نشسته بود که موکب با عظمت حضرت یوسف (ع) را دید که در حال عبور است زلیخا گفت : الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ الْمُلُوكَ بِمَعْصِیَتِهِمْ عَبِیداً وَ جَعَلَ الْعَبِیدَ بِطَاعَتِهِمْ مُلُوكاً    «سپاس، خدای را که پادشاهان را بر اثر معصیت، برده کرد و بردگان را به سبب اطاعت، به پادشاهی رساند.»

ببینیم نام چه کسانی در تاریخ مانده است و اگر مانده است از آنها چگونه یاد می شود

 

 http://www.ghahavand.ir/images/stories/%20%202.png

بسم الله الرحمن الرحیم

چند وقتی است که بحث آشتی ملی در دستور کار جریانی قرار گرفته است که از ملت در 9 دی سیلی خورد وبه فراموشی سپرده شده اند وهم این روز ها به ویژه در پایان عمر دولت یازدهم و اواخر سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل چیزی برای ارائه به پیشگاه ملت  ندارند

جریان سیاسی که دچار توهم شده و فکر می کرد با کمک دشمنان قسم خورده و زخم خورده انقلاب و نوچه های داخلی می توانند از جمهوریت و اسلامیت نظام امتیاز بگیرند با سد پولادین بصیرت و هوشیاری ملت مواجه شده  و از ولایت تو دهنی خوردند

  امروز بعد از گذشت هفت سال از فتنه 88 و قرار گرفتن فتنه گران در انزوای کامل به این فکر افتاده اند تا با دمیدن روح تازه در جسد متعفن فتنه جان دوباره ای به او ببخشند

 امروز افرادی که آشتی ملی را دستاویز خود قرار داده اند هدف شان این است که با تطهیر فتنه گران محارب جریانی دلسوز و طلبکار بسازند و با کسب وجهه برای رئیس دولت اصلاحات تا حدودی خلا هاشمی را پر نمایند

جریان همراه و فعال فتنه 88 که در مقطعی با ترساندن مردم از تحریم توانستند خود را به قدرت برسانند امروز نیز با استفاده از تهدید ترامپ وموضع تهاجمی اش با شعار آشتی ملی بدنبال نجات سران فتنه می باشند در صورتیکه امروز تهدید واقعی بدست گرفتن قدرت و زمام امور توسط جریانی است که انفعال ویاس و ناامیدی و ما نمی توانیم بر پیشانی مدیریتی اش نقش بسته است

امروز کسانی که در پوشش شعار آشتی ملی حرکتی را شروع کرده اند تا فتنه گران را بدون پرداخت هزینه های مصیبت بار فتنه 88 حتی بدون اضهار پشیمانی به صحنه برگردانند  بدانند که حتی اظهار پشیمانی و توبه هم نمی تواند مسیر برگشت شان را هموار نماید

خداوند متعال درباره شرایط پذیرش توبه در آیه 160 سوره مبارکه بقره می فرماید : الا الذین تابوا و اصلحوا فرد توبه کننده باید ضمن ندامت  و پشیمانی از کرده خود به اصلاح آن اقدام نماید 

سئوال : آیا گناهی که در حق نظام اسلامی مرتکب شدند و ظلمی که در حق این کشور و ملت و میراث امام راحل انجام دادند جبران شدنی است  خدشه ای که در اعتماد مردم به نظام و آتشی که به خرمن 40 میلیون رای این ملت انداختند

 طمعی که در دشمن ایجاد شد و ترکی که بر پایه های اقتدار نظام و وحدت و یکپارچگی ملت وارد ساختند حرمتی که از عاشورا شکستند وبا  به شهادت رساندن  دهها انسان بی گناه موجب استغاثه رهبری شدند آیا جبران شدنی است ؟

کشور و نظام آن روز به آشتی ملی نیاز داشت نه امروز؟

 به راستی آشتی ملی دغدغه چند درصد این مردم است ؟

عده ای که در انحراف افکار عمومی خبره شده اند و به حاشیه بردن حواس مردم برای رهایی از مطالبه گری مردم طبیعت کارشان شده است امروز نیز متاسفانه با به راه انداختن شعار آشتی ملی می خواهند در کولاک رکود بیکاری و مطالبات بر زمین مانده معیشتی و وعده های تحقق نیافته افکار عمومی را به نا کجا آباد ببفرستند ؟!

مشکلات اقتصادی و بیکاری و فقر و نا برابری به جایی رسیده است که صدای رهبری را در آورده و موجب شرمندگی ایشان شده است تاسف بار تاراینکه عده ای که نمایندگی این ملت را یدک می کشند  بویژه جریانی که شعار آزادی و زنده باد را سر می داد امروز به دنبال طرحی هستند تا صدای استمداد و اعتراض مردم را نه تنها در نطفه خفه که در زندان هم خفه کنند این تذهبون ؟! سئوال اینجاست که همین جماعت که سئوال و اعتراض یک فرد را در جلسه سخنرانی آقایان برنمی تابند معلوم نیست با چه رویی از فتنه گرانی حمایت می کنند که نه تنها در شعار که در عمل نشان دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است

 

اخبار
ارتباط با امام جمعه