پنج شنبه 1395/12/5 - 49 : 3
مشخصات امام جمعه
محمد طه مهری
محمد طه مهری
گيلانغرب
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/11/29
سبک زندگی اسلامی
 

جمعه 1395/11/29
امام جمعه  گیلانغرب حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  

خطبه اول: موضوع ،  سبک زندگی اسلامی

السلام عليکم ورحمتُ اللهِ وبرکاته   

أَعُوذُ بِالله مِنَ الشَيطَانِ الرَجيم بِسمِ الله الرَحمنِ الرَحيمِ  الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي عَلا في تَوَحُّدِهِ وَ دَنا في تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ في سُلْطانِهِ وَعَظُمَ في اَرْكانِهِ، وَاَحاطَ بِكُلِّ شَيءٍ عِلْماً وَ هُوَ في مَكانِهِ وَ قَهَرَ جَميعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَ بُرْهانِهِ،حميداً لَمْ يَزَلْ، مَحْموداً لايَزالُ (وَ مَجيداً لايَزولُ، وَمُبْدِئاً وَمُعيداً وَ كُلُّ أَمْرٍ إِلَيْهِ يَعُودُ)الحَمدُلله رَبِ العَالَمِين ثُمَ الصَلَاةُ والسَلامُ علي سَيِدِنَا وَ نَبِيِنَا وَ مَولانَا ابي القاسم مُصطَفي مُحمَّد صَلَي الله عَلَيهِ وَ آلِه ِالطَيِبينَ  الطّاهِرين المَعصُومِين ولَعنُ الدّائم علي اعدائِهم أجمَعِين،مِن الآن إلي قيامِ يَوم الدّين.
اُوصيکُم عِبَّادَالله وَنَفسي بِتَقوَي الله خودم وهمه شما خواهران وبرادران ديني را به تقواي الهي وپرهيز از  محرّمات دعوت مي کنم.

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ مایده 54

ای کسانی که ایمان آورده اید ، هر کس از شما از دین خود برگردد ( زیانی به خدا نمی زند ) خداوند به زودی گروهی را خواهد آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند ، در برابر مؤمنان رام و خاضعند و در برابر کافران مقتدر و پیروز ، در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری نمی هراسند. این ( ایمان و محبت و شهامت ) فضل خداوند است که به هر کس بخواهد می دهد و خداوند ( از نظر وجود و توان و رحمت ) گسترده است و داناست.

در زندگی این برنامه را داشته باشیم که هرکاری می خواهیم انجام بدهیم، یک جنبه اش برای دوستی خدا باشد. اگر اینگونه باشد، بسیاری از اعمالی که ما فکر می کنیم هبط می شود و هدر می رود، هدر نمی رود؛ چون انگیزه‌ی اصلی ات خدا بوده.

بسیاری از تلاش و مجاهدت هایی که فکر می کردیم به نتیجه نمی رسد، به نتیجه می رسد.

می توانیم از صفات خوب و اثباتی و صفات حُسن خداوند نهایت استفاده را بکنیم.

آقا امیرالمؤمنین (ع) یک عمر کمک می کرد و ناسزا می شنید. کمک نمی کرد که محبت علی در دل طرف جا بگیرد، کمک می کرد که مزدش را از خدا بگیرد.

درصدی از احترام گذاشتن فرزندان به والدین، برای این است که والدین قدردانی کنند. درصد اعظمش برای اطاعت از دستور خداست؛ و بالوالدین إحسانا.

پدر و مادر خوب باشند یا بد، تو وظیفه ات احسان است. این احسان حتما مزد دنیایی دارد. یعنی به جای اینکه از مسیر دیگری وارد شوی و بخواهی دنیا را با حقارت ها و ذلت ها به دست بیاوری، به پدر و مادری که حقوقت را رعایت نمی کنند، احترام می گذاری. - اگر رعایت می کنند که احترام گذاشتن هنری نیست -

روایت : «هرکس عبادت خالصانه‌ی خویش را بسوی خدا بالا بفرستد، خداوند بهترین مصلحت را بسوی او پایین می فرستد.»

دنیای ما با مصلحت های الهی می چرخد.

خیلی از ما هنوز سر مصلحت و عدالت خداوند درگیریم. وقتی می گوییم مصلحت خدا، ما نمی توانیم تشخیص بدهیم به شخص خوش می گذرد یا نه، و عاقبتش چیست.

درد و ناراحتی در دنیا روزی است، همانطور که خوشحالی روزی است. تقسیم شده است.

اشتباه است که فکر کنیم عبادت کردن فقط برای بهشت رفتن است! عبادت در زندگی ما تاثیر دارد.

معنویت میزان شادابی را در زندگی بالا می برد و میزان درد را کاهش می دهد. شادمانی هایی که معنویت باعث آن است خیلی بیشتر است، چون مصلحت ها را تغییر می دهد.

در گیر و دار زندگی، پناهگاه های نامناسب در سبک زندگی غربی الکل، اعتیاد، موسیقی و .. است. خداوند در زندگی مؤمنین پناهگاهی معرفی کرده است تحت عنوان عبادت، زیارت، توسل، اشک.

مقام معظم رهبری چند سال پیش در دیداری که با سید حسن نصرالله داشتند، فرمودند من هرگاه کارم گیر می کند برای نماز و توسل به جمکران می روم و امام زمان (عج) یا گره از کارم باز می کند، یا به ذهنم می اندازد گیر کار را چگونه رفع کنم.

توسل به امام حی و حاضر برای رفع مشکلات. امامان ما شاهد و غایب ندارند. همان اندازه که امام زمان (عج) در زمان غیبت دستش باز است و تاثیر دارد، در زمان حضورش هم همین اندازه دستش باز است. ولی مشکل ما به «تو خود حجاب خودی از میان برخیز» بر می گردد.

توسل‌مان به امام زمان قوی نیست.

امام حسین و امام رضا (ع) دور و نزدیک ندارند، ولی اشکال از ماست؛ چون ضریح را نمی بینیم توسل‌مان پایین می آید! در نتیجه آن مصلحت جابجا نمی شود.

امام زمان (عج) در نامه ای به شیخ مفید می فرمایند :

«ما پشت سر مؤمنان شایسته‌کردار می ایستیم. با نیایش و دعایی که از فرمانروای آسمان ها و زمین پوشیده نمی ماند. آنان را حفاظت می کنیم، از این‌روست که قلب های اولیاء و دوستان ما، با دعای ما به بارگاه الهی، آرامش و اطمینان پیدا می کنند.»

کاری که امام زمان (عج) در حق ما می کند، ما در حق هیچ کس نمی کنیم؛ فرمود والله روزی 100 بار دوستان و محبانم را به اسم دعا می کنم.

در زیارت جامعه که از زبان مبارک امام هادی (ع) نقل شده می گوییم «یا ولی الله، إنّ بینی و بین الله عزّوجل ذنوباً لایأتی علیها الا رضاکم» «مَن أرادالله بدأ بکم» مسیری که از آن رضای خدا را کشف کنیم، شمایید. [اهل بیت علیهم السلام]

و خداوند این را خواسته است «وابتغوا الیه الوسیلة» فرموده از این مسیر بالا بیایید.

+ «الذین قالوا ربّنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الّا تخافوا و لاتحزنوا و أبشروا بالجنةالتی کنتم توعدون.»

هرگاه گیر کردی و دیدی بخاطر فشار معنوی دوست داری خوب باشی، ولی جامعه نمی گذارد، دوست داری با خدا باشی ولی نفس نمی گذارد، این آیه را با توجه بخوانید.

مشکل ما در «ربّنا الله» گفتن ما نیست، مشکل در «ثم استقاموا» است؛ استقامت.

کسانی که تصمیم می گیرند در ظاهر و در سبک زندگی‌شان تغییرات حسینی ایجاد کنند؛ در باطنم، در ارتباطم با جانمازم، در توسلاتم به اباعبدالله (ع) استقامت کنم و پای امام حسین بایستم.

می فرماید برای کسانی که استقامت کنند، «تتنزل علیم الملائکة» غیر از رقیب و عتید، ملائکه ای برایشان نازل می کنم که هرجا گیر افتادند و احساس کردند ایمان و نفس‌شان دارد کم می آورد، «لاتخافوا» ملائکه به آن ها بگویند نترس، «ولا تحزنوا» و غم را از زندگی‌شان می برم.

چه کسی باید به ما بگوید نترس که ما اطمینان داشته باشیم درست زندگی کنیم !؟ خدا می گوید من می گویم نترس!

«و أبشروا بالجنةالتی کنتم توعدون» غیر از اینکه در سبک زندگی‌تان آرامش قرار می دهم، شما را بشارت می دهم به بهشت و رضوان الهی موعود.

استقامت؛

بدون توسل روزانه - و اگر نشد هفتگی - به اباعبدالله (ع) و بدون این دور هم جمع شدن ها، نمی شود در این جامعه سالم ماند، نمی شود بدون امام حسین حرکت کرد و نبُرید.

وقتی از معنویات دور می شوی، حب امام زمان و اباعبدالله کم کم فراموش می شود، تبدیل به بی تفاوتی می شود و در نهایت به پشیمانی تبدیل می شود!

کسی که از در خانه‌ی امام حسین برود، دیگر به این سادگی بر نمی گردد. مراقب باشید.

این توسل در شیرینی زندگی ما تاثیر دارد.

+ «الذین آمنوا أشدّ حبّاً لله»  عاشق زن و فرزند و دوست و رفیقت باش؛ ولی أشدّ حُبّاً باید برای خدا باشد.

بالاترین درجه‌ی محبت بین علی (ع) و زهرا (س) بود؛ و حضرت علی و حضرت زهرا حُب بین حسین (ع) و زینب (س) را به عنوان حب الگو معرفی می کردند. و دیدیم که در کربلا حضرت زینب (س) أشدّ حُباً لله را چقدر زیبا نشان داد؛ دست زیر بدن مبارک اباعبدالله برد و رو به آسمان گفت «اللهم تقبل منّا هذالقربان».

اگر جایی دنیای تو با خدا تلاقی پیدا کرد، باید دنیا را خط بزنی؛ هرکسی هست، دوست و رفیق و .. چون دارد تو را از خدا دور می کند و این در زندگی ات تلخی می آورد.

اگر سرت به سنگ بخورد و بر گردی هم، دیگر سبک زندگی ات شیرین نیست. قرار شد أشد حُباً تو برای خدا باشد.

+ «الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله بأموالهم و أنفسهم اعظم درجة عندالله و أولئک هم الفائزون.»

کسانی در زندگی به آرامش می رسند کسانی هستند که ایمان می آورند، «و هاجروا» اگر جایی بدی دیدند خودشان را از بدی دور می کنند، ولو اینکه از این شهر بروند. «و جاهدوا» تمام وقت مشغول مبارزه هستند. اگر جواب نگیرند برایشان مهم نیست. «فی سبیل الله» چون در مسیر خداست؛ مقصود تویی کعبه وبتخانه بهانه.

امام (ره) فرمود ببریم پیروزیم، ببازیم پیروزیم.

+ «ألم یعلم بأن الله یری»  دیدن چشم خداوند تبارک و تعالی در زندگی.

بسیاری از ناراحتی ها و غم های ما، بخاطر لایه‌ی پنهان زندگی ماست. چون در لایه‌ی پنهان فکر می کنیم محیط امنی را فراهم کرده ایم و خدا نمی بیند.

برای توی بچه شیعه‌ی امام حسینی خداوند اجازه نمی دهد این شیرینی گناه به دهنت مزه کند. این لایه‌ی پنهان کنار خواهد رفت و زندگی ات را تلخ می کند.

+ «یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا واتقوالله لعلّکم تفلحون»

روی صبر خودتان کار کنید - روی صبر اطرافیانتان کار کنید - ارتباطاتتان را بیشتر کنید.

دستور خداست. مؤمنان همدیگر را دوست نداشته باشند چه کسی را دوست داشته باشند !؟

اباعبدالله (ع) شب عاشورا بیعتش را از همه برداشت، ولی اصحابش چرا ماندند؟ پای همدیگر بایستید.

«واتقوالله» بعد که ارتباطتان را محکم کردید، بخاطر خدا ارتباط داشته باشید. پایه‌ی هم برای گناه نشوید.

تا زندگی‌تان شیرین شود.+ «کلّا إن الانسان لیطغی أن رأه استغنی»

اگر در دنیا فقط به شما خوش بگذرد، طغیان می کنید. حافظ این آیه را اینگونه سروده : شهری‌ست پر کرشمه و حوران ز شش جهت / چیزی‌م نیست ورنه خریدار هر شش‌ام!   باید در دنیا درد و ناراحتی داشته باشید.

»بِسمِ الله الرَحمنِ الرَحیمِ»

إِنَّآأَعطَینَاکَ الکَوثَرَ (1) فَصَلِ لِرَبِکَ وَانحَر(2)إِنَّ شَانِئَکَ هُوَالأَ بتَرُ(3)  «صَدَقَ الله العَليُ العَظیم« 
خطبه دوم:
بِسمِ الله الرَحمنِ الرَحيمِ الحَمدُلله رَبِ العَالَمِين وَالصَّلاةُ وَالسَلام علي رَسُولِ الله وعَلي فاطِمَةَالزَهرا سَيِدَةِ نِساءالعَالَمِين وَعَلي عَليِ أَمِيرِالمُومِنِين وَعَلي الحَسَنِ وَالحُسَينِ سَيِدَي شَبَابِ أَهلِ الجَنَه وَعَلي عَلي بنَ الحُسَينِ  وَمُحمَّد بنِ عَلي وَجَعفَرِبنِ مُحمَّد وَمُوسَي بنِ جَعفَر وَعَلي بنِ مُوسَي وَمُحمَّدبنِ عَلي وَعَلي بنِ مُحمَّد وَ الحَسَنِ بنِ عَلي وَالخَلَّفَ الحُجَة أيُهَا القَائِمُ المُنتَظِرَ المَهدي صَلَّواتُ الله عَلَيهِم جمَعيِن.
اُوصيکُم عِبَّادَالله وَنَفسي بِتَقوَي الله خودم وهمه شما خواهران وبرادران ديني را به تقواي الهي وپرهيز از  محرّمات دعوت مي کنم

مطلب اول :در آستانه‌ى سالگرد قيام مردم تبريز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربايجان شرقى، با

رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند. در اين ديدار رهبر معظم انقلاب ضمن تشكر از حضور با شكوه مردم در راهپيمايى ۲۲ بهمن، مطالبى را درباره آشتى ملى، عملكرد مسؤولان در سال اقتصاد مقاومتى و جنگ فرهنگى دشمن بيان كردند كه در اين مجال به موضوع آشتى ملى خواهم پرداخت.

ايشان در این ديدار فرمودند: « يك عده‌اى تعبير «آشتى ملى» را مى‌گويند؛ اين‌ها به نظر من معنى ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا مى‌گوييد آشتى؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن كسانى‌كه روز عاشورا آمدند وسط خيابان و با قساوت و بى‌حيايى، جوان بسيجى را در خيابان لخت كردند و كتك زدند، قهرند و آشتى هم نمى‌كنند.»

چندوقتى است كه بحث آشتى ملى در دستور كار روزنامه‌هاى زنجيره‌اى قرار گرفته است. اكنون معلوم شده ته اين حرف به اصحاب نهضت آزادى مى‌رسد، همان جماعتى كه امام در توصيف جنايت‌هايشان فرموده‌اند خطر آن‌ها از منافقين بيشتر و بالاتر است.

پيشنهاد «آشتى ملى» از سوى كسانى مطرح مى‌شود كه برخى از آنان مطابق اسناد غيرقابل انكار موجود در جريان فتنه آمريكايى -اسرائيلى ۸۸ آشكارا نقش پادوهاى مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را برعهده گرفته و در پيوند و ائتلاف با همه جريانات و گروه‌هاى ضدانقلاب نظير بهايى‌ها، منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، ماركسيست‌ها، تجزيه‌طلب‌ها، نهضت‌آزادى‌ها، ملى‌گراها، تروريست‌هاى نشان‌دار نظير كومه‌له و حتى عبدالمالك ريگى، مأموريت براندازى نظام را دنبال مى‌كردند.

حماسه عظيم و مثال‌زدنى ۲۲بهمن و جمعيت چندده ميليونى مردم كه يكدل و يكصدا در سراسر كشور به ميدان آمده و آرزوهاى آمريكا و متحدان بيرونى و دنباله‌هاى داخلى آنان را زيرگام‌هاى استوار خود لگدمال كردند، نشان داد مردم به يكديگر بسيار نزديكتر و همراه و همزبان‌تر از آنند كه به «نسخه آشتى ملى» - آنهم نسخه‌اى كه از سوى وطن‌فروشان پيچيده شده است- نيازى داشته باشند.

حالا اين آشتى قرار است با چه كسى صورت بگيرد؟ يك جريان سياسى در انتخابات سال ۸۸ اعلام كرد ما رأى مردم را قبول نداريم، صندوق رأى و آراء مردم تعيين‌كننده برنده انتخابات نيست، زور ما در خيابان بهعلاوه كمك اوباما و كشورهاى اروپايى بهعلاوه تشديد تحريم‌هاى فلج‌كننده به همراه ماشين تبليغات جنگى راديو «بى.‌بى.‌سى» و راديو آمريكا و ارتش رسانه‌اى غرب تعيين‌كننده برنده انتخابات هستند.

آن‌ها هشت ماه با مردم و نظام جنگيدند، بيانيه صادر كردند، اماكن عمومى و خصوصى را آتش زدند، ۲۲ نفر از بهترين فرزندان ملت را شهيد كردند، اما نتوانستند خدشه‌اى به اتحاد ملى و انسجام اسلامى و اقتدار ايرانيان وارد كنند. آن‌ها قهر با ملت را در دستور كار داشتند.

ملت و رهبرى با صبورى و روشنگرى، چهره واقعى آن‌ها را نشان دادند، كم كم مردم دور و بر آن‌ها را خلوت كردند، تنها شدند. نخبگان هم با هوشمندى، آن‌ها را تنها گذاشتند و در نتيجه رهبران آن‌ها در حصار بصيرت مردم و نظام گرفتار شدند.

منافقين، بهائى‌ها، كمونيست‌ها و ضدانقلاب‌هايى كه به ميدان آمده بودند نيز رسوا شدند و با تلفات، صحنه را ترك كردند. فتنهگران با ديوار بلند بصيرت و سد پولادين هوشيارى مردم در ۹ دى مواجه شدند و با اسم و مشخصات و نوع جرم و جنايت، افشا گرديدند.

ملت اكنون از فتنه و سران‌ بى‌آبروى آن عبور كرده‌اند. امنيت و اقتدار ملى ايرانيان، دشمنان اسلام و ايران را در منطقه و جهان زمينگير كرده است. امروز برخى به فكر اين افتاده‌اند كه روحى تازه به جسد متلاشىشده فتنه بدمند لذا با فرمول «آشتى ملى» به صحنه آمده‌اند.

اما چرا موضوع آشتى ملى را مطرح كرده‌اند با آن‌كه آن‌ها نيك مى‌دانند به مردم و نظام ظلم كرده‌اند، راه حل آنهم فقط در توبه است. چرا اين‌راه مشخص را طى نمى‌كنند؟ چون اصلاً قصدشان آشتى نيست. قصدشان ادامه فتنه است.

از طرفى بر اساس آخرين نظرسنجى‌ها مردم نسبت به ادامه ركود و بيكارى واقعاً در تنگنا قرار دارند و مطالبات معيشتى خود و عمل به وعده‌ها را طلب مى‌كنند. يك چيزى اين وسط بايد مطرح شود تا افكار عمومى را به يك ناكجاآباد ببرد و موقتاً مطالبات اقتصادى خود را فراموش كنند. چه چيزى بهتر از بحث شيرين «آشتى ملى»؟! كه صورت مسأله فتنه را پاك كند و از فتنه گران محارب يك جريان سياسى «طلبكار» بسازد، مبنى بر اين‌كه اين‌ها میخواهند آشتى كنند اما هنوز برخى بر طبل «قهر» مى‌كوبند!

چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه؛ بدعهدى آمريكا فراموش شود و قيافه زشت ترامپ در تداوم ايرانهراسى و گزينه نظامى روى ميز و وعده‌هاى دولت در مورد رفع اين دو تهديد در سايه برجام به فراموشى سپرده شود؟

چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه كسى نپرسد پس اين همه آمد و شد اروپايى‌ها و بستن قراردادها چه نتيجه‌اى براى رفع ركود و ايجاد اشتغال داشته است؟همين مسأله ريزگردها در خوزستان كه باعث قطع آب و برق و گاز مردم شده و صداى مردم محروم آن منطقه را درآورده است بايد به فراموشى سپرده شود، چون آشتى ملى در دستور كار قرار گرفته است!

كسى‌كه مرزبندى با بيگانگان ندارد و مى‌خواهد شرف و استقلال مملكت را در معرض فروش قدرتمندان و ثروتمندان جهان قرار دهد، چگونه مى‌تواند با مردم محروم و مستضعف و پا برهنه و شيفته استقلال كشور آشتى كند.دوقطبى‌سازى‌هاى كاذب جايى در افكار عمومى ندارد.

پذيرش اصحاب فتنه در ساختار نظام، مانند آن است كه دزدان سرگردنه را براى حفاظت از اموال و دارايى مردم به كار گيرند! آنهم دزدان سرگردنه و سارقان مسلحى كه از جنايت‌هاى مرتكب شده نه فقط توبه نكرده و پوزش نخواسته‌اند بلكه اصرار دارند جنايات آن‌ها به فراموشى نيز سپرده شود! به بيان روشن‌تر، يعنى اين‌كه بار ديگر به درون نظام راه يافته و مأموريت ناكام و ناتمام قبلى را تمام كنند!

که این با بصیرت مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی و رهبری مقتدر و شجاع و حکیم نظام اسلامی شدنی نیست .

مطلب دوم :انقلاب مردم بحرین ششساله شد. از ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) ۱۳۸۹ تا امروز مردم بحرین تحت شدیدترین سركوب‌ها و وحشیانه‌ترین برخوردهاى جلادان رژیم سفاك آلخلیفه مقاومت كرده، شكنجه‌ها و ظلم‌ها را تحمل نموده، با شجاعت و پاكبازى در میدان ایستاده و امید به از میان بردن ظلم را از دست نداده‌اند. مدعیان دروغین حقوق بشر و رأی مردم، نه تنها از مردم بحرین حمایت نمى‌كنند بلكه با سلاح و تبلیغات از رژیم منفور آل خلیفه پشتیبانى می‌كنند. طاغوت قارونى منطقه، عربستان سعودى، رسماً و علنا در سركوب مردم و شكنجه‌ى عالمان و فعالان این جامعه دخالت دارد. عربستان براى سركوب مردم بحرین نیرو وارد مى‌كند و شكنجه‌گران خود را براى اعمال شدیدترین شكنجه‌ها بر عالمانى كه در بحرین خواهان عدالت و انصاف شده‌اند، ارسال كرده است. در چنین شرایطى ملت ایران حامى و مدافع مستضفعان و مؤمنان و دشمن مستكبران و زورگویان است. ملت ایران كه خود تجربه‌ى یك انقلاب آرمان‌خواهانه‌ى موفق را داشته است، مى‌داند كه روزگار مستكبران با بیدارى امت به‌سر مى‌آید و وقتى ملتى در راه مجاهدت خویش ایستاد، رژیم‌هاى سفاكى مانند پهلوى و آل خلیفه و آل سعود رفتنى هستند. شش ساله شدن انقلاب نه تنها امید به پیروزى آن‌را نمى‌كاهد بلكه نشان از تداوم حق‌طلبى مردم دارد كه امید به پیروزى را دو چندان مى كند.ان شا الله

جمعه29 بهمن قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت تظاهرات‌كنندگان قم (1356 ه.ش)

یکشنبه1 اسفند حمله جنگنده رژیم بعثى عراق به هواپیماى مسافرى و شهادت چهل تن ازجمله حجةالاسلام والمسلمین شیخ فضل‌الله محلاتى (1364 ه.ش)روز روحانیت و دفاع مقدس-مقام معظم رهبرى : «یك خصوصیت در مرحوم آقاى محلاتى است كه آن خصوصیت براى عناصر انقلابى خیلى مهم است و آن خصلت سازشناپذیرى و مبارزه گرى و غیرت دینى و آمادگى براى فداكارى و تلاش است. همه كس حاضر نیست راحتى و زندگى آرام خودش را به‌خاطر هدف‌ها و آرمان‌هایى كه باید براى آن‌ها مبارزه كرد، تهدید كند. ایشان ازجمله افرادى بود كه بهراحتى زندگى را، آسایش را، درآمد را، عنوان را كه این آخرى به نظر من از همه مهمتر است، نثار مبارزه مى‌كرد و حتى حاضر بود یك جایى از آبروى خودش مایه بگذارد، از حیثیت و عنوان خودش مایه بگذارد.»

سه‌شنبه3 اسفند كودتاى انگلیسى رضاخان (1299 ه. ش) انگلیسى‌ها پس از جنگ جهانى اول به این نتیجه رسیدند كه جهت دستیابى بیشتر به منابع ایران، به ناچار باید كودتایى در ایران انجام گیرد. در این‌راستا آنان دو مهره وابسته سیاسى و نظامى نیاز داشتند كه از این میان سیدضیاءالدین طباطبایى را به‌عنوان چهره سیاسى و رضاخان پهلوى را به‌عنوان چهره نظامى برگزیدند.

پنجشنبه 5 اسفندروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسى‌-روز مهندسى

<<بِسمِ الله الرَحمنِ الرَحیمِ»

إِنَّآأَعطَینَاکَ الکَوثَرَ (1) فَصَلِ لِرَبِکَ وَانحَر(2)إِنَّ شَانِئَکَ هُوَالأَ بتَرُ(3)  «صَدَقَ الله العَليُ العَظیم«

 

اخبار
ارتباط با امام جمعه