جمعه 1395/11/1 - 25 : 13
مشخصات امام جمعه
مظفر تاجی
مظفر تاجی
چناران
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/10/24
هدف از حمله به سپاه، بسیج و شورای نگهبان تضعیف اقتدار نظام است/ تلاش‌های بی‌ثمر جداسازی هاشمی از انق

        خطیب جمعه چناران در ادامه مباحث هفته های قبل به موضوع همنشینی ودوست یابی اشاره وگفت : خداوند متعال در قرآن تصریح نموده که در روز قیامت گروهی از منحرفان و کسانی که مشمول عذاب الهی می‌شوند از دوستان و همنشینان ناباب خود می‌نالند.دوستی حقیقی انسان را در مسیر حق و کمال و کسب فضایل یاری می‌کند؛ پیوند دوستی با افراد با ایمان نه فقط به درد دنیا می خورد بلکه در آخرت نیز می‌توان از آن بهره گرفت و نجات یافت.

اهمیت دوستی تا حدی است که خداوند متعال در قرآن تصریح نموده که در روز قیامت گروهی از منحرفان و کسانی که مشمول عذاب الهی می‌شوند از دوستان و همنشینان ناباب خود می‌نالند.تبدیل شدن دوستی غیر پرهیزگاران به عداوت در روز قیامت طبیعی است، چرا که هر کدام از ٱنها دیگری را عامل بدبختی و بیچارگی خود می‌شمرد؛ غیرمتقین در روز قیامت به یکدیگر می‌گویند: تو بودی که دنیا را در نظر من زینت دادی و مرا به آن تشویق و ترغیب نمودی ولی پرهیزگاران که از رستگاران روز قیامت هستند به یکدیگر چنین سخن نمی‌گویند زیرا که پیوند دوستی آنها جاودانی است.

چه بسیار جوانانی که به علت رفاقت با افراد بی لیاقت فاسد و منحرف گشته و آن گاه جز حسرت و اندوه حاصل کارشان چیزی نیست.آیه 27 سوره فرقان خداوند متعال می‌فرماید: ای وای بر من! کاش فلانی را به عنوان دوست بر نمی‌گزیدم پس باید با دقت دوستان خود را گزینش و سنجیده عمل کنیم و خود نیز بکوشیم دوستان خوبی برای دوستان‌مان باشیم که یکدیگر را به سعادت و جاودانگی برسانیم.

دوستی هایی که برای منافع مادی و مفاسد هوس انگیز زودگذر برقرار شده به علت این که عامل شقاوت و بدبختی گشته است به دشمنی سختی تبدیل خواهد شد. در روز قیامت، دوستی‌هایی که برای غیر خدا بوده همه تبدیل به دشمنی می‌شود. پیامبر(ص) گرامی اسلام(ص) ضمن حدیثی می‌فرمایند: روز قیامت تمام آشنایی‌ها و نسبت‌ها از بین خواهد رفت.

این که قرآن کریم در مورد مساله دوست و دوست یابی تاکید می کند که انسان‌ها باید دوست خود را با دقت و در برقراری ارتباط با دوستان سنجیده عمل کنند به خاطر این است که دوستی ها نه تنها در دنیا، بلکه در روز قیامت تاثیر بسزایی دارد. در روز قیامت دوستی گروهی از مردم تبدیل به دشمنی می‌شود و هر کدام دیگری را مایه سقوط و بدبختی و هلاکت خود می‌دانند و اعمال ناپسند و زشت خود را به گردن دیگری می اندازد.

انسان مجرمی که به دنبال راه گریز است گناهان و مفاسد اخلاقی خود را به گردن دوست و همنشین خود می‌اندازد او فکر می کند که در آنجا نیز مانند دنیا،‌ جای پهن کردن بساط زرنگی است، اما در قیامت هیچ چیز از ماموران و فرمانبران خداوند مخفی نخواهد ماند. سوره فجر آیه 24 می فرماید: "ان ربک لبالمرصاد" خداوند در کمینگاه انسان های خلافکار و مجرم است.

دوست و رفیق خوب دوستی است که آگاه و دانا باشد زیرا رفاقت با عالم اثرات مفیدی در زندگی فرد دارد همنشینی با عالم موجب حیات و روشنی دل است و سبب خوشبختی و سعادت و نیز رفاقت با عالم آگاهی و ادب رفیقش را افزون می‌کند.

امام علی (ع) می‌فرماید: همنشینی با فضلا و دانشمندان سبب زندگی و روشنی دل است. با عالم همنشین باش تا سعادتمند شوی. حضرت محمد(ص) هم می فرماید: ساعتی با عالم همنشین شدن از دوازده هزار مرتبه ختم قرآن محبوب تر است.

برقراری ارتباط با دوستانی که درستکار هستند مایه پیشرفت یکدیگر در مسیر الهی می‌باشند و این دوستی هم در دنیا و آخرت به سود ایشان خواهد بود ولی دوستی با بدکاران انسان را در مسیر شهوت و حرام قرار می‌دهد و انسان را به پرتگاه می‌اندازد و هم در دنیا و هم در روز قیامت به بدبختی و شقاوت و عذاب دایمی یکدیگر کمک نموده‌اند، در نتیجه لازمه دوستی شایسته و مناسب این است که یکدیگر را در امور دنیوی و اخروی یای رسانند و سعادت، خوشبختی و جاودانگی را برای یکدیگر به ارمغان آورند.

 

                 خطبه دوم :

        خطیب جمعه چناران با اشاره به ارتحال آیت ا...هاشمی رفسنجانی گفت :  مرحوم آيت‌الله هاشمى رفسنجانى از شخصيتهاى كم نظيری بود كه با صبورى و صلابت و هوش و ذكاوت، در مقاطع مختلف عمر شريفشان منشاء خيرات و توفيقاتى براى انقلاب و جامعه و نظام و مردم عزیز ايران بودند و به‌حق مردم قدرشناس و فهيم ايران اسلامى نيز از همان لحظات اوليه شنيدن خبر تألم‌برانگیز ارتحال اين مجاهد خستگى‌ناپذير تا روز تشييع جنازه آن مرحوم كه با نهايت شور و شعور، يكى ديگر از كم‌ نظيرترين مراسمات را خلق كرده و به رخ جهانيان كشيدند و تا شرکت در مراسم ترحیمی که از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار گردید ، به زيباترين وجه در مقام تجليل از اين چهره خدوم و تاريخى انقلاب اسلامى ، با اخلاص و احترام، جوهره و شخصيت يك ايرانى مؤمن و انقلابى را به نمايش گذاردند و به‌حق طبق اعتراف دشمنان، مردم ايران غيرقابل پيش‌بينى ظاهر گردیدند.

     یکی ازابعاد شخصيت اين مجاهد نستوه ، روحيات جهادى و ضداستكبارى وى بود كه همواره در مقابل جبهه استكبار، به‌ ويژه شيطان بزرگ آمريكا و رژيم صهيونيستى از خود عكس‌العمل صريح و قاطع نشان مى‌داد. حق كلام در اين خصوص را سيد مقاومت ، دبيركل حزب‌الله لبنان، آقاى سيدحسن نصرالله در پيام تسليتى كه صادر نمود، به‌خوبى ادا كرده است : «آيت‌الله هاشمى رفسنجانى براى مقاومت اسلامى لبنان در ۳۴ سال گذشته ، حامى، ياور و تكيه‌گاهى بزرگ و پدرى مهربان و دلسوز و مدافعى سرسخت براى ما در همه مراحل و شرايط سخت بود، ايشان به فلسطين و قدس، قضيه محورى امت اسلامى، باور و ايمان داشت و پرچمدار آن بود و در مقابل طرح صهيونيستى در فلسطين و منطقه، مقاومى سرسخت و مستحكم بود.»

        لذا در شرايطى كه دشمنان خونى امت اسلام با ميدان‌دارى آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستى و اذنابشان در منطقه، به‌دنبال آتش‌ افروزى هستند و در داخل و خارج نيز خناسانى بوده و هستند كه با هدف ايجاد دوگانگى همواره آرزو داشتند تا اين سرمايه انقلاب را از مردم و نظام بگيرند ، قطعاً تنها راه فائق آمدن بر اين جانيان فتنه ‌انگيز و سلطه‌طلب ، استقامت و مجاهدت و پايدارى است و اين سفارش و انتظار روشن مرحوم آقاى هاشمى رفسنجانى از عموم امت اسلام به‌ ويژه ملت بزرگ ايران اسلامى مى‌باشد.

    عليرغم فضاسازى ‌ها و ترويج شايعات مختلف توسط رسانه ‌هاى بيگانه و اپوزيسيون كه تلاش داشتند مراسم تشييع آيت‌الله هاشمى را به صحنه گسست و اختلاف ميان مردم و حاكميت تبديل نمايند ، با هوشيارى و عقلانيت و ولايتمدارى حاكم بر افكار عمومى، ما شاهد كمترين حواشى و برخوردهاى احساسى و هيجانى بوديم.

       در روزهاى اخير برخى چهره ‌ها و رسانه ‌ها اصرار دارند آقاى هاشمى را با امير كبير مقايسه كنند ، به نظر مى‌رسد اين تشبيه از وجوه مختلف ناصحيح باشد. هاشمى يك مجتهد دينى، مجاهد انقلابى و شاگرد حوزه و مرجعيت و امام خمينى(ره) بود و براساس تكليف دينى پاى در ميدان مبارزه گذاشت در حالى‌كه مرحوم امير كبير از اين امتياز ويژه محروم بود. در كتابى هم كه آيت‌الله هاشمى رفسنجانى در زندان درباره امير كبير نوشته‌اند، كمترين نشانى از اهداف و رفتار دينى امير كبير مشاهده مى‌شود.

     نكته ‌ى مهم ديگرى كه بايد به آن توجه داشت اين است كه در طول سالهاى اخير و به‌واسطه برخى تحولات سياسى، شرايطى پيش آمد كه خناسانى در جدا كردن آقاى هاشمى از نظام اسلامى و ايجاد نقار ميان او و ساير مسؤولان كشور ازجمله رهبر معظم انقلاب طمع كردند . اين خناسان تلاش مى‌كردند تا آقاى هاشمى را به‌نوعى مخالف نظام جلوه دهند و تلاش مى‌كردند كه با دميدن بر برخى اختلافات، زمينه‌ى جداشدن آقاى هاشمى را از نظام اسلامى فراهم سازند. اين در حالى بود كه هاشمى از نيروهاى اصلى نظام اسلامى بوده و از ياران اصلى امام خمينى و رهبرى معظم انقلاب در ايجاد و تثبيت نظام اسلامى بوده است.

      تبليغات رسانه‌هاى بيگانه و برخى از عناصر ضد انقلاب در سالهاى اخير به گونه‌اى بود كه گويى هاشمى از انقلاب جدا شده است و جزو اپوزيسيون نظام اسلامى است! حال آن‌كه هاشمى در جايگاهى مهم در درون نظام بود و در انتخابات‌هاى مهمى در سالهاى اخير گاه از سوى مردم انتخاب شده و راى آورده بود و گاه مردم به ديگران و گروه‌هاى ديگرى ميل و رغبت نشان داده بودند. در هر صورت تلاش دشمنان نظام براى جدا كردن هاشمى از نظام و انقلاب به ثمر ننشست.

     در نهايت بايد توجه داشت كه از اين پس نيز نبايد گذاشت اين خناسان پشت اسم و جايگاه رياست فقيد مجمع تشخيص مصلحت، مخفى شده و به گونه ‌اى جلوه دهند كه اين شخصيت برجسته‌ ى تاريخ انقلاب به مخالفان نظام تعلق داشته است. حقيقت آن است كه رياست فقيد مجمع تشخيص مصلحت ، غالب عمر خود را در دفاع از نظام و انقلاب گذرانده بود و خود را فدايى انقلاب اسلامى و اسلام مى‌دانست و اجازه دادن به گروهى منحرف و خناس براى مصادره كردن اسم و جايگاه و ياد و خاطره آقاى هاشمى كار درستى نيست و از اين‌جهت بايد از چنين حركت‌هاى خلافى جلوگيرى به‌عمل آيد.

    ایشان با اشاره به بخشی از پیام تسلیت مقام معظم رهبری دررحلت این عالم مجاهد گفت : مقام معظم رهبری تعابیری دررابطه شخصیت آقای هاشمی به کاربردند که جای دقت وتوجه دارد . اينها تعابيرى است از شخصيتى بى ‌نظير همچون امام خامنه‌اى(مدظله‌العالی) كه در فقدان شخصيت ماندگار انقلاب اسلامى مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاى هاشمى رفسنجانى در پيام تسليت ارتحالش صادر گرديد . آنچه از اين تعابير حكيمانه متجلى است، نهايت مودت و ارتباط عاطفى خالصانه و عاشقانه‌اى است كه بين او و خلف صالح امام راحل، مقام معظم رهبرى در دوران متمادى برقرار بود و تا آخر عمر هم هيچ مسئله‌اى باعث كمترين خدشه و يا آسيبى به آن نگرديد.

    تا جايى‌كه معظم ‌له با نگاهى ژرف به شرايط زمان و ضرورت حفظ حريم شخصيتى اين يار امام و رهبرى به صورتى شفاف و روشن فرمودند: «اختلاف‌نظرها و اجتهادهاى متفاوت در برهه‌هايى از اين دوران طولانى هرگز نتوانست پيوند رفاقتى را كه سرآغاز آن در بين الحرمين كربلاى معلى بود به‌كلى بگسلد و وسوسه خناسانى كه در سالهاى اخير با شدت و جديت در پى بهره‌بردارى از اين تفاوتهاى نظرى بودند، نتوانست در محبت شخصى عميق او نسبت به اين حقير خلل وارد آورد.»

     گواه ديگر اين ارتباط عاطفى و عاشقانه، اظهارات فراوان و نوع برخوردهاى مرحوم آقاى هاشمى در مقاطع مختلف و به بهانه‌هاى گوناگون است كه صادقانه و با نهايت اخلاص به محضر مقام معظم رهبرى(مدظله‌العالى) ايراد داشته‌اند كه هر كدام براى خواص و عوام جامعه ما درس تربيتى نافذ و جاودانه‌اى است.

    لذا اولين درس و پيامى كه مى‌توان از اين ارتحال نابه‌هنگام گرفت، ضرورت تعميق مودت و ارادت به رهبرى حكيم و فرزانه انقلاب اسلامى است و البته مردان بزرگ چه‌بسا مرگشان نيز موجب آثار و بركات بزرگى خواهد بود، هرچند به لحاظ فيزيكى ممكن است ثُلمه و شكافى را در جامعه انقلابی اسلامى به‌وجود آورند.

    ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دردیدارمردم قم با ایشان گفت :  يكى از مهمترين محورهاى بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، بيان عناصر چهارگانه اقتدار كشور بود كه ايشان چهار عامل «ايمان و معرفت دينى»، «قدرت علمى»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملى» را به‌عنوان عناصر چهارگانه اقتدار كشور مطرح كردند. با توجه به اين عناصر چهارگانه كه رهبرى مطرح كردند، مسؤوليت و اهميت كار نهادهاى مختلف و مسؤولان كشور در رابطه با اين عناصر مشخص مى‌شود. هر اقدام و فعاليتى كه يكى از اين عناصر چهارگانه را تقويت كند، در واقع به اقتدار كشور كمك كرده است و هر اقدامى كه اين عناصر را تضعيف نمايد، در واقع به ضرر كشور و اقتدار آن خواهد بود.

    برخى تصور مى‌كنند كه‌ بى‌توجهى به ايمان و اعتقاد دينى و معرفت اسلامى جوانان و نسل‌هاى جوان ربطى به اقتدار كشور ندارد و برخى از زمينه‌هاى تضعيف ايمان و معرفت دينى را دست‌كم مى‌گيرند. در چنين حالتى ضعف در ايمان و اعتقادات نسل جوان مى‌تواند اقتدار آينده كشور را تهديد كند.

    البته آنچه ذكر شد به معنى آن نيست كه كشور در حقيقت دچار نوعى از تضعيف ايمان دينى به‌نحو خطرناكى شده است، بلكه جوانان و نسل‌هاى جوان به لطف خداى متعال از وضعيت خوبى در ايمان دينى نسبت به نسل‌هاى قبلى برخوردار هستند اما اين امر نبايد ما را دچار خوش‌خيالى كند و از خطرات موجود غافل نمايد. دقت در خطراتى كه نسل جوان و ايمان آن‌ها را تهديد مى‌كند، امرى است كه نبايد در آن كوتاهى صورت گيرد. ازجمله در عرصه فضاى مجازى كه اكنون به قتلگاهى براى بسيارى از جوانان و نوجوانان در زمينه اخلاق و ايمان دينى و اخلاقى تبديل شده است. مسؤولان بايد توجهى جدى‌تر و بيشتر داشته باشند.

    هم‌چنين بايد توجه داشت كه مطابق تذكرى كه رهبر معظم انقلاب دادند، رشد و قدرت علمى كشور از اهميت بالايى برخوردار است. ظلمى كه كشورهاى غربى در عرصه بين‌المللى مرتكب آن مى‌شوند، به‌ علت آن است كه آن‌ها قدرت علمى و مادى پيدا كرده‌اند و با اين‌قدرت در حال ظلم كردن هستند . مسؤولان كشور در چنين فضايى وظيفه‌اى دوچندان در باب حفظ رشد و سرعت رشد علمى كشور دارند و نبايد نسبت به اين مسأله كوتاهى صورت بگيرد.

    محور مهم ديگر بيانات رهبر معظم انقلاب كه بايد به آن توجه جدى كرد، اين بود كه دشمن برخى از نهادهاى انقلابى و سازمان‌هاى كشور را در سيبل اصلى هدف خود قرار مى‌دهد و متاسفانه مشاهده مى‌كنيم كه برخى در داخل نيز حمله به اين نهادها و تضعيف آن‌ها را هدف خود قرار مى‌دهند. اين در حالى است كه بايد حمايت از اين نهادها وظيفه اصلى ما قرار گيرد و حمايت از نهادها نيز به معنى كمك به آن‌ها در انجام صحيح و بدون نقص وظايفشان است. از اين‌جهت ايشان با اشاره به تلاش دشمن براى از بين بردن عوامل اقتدار ملى، گفتند: از بين بردن «ايمان، حيا و عفاف، پايبندى به مبانى دينى و حاكميت دين، متوقف كردن حركت علمى، مخدوش كردن عزت ملى» و «تضعيف دستگاهها و نهادهايى كه مظهر اقتدار كشور هستند»، از برنامه‌هاى دشمن است كه بايد در مقابل آن‌ها ايستاد.

    رهبرمعظم انقلاب اسلامى، «حمله به سپاه، بسيج و شوراى نگهبان» را در چارچوب طراحى دشمن براى تضعيف دستگاهها و نهادهاى مظهر اقتدار كشور خواندند و افزودند: من كارى به بگومگوهاى اخير رؤساى دو قوه ندارم زيرا موضوع مهمى نيست و به حول و قوه الهى تمام مى‌شود، اگرچه دشمن به‌دنبال بزرگ‌نمايى آن‌هاست اما همه بايد وجود يك قوه قضاييه مستقل، شجاع و قاطع را قدر بدانند.

     ایشان با اشاره به نشست كميسيون مشترك برجام دروین گفت : طبق اجماع كليه مسؤولان و دولتمردان به ‌ويژه دست‌اندركاران حوزه ديپلماسى كشور آنچه تحت عنوان قانون «ايسا» و يا تمديد تحريمها توسط آمريكا اتفاق افتاد، اگرچه توسط دولتمردان آمريكا وب و يا متوقف گرديد، نقض مسلم برجام تلقى مى‌گردد. اين در حالى است كه به عقيده ۱+۵ به‌ويژه آمريكا نقض نيست زيرا مى‌گويند هيچ تأثيرى به‌دنبال نداشته و اين قانون قبل برجام هم بوده است و تنها تمديد آن صورت گرفته كه آن‌هم توسط آمريكا متوقف گرديده است.

لذا اگرچه به نظر كارشناسان حوزه ديپلماسى اختلاف نظر بين جمهورى اسلامى ايران و ۱+۵ در اين خصوص مى‌باشد ولى حق جمهورى اسلامى است كه در قبال تعهداتى كه دقيقاً و بلكه در مواردى جلوتر از برجام عمل نموده است، شاهد هيچ سطحى از بدعهدى توسط آمريكا و ديگر اعضاء ۱+۵ نباشد، چه نقض فراگير و گسترده و چه نقض جزيى كه البته عادت آمريكائيها معمولاً همين است، از نقضهاى جزيى آغاز مى‌كنند و چنان‌چه حريف عكس‌العمل نشان نداد، قدمى جلوتر مى‌گذارند و با نقضهاى بزرگترى، طرف مقابل را مواجه مى‌سازند.

    لذا طبق تأكيد مقام معظم رهبرى مبنى بر اين‌كه اين اقدام آمريكا (تمدید تحریمها یا قانون ایسا) نقض آشكار محسوب مى‌شود و بايد مسؤولين مربوطه پاسخ قاطع و مناسبى به طرف مقابل بدهند.

    اقدام انقلابى كه به نام (پيشران) مطرح گرديد و پيام قاطعى براى جبهه استكبار و طرفهاى مذاكرات هسته‌اى به‌دنبال داشت. بنابراين آنچه تاكنون قابل تقدير است، تشكيل هيئتى براى بررسى بدعهدى‌هاى آمريكا و كم و كيف نقض برجام و اقدامات و تلاشهايى كه با شجاعت و قاطعيت صورت گرفته است و اما آنچه انتظار مى‌رود اين است كه نه فقط در مسأله برجام و بدعهدى‌هاى طرف مقابل بلكه در كليه سياستهاى خارجى با تأكيد بر سه اصل عزت و مصلحت و حكمت، دو مؤلفه شجاعت و صداقت نيز مورد توجه قرار بگيرد. شجاعت اولاً: در مقابل زياده‌خواهى‌ها و بدعهدى‌ هاى دشمنان ملت ايران و ثانياً : در اصلاح روشهايى كه احياناً در تراز نظام و ملت بزرگ ايران اسلامى نبوده است؛ و صداقت نيز چه در برابر جامعه جهانى كه بدانند جمهورى اسلامى به‌دليل داشتن مبانى دينى و مكتبى همواره به همه كشورها و ملتها و نيز قوانين بين‌المللى احترام گذارده و به‌دور از هر مكر و حيله و فتنه‌اى تنها بر پافشارى بر روى حق مسلم خويش اصرار داشته و دارد و نيز صداقت در برابر افكار عمومى داخل و مردم شريف ايران كه با حساسيت همه اوضاع را رصد مى‌نمايند.

     چه آن‌كه انتظار مردم نيز اطلاع از همه مسائل پنهان و آشكار است و لذا در برابر مردم چيزى به نام محرمانه بودن معنى ندارد، لذا انتظار مى‌رفت حتى از متن بسيار مقتدرانه و قوى دو نامه وزير امور خارجه به خانم موگرينى كه حاوى استدلالهاى روشن و قاطع در اثبات نقض برجام توسط آمريكا مى‌باشد، به‌روشنى براى توده مردم شريف ايران بيان مى‌گرديد تا بدون هيچ ابهام و شائبه‌اى، شجاعت مردان سياست و حوزه ديپلماسى كشور را دريافت و تحسين مى‌نمودند.

       ایشان با اشاره به 26 دی روزفرارشاه خائن گفت : با اوج گيري مبارزات انقلابي مردم ايران، و پس از آنکه تمامي سياستهاي محمدرضا پهلوي براي آرام کردن مردم خشمگين به شکست انجاميد، شاه شاپور بختيار که از چهره هاي شناخته شده جبهه ملي بود، به نخست وزيري برگزيد، اما اين اقدام شاه هم فايده نداشت و کارنامه خاندان پهلوي چنان سياه بود که مردم تنها به سرنگوني آن رضايت مي دادند.

     شاه كه سالها تحت حمايت اربابان آمريكايي خويش و با تكيه بر اريكه سلطنت، كشور را تحت سلطه گرفته و عرصه تركتازي و غارتگري‌هاي خود قرار داده بود، سرانجام فرار را بر قرار ترجيح داد و مجبور به ترك ايران شد. پادشاهي و سلطنت به عنوان موهبتي الهي و از طريق ارث تحت حمايت‌هاي امپراطوري انگليس به وي تفويض شده بود. وي طي سالهاي سلطنت خود، از هيچ گونه جنايتي دريغ نكرد و ضمن ترويج فساد و ايجاد رعب و وحشت، دلاور مردان بسياري را در زندان‌ها تحت شكنجه قرار داده و يا به شهادت رسانيد.تبعيض و شكاف‌هاي طبقاتي به اوج رسيده بود و ديكتاتور با توسل به حربه‌هاي گوناگون تلاش مي‌كرد تا ملت آگاه و شجاع ايران را در خوابي خرگوشي فرو برد.

     قطع حمايت آمريكا، فشارها و نارضايتي و خشم روزافزون مردم، آتش انقلاب را روز بروز شعله‌ورتر ساخت تا بدانجا كه كاخ ظلم و ستم شاهنشاهي در معرض سوختن و سقوط واقع شد. شاه بسيار حسابگرانه و بر اساس مصلحت انديشي‌هاي اربابان آمريكايي و انگليسي خود، بدون خشونت و كشتار مردم و با تشكيل شوراي سلطنت و برقراري حكومت نظامي و نيز تكيه بر پشتيباني نيروهاي ارتش و ساواك، براي خروج از كشور مصمم شد.

     وي با اميد به تكرار كودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و بازگشت مجدد به ايران توسط حاميان درباري‌اش، با ظاهري عوام‌ فريبانه، به عنوان معالجه از كشور خارج شد و ايرانيان ستم ‌كشيده و غيور و نيز ارواح پاك شهيدان را غرق در شادي و سرور كرد. طاغوت زمان بدون پاسخگويي به مردمي كه سالها مظلومانه شاهد چپاولگري‌ها و ستم‌كاري‌هاي وي در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، سياسي و اقتصادي بودند، بزدلانه از كشور گريخت.

      محمدرضاپهلوی برخلاف پدر خود، رضا شاه كه پس از ۱۶سال حاكميت مستبدانه تحت حمايت انگليس از كشور خارج شد، بدون استعفا راهي سرزمين اربابان خود شد. همزمان با فرار شاه، مردم در سراسر ايران به خيابان‌ها آمدند و با پخش شيريني، اين رويداد مهم   تاريخي را جشن گرفتند و26 دی ماه نقطه عطف ديگري در تاريخ سراسر حماسه انقلاب سرخ و اسلامي ايران شد.

          ایشان با اشاره به عمليات شهادت ‌طلبانه درسرزمینهای اشغالی گفت : عمليات شهادت‌ طلبانه در سرزمين‌هاى اشغالى رنگ و بوى ديگرى به خود گرفته است ؛ يك فلسطينى با كاميون، تعدادى از نظاميان صهيونيستى را زير گرفت كه درنتيجه آن ۶ نظامى صهيونيست كشته و ۱۵ تن ديگر زخمى شدند. اين عمليات در شهرك صهيونيستى «آرمون هنتسيف» در جنوب قدس رخ داد و تلويزيون اين رژيم، كشته شدن ۶ اسرائيلى و زخمى شدن ۱۵ تن ديگر را در اين عمليات تائيد كردند. رسانه‌هاى صهيونيستى اعلام كردند كه همه كشته‌شدگان و مجروحان در عمليات جديد در قدس، عضو يكى از گردان‌هاى كماندو بودند.

      سرزمين فلسطين از اوايل اكتبر سال ۲۰۱۵ ميلادى تاكنون شاهد انتفاضه سوم است. رژيم صهيونيستى از آغاز انتفاضه جديد با اتخاذ تصميمات و اقدامات مختلف ازجمله اعدام ميدانى شهروندان فلسطينى و يا بازداشت و شكنجه آن‌ها تلاش كرده است از اين انتفاضه و موج عمليات‌هاى مقاومتى فلسطينيان در اراضى اشغالى فلسطين جلوگيرى كند، اما همه اين تلاش‌ها به شكست انجاميده است و اين انتفاضه همچنان ادامه دارد و خواب راحت را از چشمان مقامات صهيونيست گرفته است. از اكتبر سال ۲۰۱۵ تاكنون بيش از ۲۷۰ شهروند فلسطينى به ضرب گلوله نظاميان صهيونيست به شهادت رسيده‌اند.

       با نگاهی به عکس العمل کشورهای عربی وبعضی ازکشورهای اسلامی و سازمانهای حقوق بشری هم پیاله با استکبار و صهیونیسم، در می یابیم مسئله فلسطین برای آنان از کمترین جایگاه نیز برخوردار نیست. سند رسوایی، سازشکاری و خنثی بودن کشورهای عربی بی شمار است.

       ایشان درهمین راستا وبا اشاره به روز غزه گفت : ملت فلسطین همواره در مقاومت و رویارویی با دشمن دست به ابتکار عمل های مختلفی زده است. انتفاضه تنها پرتاب سنگ به سوی دشمن نیست و قطعاً در جبهه های مختلف، مقاومت و نبرد ادامه می یابد. امروز تمام اقشار ملت فلسطین بزرگ و کوچک، زن و مرد قیام کرده اند و نیروهای مقاومت در حماس و جهاد اسلامی نیز در صف نخست این انتفاضه قرار دارند. شکی نیست که وعده الهی برای ریشه کن شدن صهیونیسم محقق خواهد شد و پیروز این میدان، مظلومین و مجاهدینی خواهند بود که با ایمان به وعده های الهی از بذل جان و مال خود دریغ نکردند.

       ایشان با اشاره به اوضاع سوریه گفت : نقش مؤثر بازيگران حامى مقاومت در پيروزى‌هاى اخير در سوريه برهيچكس پوشيد نيست و در اين‌راستا نقش ايران‌ بى ‌بديل‌تر از بقيه بوده است. آنچه در بحران سوريه تأثيرگذار است، راه‌حل ميدانى است تا سياسى. تجربه به‌خوبى نشان داده كه همواره با پيشروى ‌هاى ارتش سوريه در عرصه ميدانى، كشورهاى مخالف سوريه راه‌ حل سياسى و مذاكرات را در پيش گرفته‌اند. اگرچه جبهه مقاومت به رهبرى ايران نيز خواهان پايان بحران سوريه از طريق سياسى است، اما نمى‌توان چندان به آينده اين مذاكرات با توجه به عدم اراده كافى و نامتجانس بودن در طرف مقابل اميدوار بود.

 

اخبار
ارتباط با امام جمعه