جمعه 1396/4/2 - 47 : 23
مشخصات امام جمعه
عباسعلی قلی زاده
عباسعلی قلی زاده
فاروج
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/3/26
فلسطین و قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است

خطبه اول

«الحمدللَّه الذى هدانا لحمده، و جَعَلَنا منخطبه اول

«الحمدللَّه الذى هدانا لحمده، و جَعَلَنا من اهله لنكونَ لاحسانه من الشاكرین و لیَجزِینا على ذلك جزاءَ المحسنین ... والحمدللَّه الذى جعل من تلك السبل شهرَهُ شهرَ رمضان شهرَ الصیام، و شهرَ الاسلام و شهر الطَهور، و شهرَ المَحیص و شهرَ القیام الذى اُنزل فیه القرآن، هُدىً للناسِ و بیناتٍ من الهدى و الفرقان.»

دعوت به تقوا: قال الصادق عليه السلام: للصائم فرحتان فرحة عند افطاره و فرحة عند لقاء ربه
امام صادق عليه السلام فرمود: براي روزه دار دو سرور و خوشحالي است:
1- هنگام افطار 2- هنگام لقاء پروردگار (وقت مردن و در قيامت)

ماه مبارك رمضان با همه جاذبه‏هاى افطار و سحر و لیالی قدرش، در حالى رو به پايان است كه يك‏بار ديگر همه ما را به پيامهاى اصلى و فلسفه وجودى‏اش فرا مى‏خواند.

ماه رمضان؛ ماه اصلاح و هدايت نفس‏//ماه رمضان؛ ماه خودسازى و تزكيه و تهذيب نفس// ماه رمضان؛ ماه تخلق به اخلاق الهى و توحيدى كه البته ترجمان «لعلكم تتقون» نيز همين است.

يكى اصلاح آسيبها و آفتها كه نبى مكرم اسلام(ص) خطاب به اباذر غفارى فرمود: «جَدِّدِ السَّفِينَةَ فَإِنَّ الْبَحْرَ عَمِيقٌ»

تجلى همه خوبى‏ها  واخلاقیات وتهذیبهادر سيره امام المتقين على(عليه‏السلام) است كه الگوى دنيا و معيار سنجش عمل ما در آخرت مى‏باشد.

اما عظمت و اخلاص و ايمان على(عليه‏السلام) را در مقطع پس از پيامبر(ص) بهتر مى‏توان شناخت آنگاه كه پس از رحلت منادى توحيد و عدالت، نبى مكرم(ص) فتنه‏اى مرموز با شعار «حَسْبُنَا كِتَابُ الله‏»، نه تنها قرآن ناطق، وصى و خلف شايسته پيامبر خدا، امام المتقين على(عليه‏السلام) را به حاشيه راند، تا به آن‏جا كه در برابر موج بى‏بصيرتى امت، مظلومانه بفرمايد: «فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًى‏» (خطبه سوم) آن روز از ميان مدعيان قدرت و خواص امت، متأسفانه كسى نبود كه فرياد بزند: «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏،إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‏» چه آن‏كه به حسب واقع سيرت پيامبر جز صورت شريعت و عمق كلام وحى نبود كه پيامبر رحمت هرگز از روى هواى نفس سخن نگفته و يا كلام و حديثى بر زبان نرانده است، او مطابق با وحى و كلام حق سخن مى‏گفت و مردمان را هدايت مى‏فرمود ولى فتنه سقيفه كار خودش را كرد و در ميان موج بى‏بصيرتى، بناى يكصد سال ممنوعيت نقل و كتابت حديث نبوى را پايه‏ريزى كرد و اين شد كه حتى قرآن كريم نيز در ميان امتش مهجور ماند و به‏جاى آن تورات‏خوانى در محافل اسلامى رونق يافت!

نتیجه آن شد كه با برداشته شدن ممنوعيت نقل و كتابت حديث در زمان امام باقر(عليه‏السلام) و خلافت كوتاه عمربن عبدالعزيز، ظهور احاديث و روايات اسرائيليات همزمان با احياء و نشر احاديث نبوى، يك معضل و آفتى جدى و خطرناك به‏شمار می‏رفت كه هنوز نشانه‏اى از آن در منابع روايى ما موجود مى‏باشد.

در دورانى كه نقل و تشريح احاديث نبوى كه خود مبين حقيقت كلام وحى و اسلام ناب بود، شرك تلقى مى‏گرديد، شرايط بر امامان معصوم شيعه به‏ويژه على(عليه‏السلام) بسيار سخت و دشوار بود، با همه اين‏ها باز على(عليه‏السلام) و اولاد طاهرينش جز از حق و عدل نگفته و نخواستند، گواه اين مدعى فرق شكافته و محراب و سجاده خونين شهيد راه عدالت، امام على(عليه‏السلام) است كه با فرياد «فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَة» جاودانه و ماندگار شد و به تبع آن تابلو خونرنگ عاشوراى حسينى(عليه‏السلام) است كه با خون دلها و مجاهدت امام سجاد(عليه‏السلام) جريان يافت و اما آنچه اكنون محل بحث ماست، دوران انتظار و غيبت حجت خدا حضرت بقية‏الله ارواحنا فداه و عصر ولايت مطلقه فقيه است كه بسيارى ظالمانه و همنواى با جبهه كفر و الحاد (استكبار جهانى) در تكاپوى تضعيف آن به‏وسيله تحريف امام و تاريخ انقلاب اسلامى هستند.

كيست كه نداند امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) در اين قريب به سه دهه بعد از امام به شايستگى تمام و بيش از حتى نزديكان حضرت امام، از سيرت و اصول مكتب امام خمينى(ره) به‏عنوان صحيفه انقلاب ياد كرده و كشتى انقلاب اسلامى را در همان مسير، با وجود فتنه‏ها و توطئه‏هاى فراوان هدايت فرموده است.

در استحكام منطق و منش عادلانه و البته قابل اطمينان و اعتماد رهبرى حكيم و فرزانه انقلاب، امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) همين بس كه پس از اما و اگرهايى بالاخره شوراى عالى انقلاب فرهنگى جلسه‏اى كه در تاريخ ۲۳/۳/۹۶ و با مسؤوليت رياست محترم جمهورى داشت و در راستاى هشدارهاى معظم‏له، لغو توقف سند دوهزار و سى (۲۰۳۰) را تصويب نمود. سندى كه مى‏رفت در پرسه زمانى ۱۵ ساله، كشور و جامعه سرزنده و پويا و انقلابى ايران اسلامى را به بهانه توسعه پايدار و جهانى‏سازى زندگى شهروندى، تسليم آداب و رسوم و فرهنگ منحط غربى نموده و با اجراى آن استقلال كشور را مخدوش و علي‏رغم داشتن سندهاى بالادستى جامع بومى همچون سند تحول آموزش و پرورش، بر دامنه سیطره نظام سلطه آن‏هم در كشور انقلابى ايران بيفزايد. هرچند انتظار مى‏رود فراتر از لغو، كليت اين سند ابطال و سندهاى مشابه نيز به تبع آن از دستور خارج گردد، ان‏شاءالله.

 

خطبه دوم

 

الْحَمْدُ لِلّهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ کَما یَسْتَحِقُّهُ حَمْداً کَثیراً وَ اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّنَفْسى اِنَّ النَّفْسَ لاَمّارَهٌ بِالسُّوَّءِ اِلاّ م ا رَحِمَ رَبّى وَ اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّالشَّیْطانِ الَّذى یَزیدُنى ذَنْباً اِلى ذَنْبى وَ اَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ کُلِّ جَبّارٍفاجِرٍ وَ سُلْطانٍ جاَّئِرٍ وَ عَدُوٍّ قاهِرٍ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ جُنْدِکَ فَاِنَّجُنْدَکَ هُمُ الْغالِبُونَ وَ اجْعَلْنى مِنْ حِزْبِکَ فَاِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ وَاجْعَلْنى مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ فَاِنَّ اَوْلِیاَّئَکَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ

دعوت به تقوی : قال الصادق (عليه السلام) : من افطر يوما من شهر رمضان خرج روح الايمان منه اگر کسی یک روز از روزه ماه رمضان را عمدا بخورد روح ایمان از اوخارج می گرددوسائل الشيعه، ج 7 ص 181، ح 4 و 5

تسلیت شهادت امیر المومنینشهادت مظلومانه مولاى متقيان(عليه‏السلام)///- مقام معظم رهبرى: «برجسته‏ترين مسأله زندگى حكومتى على(عليه‏السلام) استقرار عدالت در جامعه.» /// گرامیداشت شهدای موتلف وشهید چمران

تبيين محورهاى فرمايشات رهبرى معظم انقلاب(مدظله) در جمع كارگزاران نظام و دانشجويان و شعراى متعهد و انقلابى؛///- «كشور را نبايد دو قطبى و به دو دسته موافق و مخالف تقسيم كرد.»/// - «رئيس جمهور محترم در سخنانشان مواردى را گفتند كه بايد بشود اما مخاطب و مجرى عمده اين موارد خود ايشان و تيم كارى دولت هستند./// - منافع ملى؛ ملاك و عمل مسؤولان كشور. /// «اينترنت بردن به روستاها خوب است اما قبل از آن ايجاد جاده و جلوگيرى از هدر رفتن محصولات كشاورزان و روستائيان واجب‏تر است.»/// - در سال توليد و اشتغال به‏معناى واقعى كلمه، از روستاها حمايت كنيم.منويات رهبرى انقلاب همواره مبتنى است بر منطقى قوى و توأم با هوشمندى و جامعيت مثال‏زدنى و لذا اعتماد و اطمينان نسبت به آن شرط اول اطاعت‏پذيرى و ولايتمدارى است./// هجو براى محو جاهليت مدرن، (چرا مسؤولان براى حوزه شعر سياست‏گذارى خاصى ندارند؟)

«آتش‏به‏اختیار»؛ ‏/// اصل توصيه رهبرى به جوانان دانشجو به‏عنوان افسران جنگ نرم و نيز همه «هسته‏هاى فكرى و عمليِ جهادى، فكرى، فرهنگى» در كشور است. موضوع اين دستور نيز «تلاش جدّى و همه‏جانبه براى غلبه دادن گفتمان انقلاب» است./// از اين بيان رهبرى معظم مشخص مى‏شود كه ايشان قائل به ضعفى - گاه جدى - در ستادها و مراكز نظام در تبيين گفتمان انقلاب اسلامى هستند /// بر خلاف برخى تصورات، اين بيان رهبرى به‏منزله‏ى قطع اميد از ستادها و مركزيت‏هاى موجود در نظام در اين‏رابطه نيست بلكه بيان ايشان به اين معنى است كه اختلال يا تعطيلى اين ستادها و مراكز در مواردى نبايد منجر به ‏بى‏عملى نيروهاى انقلابى در تبيين گفتمان انقلاب اسلامى شود.

روز قدس اهمیت مردم براى راهپيمايى باشكوه؛///- امام خمينى(ره): «روز قدس مقدمه تشكيل حزب مستضعفين دنيا.////- فلسطين و قدس شريف مسأله اول جهان اسلام و قدرت بسيج‏كنندگى امت اسلام عليه جبهه كفر و شرك و الحاد (استكبار جهانى)////- روز قدس، نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب و دست‏نشانده‏هاى آنان‏/// روز هشدار به همه ابرقدرتها///امت اسلامی نباید درگیر جنگهای فرسایش در میان خود باشد واز مسئله اول امت اسلامی یعنی فلسطین غافل باشد/// رژیم صیونیستی از غفلت وتوجه امت اسلامی در راستای استحکام وتقویت دفاعی وتهاجمی خود بهره برداری می کند/// سران کشورهای عربی هنوز دیر نشده به خود بیایند

آغاز هفته قوه قضائيه؛ ضمن تقدير از عملكرد و فعاليتهاى قوه قضائيه؛ ///انتظارات مردم در برخورد انقلابى با هر گونه فساد و تخلفات بيّن.///قوه قضائیه نتیجه پرونده فسادهای مالی را به مردم اعلام کند///با هنجار شکنان جامعه باید برخورد شود

«برجام»، نامه ظريف و راهبردهاى مقام معظم رهبرى(مدظله)./// هرجا عرصه كار با بيگانگان است بايد با دقت، وسواس و احتياط كامل وارد شد و در لحن و بيان هم به‏گونه‏اى سخن گفت كه اعتماد به دشمن در آن احساس نشود، زيرا هم در داخل و هم نزد بيگانگان تأثير منفى خواهد داشت.///هیئت نظارت بر برجام با وسواس مسئله را باید پیگیر باشد

- ضرورت احياء روستاها و توانمندسازى روستائيان و ارتقاء اميد به زندگى روستايى با ايجاد صنايع تبديلى به‏ويژه در مناطق و روستاهاى محروم و دوردست.

مرز عراق و سوريه، تعارض منافع بازيگران‏

تقدیر وتشکر به جهت مشارکت برای آزاد سازی زندانیان بدهکار شهرستان 50ملیون تومان وآزادی 8 زندانی بدهکار

Description: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2987.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2982.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2970.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2969.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2964.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_3000.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2993.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2992.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2989.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2988.jpg اهله لنكونَ لاحسانه من الشاكرین و لیَجزِینا على ذلك جزاءَ المحسنین ... والحمدللَّه الذى جعل من تلك السبل شهرَهُ شهرَ رمضان شهرَ الصیام، و شهرَ الاسلام و شهر الطَهور، و شهرَ المَحیص و شهرَ القیام الذى اُنزل فیه القرآن، هُدىً للناسِ و بیناتٍ من الهدى و الفرقان.»

دعوت به تقوا: قال الصادق عليه السلام: للصائم فرحتان فرحة عند افطاره و فرحة عند لقاء ربه
امام صادق عليه السلام فرمود: براي روزه دار دو سرور و خوشحالي است:
1- هنگام افطار 2- هنگام لقاء پروردگار (وقت مردن و در قيامت)

ماه مبارك رمضان با همه جاذبه‏هاى افطار و سحر و لیالی قدرش، در حالى رو به پايان است كه يك‏بار ديگر همه ما را به پيامهاى اصلى و فلسفه وجودى‏اش فرا مى‏خواند.

ماه رمضان؛ ماه اصلاح و هدايت نفس‏//ماه رمضان؛ ماه خودسازى و تزكيه و تهذيب نفس// ماه رمضان؛ ماه تخلق به اخلاق الهى و توحيدى كه البته ترجمان «لعلكم تتقون» نيز همين است.

يكى اصلاح آسيبها و آفتها كه نبى مكرم اسلام(ص) خطاب به اباذر غفارى فرمود: «جَدِّدِ السَّفِينَةَ فَإِنَّ الْبَحْرَ عَمِيقٌ»

تجلى همه خوبى‏ها  واخلاقیات وتهذیبهادر سيره امام المتقين على(عليه‏السلام) است كه الگوى دنيا و معيار سنجش عمل ما در آخرت مى‏باشد.

اما عظمت و اخلاص و ايمان على(عليه‏السلام) را در مقطع پس از پيامبر(ص) بهتر مى‏توان شناخت آنگاه كه پس از رحلت منادى توحيد و عدالت، نبى مكرم(ص) فتنه‏اى مرموز با شعار «حَسْبُنَا كِتَابُ الله‏»، نه تنها قرآن ناطق، وصى و خلف شايسته پيامبر خدا، امام المتقين على(عليه‏السلام) را به حاشيه راند، تا به آن‏جا كه در برابر موج بى‏بصيرتى امت، مظلومانه بفرمايد: «فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًى‏» (خطبه سوم) آن روز از ميان مدعيان قدرت و خواص امت، متأسفانه كسى نبود كه فرياد بزند: «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏،إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‏» چه آن‏كه به حسب واقع سيرت پيامبر جز صورت شريعت و عمق كلام وحى نبود كه پيامبر رحمت هرگز از روى هواى نفس سخن نگفته و يا كلام و حديثى بر زبان نرانده است، او مطابق با وحى و كلام حق سخن مى‏گفت و مردمان را هدايت مى‏فرمود ولى فتنه سقيفه كار خودش را كرد و در ميان موج بى‏بصيرتى، بناى يكصد سال ممنوعيت نقل و كتابت حديث نبوى را پايه‏ريزى كرد و اين شد كه حتى قرآن كريم نيز در ميان امتش مهجور ماند و به‏جاى آن تورات‏خوانى در محافل اسلامى رونق يافت!

نتیجه آن شد كه با برداشته شدن ممنوعيت نقل و كتابت حديث در زمان امام باقر(عليه‏السلام) و خلافت كوتاه عمربن عبدالعزيز، ظهور احاديث و روايات اسرائيليات همزمان با احياء و نشر احاديث نبوى، يك معضل و آفتى جدى و خطرناك به‏شمار می‏رفت كه هنوز نشانه‏اى از آن در منابع روايى ما موجود مى‏باشد.

در دورانى كه نقل و تشريح احاديث نبوى كه خود مبين حقيقت كلام وحى و اسلام ناب بود، شرك تلقى مى‏گرديد، شرايط بر امامان معصوم شيعه به‏ويژه على(عليه‏السلام) بسيار سخت و دشوار بود، با همه اين‏ها باز على(عليه‏السلام) و اولاد طاهرينش جز از حق و عدل نگفته و نخواستند، گواه اين مدعى فرق شكافته و محراب و سجاده خونين شهيد راه عدالت، امام على(عليه‏السلام) است كه با فرياد «فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَة» جاودانه و ماندگار شد و به تبع آن تابلو خونرنگ عاشوراى حسينى(عليه‏السلام) است كه با خون دلها و مجاهدت امام سجاد(عليه‏السلام) جريان يافت و اما آنچه اكنون محل بحث ماست، دوران انتظار و غيبت حجت خدا حضرت بقية‏الله ارواحنا فداه و عصر ولايت مطلقه فقيه است كه بسيارى ظالمانه و همنواى با جبهه كفر و الحاد (استكبار جهانى) در تكاپوى تضعيف آن به‏وسيله تحريف امام و تاريخ انقلاب اسلامى هستند.

كيست كه نداند امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) در اين قريب به سه دهه بعد از امام به شايستگى تمام و بيش از حتى نزديكان حضرت امام، از سيرت و اصول مكتب امام خمينى(ره) به‏عنوان صحيفه انقلاب ياد كرده و كشتى انقلاب اسلامى را در همان مسير، با وجود فتنه‏ها و توطئه‏هاى فراوان هدايت فرموده است.

در استحكام منطق و منش عادلانه و البته قابل اطمينان و اعتماد رهبرى حكيم و فرزانه انقلاب، امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) همين بس كه پس از اما و اگرهايى بالاخره شوراى عالى انقلاب فرهنگى جلسه‏اى كه در تاريخ ۲۳/۳/۹۶ و با مسؤوليت رياست محترم جمهورى داشت و در راستاى هشدارهاى معظم‏له، لغو توقف سند دوهزار و سى (۲۰۳۰) را تصويب نمود. سندى كه مى‏رفت در پرسه زمانى ۱۵ ساله، كشور و جامعه سرزنده و پويا و انقلابى ايران اسلامى را به بهانه توسعه پايدار و جهانى‏سازى زندگى شهروندى، تسليم آداب و رسوم و فرهنگ منحط غربى نموده و با اجراى آن استقلال كشور را مخدوش و علي‏رغم داشتن سندهاى بالادستى جامع بومى همچون سند تحول آموزش و پرورش، بر دامنه سیطره نظام سلطه آن‏هم در كشور انقلابى ايران بيفزايد. هرچند انتظار مى‏رود فراتر از لغو، كليت اين سند ابطال و سندهاى مشابه نيز به تبع آن از دستور خارج گردد، ان‏شاءالله.

 

خطبه دوم

 

الْحَمْدُ لِلّهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ کَما یَسْتَحِقُّهُ حَمْداً کَثیراً وَ اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّنَفْسى اِنَّ النَّفْسَ لاَمّارَهٌ بِالسُّوَّءِ اِلاّ م ا رَحِمَ رَبّى وَ اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّالشَّیْطانِ الَّذى یَزیدُنى ذَنْباً اِلى ذَنْبى وَ اَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ کُلِّ جَبّارٍفاجِرٍ وَ سُلْطانٍ جاَّئِرٍ وَ عَدُوٍّ قاهِرٍ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ جُنْدِکَ فَاِنَّجُنْدَکَ هُمُ الْغالِبُونَ وَ اجْعَلْنى مِنْ حِزْبِکَ فَاِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ وَاجْعَلْنى مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ فَاِنَّ اَوْلِیاَّئَکَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ

دعوت به تقوی : قال الصادق (عليه السلام) : من افطر يوما من شهر رمضان خرج روح الايمان منه اگر کسی یک روز از روزه ماه رمضان را عمدا بخورد روح ایمان از اوخارج می گرددوسائل الشيعه، ج 7 ص 181، ح 4 و 5

تسلیت شهادت امیر المومنینشهادت مظلومانه مولاى متقيان(عليه‏السلام)///- مقام معظم رهبرى: «برجسته‏ترين مسأله زندگى حكومتى على(عليه‏السلام) استقرار عدالت در جامعه.» /// گرامیداشت شهدای موتلف وشهید چمران

تبيين محورهاى فرمايشات رهبرى معظم انقلاب(مدظله) در جمع كارگزاران نظام و دانشجويان و شعراى متعهد و انقلابى؛///- «كشور را نبايد دو قطبى و به دو دسته موافق و مخالف تقسيم كرد.»/// - «رئيس جمهور محترم در سخنانشان مواردى را گفتند كه بايد بشود اما مخاطب و مجرى عمده اين موارد خود ايشان و تيم كارى دولت هستند./// - منافع ملى؛ ملاك و عمل مسؤولان كشور. /// «اينترنت بردن به روستاها خوب است اما قبل از آن ايجاد جاده و جلوگيرى از هدر رفتن محصولات كشاورزان و روستائيان واجب‏تر است.»/// - در سال توليد و اشتغال به‏معناى واقعى كلمه، از روستاها حمايت كنيم.منويات رهبرى انقلاب همواره مبتنى است بر منطقى قوى و توأم با هوشمندى و جامعيت مثال‏زدنى و لذا اعتماد و اطمينان نسبت به آن شرط اول اطاعت‏پذيرى و ولايتمدارى است./// هجو براى محو جاهليت مدرن، (چرا مسؤولان براى حوزه شعر سياست‏گذارى خاصى ندارند؟)

«آتش‏به‏اختیار»؛ ‏/// اصل توصيه رهبرى به جوانان دانشجو به‏عنوان افسران جنگ نرم و نيز همه «هسته‏هاى فكرى و عمليِ جهادى، فكرى، فرهنگى» در كشور است. موضوع اين دستور نيز «تلاش جدّى و همه‏جانبه براى غلبه دادن گفتمان انقلاب» است./// از اين بيان رهبرى معظم مشخص مى‏شود كه ايشان قائل به ضعفى - گاه جدى - در ستادها و مراكز نظام در تبيين گفتمان انقلاب اسلامى هستند /// بر خلاف برخى تصورات، اين بيان رهبرى به‏منزله‏ى قطع اميد از ستادها و مركزيت‏هاى موجود در نظام در اين‏رابطه نيست بلكه بيان ايشان به اين معنى است كه اختلال يا تعطيلى اين ستادها و مراكز در مواردى نبايد منجر به ‏بى‏عملى نيروهاى انقلابى در تبيين گفتمان انقلاب اسلامى شود.

روز قدس اهمیت مردم براى راهپيمايى باشكوه؛///- امام خمينى(ره): «روز قدس مقدمه تشكيل حزب مستضعفين دنيا.////- فلسطين و قدس شريف مسأله اول جهان اسلام و قدرت بسيج‏كنندگى امت اسلام عليه جبهه كفر و شرك و الحاد (استكبار جهانى)////- روز قدس، نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب و دست‏نشانده‏هاى آنان‏/// روز هشدار به همه ابرقدرتها///امت اسلامی نباید درگیر جنگهای فرسایش در میان خود باشد واز مسئله اول امت اسلامی یعنی فلسطین غافل باشد/// رژیم صیونیستی از غفلت وتوجه امت اسلامی در راستای استحکام وتقویت دفاعی وتهاجمی خود بهره برداری می کند/// سران کشورهای عربی هنوز دیر نشده به خود بیایند

آغاز هفته قوه قضائيه؛ ضمن تقدير از عملكرد و فعاليتهاى قوه قضائيه؛ ///انتظارات مردم در برخورد انقلابى با هر گونه فساد و تخلفات بيّن.///قوه قضائیه نتیجه پرونده فسادهای مالی را به مردم اعلام کند///با هنجار شکنان جامعه باید برخورد شود

«برجام»، نامه ظريف و راهبردهاى مقام معظم رهبرى(مدظله)./// هرجا عرصه كار با بيگانگان است بايد با دقت، وسواس و احتياط كامل وارد شد و در لحن و بيان هم به‏گونه‏اى سخن گفت كه اعتماد به دشمن در آن احساس نشود، زيرا هم در داخل و هم نزد بيگانگان تأثير منفى خواهد داشت.///هیئت نظارت بر برجام با وسواس مسئله را باید پیگیر باشد

- ضرورت احياء روستاها و توانمندسازى روستائيان و ارتقاء اميد به زندگى روستايى با ايجاد صنايع تبديلى به‏ويژه در مناطق و روستاهاى محروم و دوردست.

مرز عراق و سوريه، تعارض منافع بازيگران‏

تقدیر وتشکر به جهت مشارکت برای آزاد سازی زندانیان بدهکار شهرستان 50ملیون تومان وآزادی 8 زندانی بدهکار

Description: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2987.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2982.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2970.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2969.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2964.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_3000.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2993.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2992.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2989.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2988.jpgخطبه اول

«الحمدللَّه الذى هدانا لحمده، و جَعَلَنا من اهله لنكونَ لاحسانه من الشاكرین و لیَجزِینا على ذلك جزاءَ المحسنین ... والحمدللَّه الذى جعل من تلك السبل شهرَهُ شهرَ رمضان شهرَ الصیام، و شهرَ الاسلام و شهر الطَهور، و شهرَ المَحیص و شهرَ القیام الذى اُنزل فیه القرآن، هُدىً للناسِ و بیناتٍ من الهدى و الفرقان.»

دعوت به تقوا: قال الصادق عليه السلام: للصائم فرحتان فرحة عند افطاره و فرحة عند لقاء ربه
امام صادق عليه السلام فرمود: براي روزه دار دو سرور و خوشحالي است:
1- هنگام افطار 2- هنگام لقاء پروردگار (وقت مردن و در قيامت)

ماه مبارك رمضان با همه جاذبه‏هاى افطار و سحر و لیالی قدرش، در حالى رو به پايان است كه يك‏بار ديگر همه ما را به پيامهاى اصلى و فلسفه وجودى‏اش فرا مى‏خواند.

ماه رمضان؛ ماه اصلاح و هدايت نفس‏//ماه رمضان؛ ماه خودسازى و تزكيه و تهذيب نفس// ماه رمضان؛ ماه تخلق به اخلاق الهى و توحيدى كه البته ترجمان «لعلكم تتقون» نيز همين است.

يكى اصلاح آسيبها و آفتها كه نبى مكرم اسلام(ص) خطاب به اباذر غفارى فرمود: «جَدِّدِ السَّفِينَةَ فَإِنَّ الْبَحْرَ عَمِيقٌ»

تجلى همه خوبى‏ها  واخلاقیات وتهذیبهادر سيره امام المتقين على(عليه‏السلام) است كه الگوى دنيا و معيار سنجش عمل ما در آخرت مى‏باشد.

اما عظمت و اخلاص و ايمان على(عليه‏السلام) را در مقطع پس از پيامبر(ص) بهتر مى‏توان شناخت آنگاه كه پس از رحلت منادى توحيد و عدالت، نبى مكرم(ص) فتنه‏اى مرموز با شعار «حَسْبُنَا كِتَابُ الله‏»، نه تنها قرآن ناطق، وصى و خلف شايسته پيامبر خدا، امام المتقين على(عليه‏السلام) را به حاشيه راند، تا به آن‏جا كه در برابر موج بى‏بصيرتى امت، مظلومانه بفرمايد: «فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًى‏» (خطبه سوم) آن روز از ميان مدعيان قدرت و خواص امت، متأسفانه كسى نبود كه فرياد بزند: «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏،إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‏» چه آن‏كه به حسب واقع سيرت پيامبر جز صورت شريعت و عمق كلام وحى نبود كه پيامبر رحمت هرگز از روى هواى نفس سخن نگفته و يا كلام و حديثى بر زبان نرانده است، او مطابق با وحى و كلام حق سخن مى‏گفت و مردمان را هدايت مى‏فرمود ولى فتنه سقيفه كار خودش را كرد و در ميان موج بى‏بصيرتى، بناى يكصد سال ممنوعيت نقل و كتابت حديث نبوى را پايه‏ريزى كرد و اين شد كه حتى قرآن كريم نيز در ميان امتش مهجور ماند و به‏جاى آن تورات‏خوانى در محافل اسلامى رونق يافت!

نتیجه آن شد كه با برداشته شدن ممنوعيت نقل و كتابت حديث در زمان امام باقر(عليه‏السلام) و خلافت كوتاه عمربن عبدالعزيز، ظهور احاديث و روايات اسرائيليات همزمان با احياء و نشر احاديث نبوى، يك معضل و آفتى جدى و خطرناك به‏شمار می‏رفت كه هنوز نشانه‏اى از آن در منابع روايى ما موجود مى‏باشد.

در دورانى كه نقل و تشريح احاديث نبوى كه خود مبين حقيقت كلام وحى و اسلام ناب بود، شرك تلقى مى‏گرديد، شرايط بر امامان معصوم شيعه به‏ويژه على(عليه‏السلام) بسيار سخت و دشوار بود، با همه اين‏ها باز على(عليه‏السلام) و اولاد طاهرينش جز از حق و عدل نگفته و نخواستند، گواه اين مدعى فرق شكافته و محراب و سجاده خونين شهيد راه عدالت، امام على(عليه‏السلام) است كه با فرياد «فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَة» جاودانه و ماندگار شد و به تبع آن تابلو خونرنگ عاشوراى حسينى(عليه‏السلام) است كه با خون دلها و مجاهدت امام سجاد(عليه‏السلام) جريان يافت و اما آنچه اكنون محل بحث ماست، دوران انتظار و غيبت حجت خدا حضرت بقية‏الله ارواحنا فداه و عصر ولايت مطلقه فقيه است كه بسيارى ظالمانه و همنواى با جبهه كفر و الحاد (استكبار جهانى) در تكاپوى تضعيف آن به‏وسيله تحريف امام و تاريخ انقلاب اسلامى هستند.

كيست كه نداند امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) در اين قريب به سه دهه بعد از امام به شايستگى تمام و بيش از حتى نزديكان حضرت امام، از سيرت و اصول مكتب امام خمينى(ره) به‏عنوان صحيفه انقلاب ياد كرده و كشتى انقلاب اسلامى را در همان مسير، با وجود فتنه‏ها و توطئه‏هاى فراوان هدايت فرموده است.

در استحكام منطق و منش عادلانه و البته قابل اطمينان و اعتماد رهبرى حكيم و فرزانه انقلاب، امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) همين بس كه پس از اما و اگرهايى بالاخره شوراى عالى انقلاب فرهنگى جلسه‏اى كه در تاريخ ۲۳/۳/۹۶ و با مسؤوليت رياست محترم جمهورى داشت و در راستاى هشدارهاى معظم‏له، لغو توقف سند دوهزار و سى (۲۰۳۰) را تصويب نمود. سندى كه مى‏رفت در پرسه زمانى ۱۵ ساله، كشور و جامعه سرزنده و پويا و انقلابى ايران اسلامى را به بهانه توسعه پايدار و جهانى‏سازى زندگى شهروندى، تسليم آداب و رسوم و فرهنگ منحط غربى نموده و با اجراى آن استقلال كشور را مخدوش و علي‏رغم داشتن سندهاى بالادستى جامع بومى همچون سند تحول آموزش و پرورش، بر دامنه سیطره نظام سلطه آن‏هم در كشور انقلابى ايران بيفزايد. هرچند انتظار مى‏رود فراتر از لغو، كليت اين سند ابطال و سندهاى مشابه نيز به تبع آن از دستور خارج گردد، ان‏شاءالله.

 

خطبه دوم

 

الْحَمْدُ لِلّهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ کَما یَسْتَحِقُّهُ حَمْداً کَثیراً وَ اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّنَفْسى اِنَّ النَّفْسَ لاَمّارَهٌ بِالسُّوَّءِ اِلاّ م ا رَحِمَ رَبّى وَ اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّالشَّیْطانِ الَّذى یَزیدُنى ذَنْباً اِلى ذَنْبى وَ اَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ کُلِّ جَبّارٍفاجِرٍ وَ سُلْطانٍ جاَّئِرٍ وَ عَدُوٍّ قاهِرٍ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ جُنْدِکَ فَاِنَّجُنْدَکَ هُمُ الْغالِبُونَ وَ اجْعَلْنى مِنْ حِزْبِکَ فَاِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ وَاجْعَلْنى مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ فَاِنَّ اَوْلِیاَّئَکَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ

دعوت به تقوی : قال الصادق (عليه السلام) : من افطر يوما من شهر رمضان خرج روح الايمان منه اگر کسی یک روز از روزه ماه رمضان را عمدا بخورد روح ایمان از اوخارج می گرددوسائل الشيعه، ج 7 ص 181، ح 4 و 5

تسلیت شهادت امیر المومنینشهادت مظلومانه مولاى متقيان(عليه‏السلام)///- مقام معظم رهبرى: «برجسته‏ترين مسأله زندگى حكومتى على(عليه‏السلام) استقرار عدالت در جامعه.» /// گرامیداشت شهدای موتلف وشهید چمران

تبيين محورهاى فرمايشات رهبرى معظم انقلاب(مدظله) در جمع كارگزاران نظام و دانشجويان و شعراى متعهد و انقلابى؛///- «كشور را نبايد دو قطبى و به دو دسته موافق و مخالف تقسيم كرد.»/// - «رئيس جمهور محترم در سخنانشان مواردى را گفتند كه بايد بشود اما مخاطب و مجرى عمده اين موارد خود ايشان و تيم كارى دولت هستند./// - منافع ملى؛ ملاك و عمل مسؤولان كشور. /// «اينترنت بردن به روستاها خوب است اما قبل از آن ايجاد جاده و جلوگيرى از هدر رفتن محصولات كشاورزان و روستائيان واجب‏تر است.»/// - در سال توليد و اشتغال به‏معناى واقعى كلمه، از روستاها حمايت كنيم.منويات رهبرى انقلاب همواره مبتنى است بر منطقى قوى و توأم با هوشمندى و جامعيت مثال‏زدنى و لذا اعتماد و اطمينان نسبت به آن شرط اول اطاعت‏پذيرى و ولايتمدارى است./// هجو براى محو جاهليت مدرن، (چرا مسؤولان براى حوزه شعر سياست‏گذارى خاصى ندارند؟)

«آتش‏به‏اختیار»؛ ‏/// اصل توصيه رهبرى به جوانان دانشجو به‏عنوان افسران جنگ نرم و نيز همه «هسته‏هاى فكرى و عمليِ جهادى، فكرى، فرهنگى» در كشور است. موضوع اين دستور نيز «تلاش جدّى و همه‏جانبه براى غلبه دادن گفتمان انقلاب» است./// از اين بيان رهبرى معظم مشخص مى‏شود كه ايشان قائل به ضعفى - گاه جدى - در ستادها و مراكز نظام در تبيين گفتمان انقلاب اسلامى هستند /// بر خلاف برخى تصورات، اين بيان رهبرى به‏منزله‏ى قطع اميد از ستادها و مركزيت‏هاى موجود در نظام در اين‏رابطه نيست بلكه بيان ايشان به اين معنى است كه اختلال يا تعطيلى اين ستادها و مراكز در مواردى نبايد منجر به ‏بى‏عملى نيروهاى انقلابى در تبيين گفتمان انقلاب اسلامى شود.

روز قدس اهمیت مردم براى راهپيمايى باشكوه؛///- امام خمينى(ره): «روز قدس مقدمه تشكيل حزب مستضعفين دنيا.////- فلسطين و قدس شريف مسأله اول جهان اسلام و قدرت بسيج‏كنندگى امت اسلام عليه جبهه كفر و شرك و الحاد (استكبار جهانى)////- روز قدس، نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب و دست‏نشانده‏هاى آنان‏/// روز هشدار به همه ابرقدرتها///امت اسلامی نباید درگیر جنگهای فرسایش در میان خود باشد واز مسئله اول امت اسلامی یعنی فلسطین غافل باشد/// رژیم صیونیستی از غفلت وتوجه امت اسلامی در راستای استحکام وتقویت دفاعی وتهاجمی خود بهره برداری می کند/// سران کشورهای عربی هنوز دیر نشده به خود بیایند

آغاز هفته قوه قضائيه؛ ضمن تقدير از عملكرد و فعاليتهاى قوه قضائيه؛ ///انتظارات مردم در برخورد انقلابى با هر گونه فساد و تخلفات بيّن.///قوه قضائیه نتیجه پرونده فسادهای مالی را به مردم اعلام کند///با هنجار شکنان جامعه باید برخورد شود

«برجام»، نامه ظريف و راهبردهاى مقام معظم رهبرى(مدظله)./// هرجا عرصه كار با بيگانگان است بايد با دقت، وسواس و احتياط كامل وارد شد و در لحن و بيان هم به‏گونه‏اى سخن گفت كه اعتماد به دشمن در آن احساس نشود، زيرا هم در داخل و هم نزد بيگانگان تأثير منفى خواهد داشت.///هیئت نظارت بر برجام با وسواس مسئله را باید پیگیر باشد

- ضرورت احياء روستاها و توانمندسازى روستائيان و ارتقاء اميد به زندگى روستايى با ايجاد صنايع تبديلى به‏ويژه در مناطق و روستاهاى محروم و دوردست.

مرز عراق و سوريه، تعارض منافع بازيگران‏

تقدیر وتشکر به جهت مشارکت برای آزاد سازی زندانیان بدهکار شهرستان 50ملیون تومان وآزادی 8 زندانی بدهکار

Description: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2987.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2982.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2970.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2969.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2964.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_3000.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2993.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2992.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2989.jpgDescription: C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_2988.jpg

اخبار
ارتباط با امام جمعه