دوشنبه 1396/9/27 - 33 : 8
مشخصات امام جمعه
رحم الله خواجه پور
رحم الله خواجه پور
مارگون
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/9/24
ذات امریکاخراب است وذات خراب تغییرنمیکند.
بسم الله الرحمن الرحیم  الحمدللَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نتوکّل علیه و نستغفره و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم‌ المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللَّه فی العالمین و السّلام علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.ادصکم عبادالله ونفسی بتقوی الله خودم وشما نمازگزاران عزیز را توثیه وسفارش میکنم به رعایت تقوای الهی انجام واجبات وترک محرمات میکنم موضوع خطبه اول در رابطه نگرانی پیامبرودعاست. مثل هر باغبان دلسوز و زحمت کشیده ای که عمر خود را پای نهال ها و بذرهایش گذاشته و در سال های پیری، نگران باغ پس از خویش است، پیامبر رحمت و معلم بشریت حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم نیز، در سال های آخر عمر، نگران وضع امت پس از رحلت خویش بود.نگرانی های پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ، در زمینه های مختلف بود، چرا که آفت ها و عارضه هایی که دامنگیر انسان می گردد، متفاوت است. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در آن سال ها، نگرانی خویش را نسبت به وقوع آنها «پس از خویش»، ابراز داشته و آنها را پیش بینی کرده است.برخی از این موضوعات نگران کننده، حاکی از نوعی «رجعت» در امت مسلمان است، یعنی کمرنگ شدن ارزش های الهی و اسلامی و احیای دوباره معیارهای جاهلی و سر برآوردن خوی و خصلت های غیر انسانی، که به برکت اسلام، قطع شده بود و در عصر پس از رسول، بار دیگر جان گرفت و معیارها را برهم زد. این نوع رجعت به جاهلیت، که از نگرانی های عمده آن حضرت است، برای هر مصلحی که با رهبری خویش، امتی و فرهنگی و نظامی پدید آورده باشد، وجود دارد، چرا که نسل دوم و سوم در یک حرکت انقلابی و نهضت اصلاحی، اغلب دارای آن روحیّات، باورها، انگیزه ها، شناخت های عینی و تجربه های محسوس «انقلابیون اوّلیّه» و «سابقون» نیستند و زمینه سیر قهقرایی و بازگشت به شرایط پیش از تحوّل و نهضت، در آنان فراهم تر است و دشمنان هم از همین «زمینه»ها بهره می گیرند و به دگرگون سازی «فرهنگ انقلاب» می پردازند.اینک مروری برنگرانی های رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم می کنیم، تا دستمایه عبرت و الهام برای امروز ما باشد.برای رسول خدا به عنوان «رهبر»، تداوم «راه» بسیار مهم بود. فلسفه سیاسی اسلام نیز قالب «امامت» و «وصایت» را برای تداوم راه پیامبر و استمرار حاکمیت اسلامی پس از رحلت آن حضرت، پیش بینی کرده بود. بارها و بارها آن حضرت، نسبت به جانشینی خویش و وصیّ خود، سخن گفته، رهنمود داده و تکلیف را معیّن کرده بود. اما صریح ترین و اساسی ترین و به یادماندنی ترین شکل آن اعلام و تعیین، حادثه «غدیرخم» بود، آن هم با فرمان صریح و قطعی خداوند که حکم پروردگار را به مردم ابلاغ کند. نزول آیه«یا ایها الرسول بلّغ ما انزل الیک من ربّک...»1 در این راستا بود، اما رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بازهم بیمناک از پیامد این اعلام، و نگران از واکنش مردم نسبت به آن بود، چون رگ و ریشه های جاهلی بازمانده در فکر و دل برخی از اصحاب را می شناخت و کمی تأمّل و درنگ نسبت به اظهار و ابلاغ آن پیام داشت.2 تأکید آیه بر این که «خداوند تو را از گزند مردم حفظ می کند؛ واللّه یعصمک من الناس» اشعار به همین دلواپسی های پیامبر خدا دارد.پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نسبت به این که قریش، پس از رحلت آن حضرت با علی علیه السلام و مسأله خلافت چه خواهند کرد و مظلومیّت این خاندان و کنار زدن امیرمؤمنان از صحنه سیاسی وحق قطعی و مشروعش، بارها اظهار نگرانی کرده بود و وقایع بعدی را به حضرت علی علیه السلام یادآور شده بود. آن پیامبر دلسوز و آینده نگر، پیش بینی می فرمود که فاسقان و طغیانگران قریش، علی علیه السلام را مظلوم سازند3 و به آن حضرت چنین ابراز می کرد که: بیم آن دارم که اگر بر سر خلافت و حق خویش با آنان به کشمکش بپردازی و منازعه کنی، تو را بکشند.4 و می فرمود: «امّاالّتی اخافُها علیه، فَغَدْرُقریشٍ به من بعدی؛5 آنچه بر او نسبت به آن بیم دارم، آن است که قریش پس از من با او از در نیرنگ و حیله در آیند.و... دیدیم که نگرانی حضرت رسول به جا بود و مظلومیت و محرومیت 25 ساله امیرالمؤمنین از حق خویش، شاهدش.کینه های قریش نسبت به بنی هاشم و پیامبر و عترت او، از بین رفتنی نبود. پیامبر هم با چشم بصیرخویش، آینده و مظلومیت خاندانش را می دید و بارها با علی علیه السلام و زهرا علیهاالسلام در این باره سخن گفته و خون گریسته بود. از سخنان اوست که: «ابکی لِذُرّیّتی و ما تصنعُ بهم شرارُ امّتی من بعدی»6علی علیه السلام می فرماید: کنار پیامبر خدا نشسته بودیم. حضرت سر بر دامن من گذاشته بود و چشمانش در خواب.سخن از دجّال می گفتیم و بیم از اغواگری هایش، که پیامبر بیدار شد و با چهره ای برافروخته فرمود: بیش از دجّال، بر شما از غیر دجّال بیمناکم. بیم من از پیشوایان و زمامداران گمراه گر و ریخته شدن خون خاندانم پس از من است.7این نگرانی ها را حتی در زمان خویش نسبت به مکر و دشمنی یهود با عترتش نیز داشت در واقعه گم شدن امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در دوران کودکی و نگرانی پیامبر و حضرت زهرا علیهاالسلام نسبت به جان آن دو فرزند عزیز و یافته شدن آن دو از زیر درختی در باغ ابی دحداح، پیامبر نگرانی و بیم خویش را از کید یهود نسبت به جان حسن و حسین علیهماالسلام ابراز فرمود. بسم الله الرحمن الرحیم قل هوالله احد الله الصم بسم الله الرحمن الرحیم قل هوالله احد الله الصمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا احد.خطبه دوم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم‌ المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما علىّ امیرالمؤمنین و حبیبته فاطمة الزّهراء و الحسن و الحسین سیّدی شباب اهل الجنّة و علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسیبن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسی و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ صلواتک علیهم اجمعین و صلّ علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.اوصیکم عباد اللَّه بتقوی اللَّه در این خطبه هم من همه‌ی برادران و خواهران عزیزی را که در نماز شرکت دارند، دعوت میکنم به تقوا، به پرهیزگاری. مناسبتهایی که درپیش داریم  موضوع تصميم ترامپ در به رسميت شناختن  قدس شريف ب هعنوان پايتخت رژيم صهيونيستى، خدمتناخواست هاى بود كه نتيجه اوليه آن ايجاد انسجام و وحدتجهان اسام و نزديك شدن ملتها حول محور فلسطينو عليه آمريكا و رژيم صهيونيستى م ىباشد. راهبردكلان در اي نخصوص، ممانعت از عاد ىسازى شرايط وفروكش كردن سطح اعتراضات جهانى است. بر اين مبنامحورهاى ذيل را جهت تأكيد و توجه بيشتر اهل قلم وبيان و صاح بنظران سياسى و فرهنگى يادآور م ىشويم:تصميم ترامپ، اقدام انفعالى و ناشى از عجز و ناتوانىدر مديريت تحولات منطقه توسط آمريكا و رژيمصهيونيستى بود كه نتيجه آن م ىتواند پديد آمدنشكستى مجدد را براى نظام سلطه ب هدنبال داشته باشد. سياست سازش و عاد ىسازى روابط با رژيمصهيونيستى با استناد به تجارب تاريخى و نتايجحاصله در مقابل رويكرد مقاومت، سياستى پوچ وشكس تخورده م ىباشد. با اين اقدام، دشمنى مستمر آمريكا با جهان اسلام وجهان عرب اثبات گرديد و ضرورت اتخاذ تصميمات واقداماتى كه مخدو شكننده منافع آ نها م ىباشد،پيام شجاعانه سردار حاج قاسم سليمانى در تماس بافرماندهان گردانهاى شهيد عزالدين قسام و جهاد اسلامى، مبنىبر آمادگى جمهورى اسلامى ايران براى پشتيبانى هم هجانبه ازنيروهاى مقاومت اسلامى فلسطين قهرمان، نه فقط لبيكى استبه حديث شريف نبوى)ص( كه فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یالَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یجُِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم » كه ژرفا و عمق اعتقاد بهجهاد و مقاومت اسلامى در پهناى امت اسلام و بلكه مستضعفانو پابرهنگان جهان را م یرساندبراى ملت سلحشور ايران و همه مجاهدان راستيناسلام كه ب هتبع ملت شريف و رهبر فرزانه انقلاب اسلامىايران تحت سايه پرچم توحید و يا شعار پرافتخار «هيهات مناالذله » در برابر جبهه استكبار، راس تقامت و استوار و با درايت وهوشمندى ايستادگى و مقاومت م ىنمايند، هرگز مكان و جغرافيامفهومى ندارد، چنا نكه برايشان هيچ فرقى بين آمريكا و ياژيم صهيونيستى و حتى روباه پير و پدر مكر و حيلت شيطانىو فتن ههاى مرموز عليه امت اسام يعنى انگليس نم ىباشد كهتمام اي نها سر و ته يك كرباسند و به قول قديميهاى بصير وآگاه، سگ زرد برادر شغال است. صحن هگردان آن است.لذا لازم ديديم با جستجو ىي در تاريخ ايران، بخشىاز خيانتها و دخالتهاى انگليس در ايران را هرچند به صورتىفهرس توار يادآورى نمائيم تا به فضل الهى سياستمداران ودولتمردان عزيز ما با عنايت و توجه بيشتر رف توآمدهاى سراناين كشورها به ايران اسلامى را رصد نموده و هوشمندانه و باصلابت در حوزه ديپلماسى ظاهر شوند.در جدول زير بخشى از اين خيان تها ب هصورت تيتروارآورده شده است كه اميدواريم براى تنوير افكار عمومى، اهل قلمو بيان به نحو شايست هاى روشنگرى نمايند.
اخبار
ارتباط با امام جمعه