يکشنبه 1396/4/4 - 19 : 13
مشخصات امام جمعه
رحم الله خواجه پور
رحم الله خواجه پور
مارگون
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/3/19
سند 2030توسط دولت تدبیر وامیدخیانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ورهبری بود
بسم الله الرحمن الرحیم  الحمدللَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نتوکّل علیه و نستغفره و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم‌ المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللَّه فی العالمین و السّلام علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.قال الحکیم فی کتابه: «هو الّذی انزل السّکینة فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم و للَّه جنود السّماوات و الأرض و کان اللَّه علیما حکیما»  همه‌ی برادران و خواهران عزیز را توصیه میکنم و دعوت میکنم به رعایت تقوای الهی و توجه به خدای متعال و دل دادن به رحمت و تفضل الهی در همه حال. اگر ما تقوای خدا را پیشه کنیم، اگر در همه حال دل را به خدا متوجه کنیم، حضور خود در مقابل ذات مقدس پروردگار را از یاد نبریم - که معنای حقیقی تقوا همین است - یقیناً برکات الهی، رحمت الهی، کمک الهی شامل حال ما خواهد شد. در نماز جمعه‌ی هر هفته دلهای نمازگزار و متوجه به خداوند متعال باید این حقیقت را، این معنای شگفت‌انگیز را با خود مرور کند؛ تقوا را به خود تلقین کند.م.ضوع خطبه اول در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان است .ماه رمضان نام یکی از ماه های قمری سال است در برخی از روایات آمده است که رمضان نام خداوند است, از این رو لازم است که همواره برای بیان نام ماه قمری کلمه عربی شهر و فارسی ماه بدان افزوده شود چرا که بیان جملاتی چون رمضان آمد و رمضان رفت, بدون افزودن کلمه ماه, نوعی اهانت به خداوند است چرا که خداوند آمد و شد ندارد ماه رمضان نام یکی از ماه های قمری سال است. در برخی از روایات آمده است که رمضان نام خداوند است، از این رو لازم است که همواره برای بیان نام ماه قمری کلمه عربی شهر و فارسی ماه بدان افزوده شود؛ چرا که بیان جملاتی چون رمضان آمد و رمضان رفت، بدون افزودن کلمه ماه، نوعی اهانت به خداوند است؛ چرا که خداوند آمد و شد ندارد.این ماه قمری، از نظر اسلام در جایگاه ویژه ای قرار دارد؛ زیرا ماه نزول قرآن به شکل دفعی بر قلب حضرت محمد(ص) است که از آن به انزال در برابر تنزیل یاد می شود؛ افزون بر اینکه ماه روزه است که آدمی در این کارگاه یک ماهه به شکل عملی و نظری تقوا را آموزش می بیند. ماه رمضان، برترین ماه قمری ماه رمضان به سبب ویژگی هایی که دارد، برترین ماه سال است؛ زیرا در این ماه انسان می تواند گام های بلندی را برای رسیدن به حکمت و هدف آفرینش بردارد و به سوی خداوند تقرب جوید و با تقوایی که در این ماه به دست می آورد خود را برای نبرد در آوردگاه سال آماده سازد و بتواند پنجه در پنجه شیطان افکند.البته همه ماه های سال که عمر آدمی را تشکیل می دهد، از ارزش و اهمیت بسیار والایی برخوردار است و در بسیاری از ایام سال، روزهای بس مبارک و خجسته ای است که نمی توان اهمیت و ارزش آن را نادیده گرفت که یک روز عبادت و روزه درآن ارزش بهشت را دارد و یا به اندازه سال ها عبادت قلمداد می شود.انسان در همین ماه های سال که عمر اوست می تواند یک فرصت بی تکرار را در دنیا تجربه کند و خود را برای ابدیت بسازد. بنابراین، هر روز و هرماه خود فرصت تکرارنشدنی است که به انسان داده شده که اگر از آن به درستی استفاده نکند، خود را برای ابدیت در مرتبه کمال نخواهد دید یا حتی بدتر در دوزخ فراق از کمال می یابد که به آتش فراق، تن و جانش می سوزد.برخی از ماه های سال از جمله ماه های حرام چهارگانه: رجب المرجب، ذی القعده حرام، ذی الحجه الحرام و محرم الحرام از ماه هایی است که گناه در آن بزرگ شمرده شده و عقاب و عذاب دوچندان برای آن درنظر گرفته شده است. جنگ و خونریزی در آنها حرام است و هرگونه قتلی در آن دیه مضاعف و عذاب دوچندان به همراه می آورد.از امیرمؤمنان علی(ع) روایت است که فرمود: شهر رمضان شهرالله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهری؛ رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.اهل بیت پیامبر (ص) به عنوان مصداق اتم واکمل اهل ایمان، دروازه ورود به مدینه النبی (ص) هستند و هر کسی بخواهد به این شهر در آید می بایست از طریق محبت ذوی القربی و علم ایشان، وارد شهر علم نبی (س) شود و هرکسی که بخواهد محبت و رضایت خداوندی را به دست آورد، می بایست با محبت و اطاعت از پیامبر (ص) وارد شهر الله شود. از این رو ماه های رجب و شعبان را مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان دانسته اند و گفته اند که هرکسی که می خواهد ازماه رمضان این ماه خدا بهره کامل برد خود را در ماه های رجب و شعبان آماده سازد.رسول خداوند دراین باره می فرماید: انما سمی شعبان لانه یشعب فیه خیر کثیر لرمضان؛ و شهر رمضان، سمی بذلک لانه یرمض الذنوب؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: ماه شعبان از این رو شعبان نامیده شده که خیر فراوانی از آن به سوی (ماه) رمضان منشعب می شود و ماه رمضان بدین جهت ماه رمضان نامیده شده که گناهان را می سوزاند.این بدان معناست که ماه هایی چون ماه رجب و شعبان نیز بسیار ارزشمند است؛ اما دراین میان ماه رمضان از ویژگی های انحصاری برخوردار است که آن را برترین ماه درمیان ماه های قمری قرارداده است که درک شب قدر آن تنها به اندازه هزار ماه ارزش دارد و درک آن شب، آدمی را به سیری هشتاد و سه ساله می برد که عمر متوسط یک فرد انسانی است. بنابر این، درک حتی یک شب قدر درمیان شب های قدری که برای آدمی در طول عمرش پیش می آید، می تواند او را به کمال برساند؛ حال اگر همه شب های قدر عمرش را درک کند تا چه اندازه اوج خواهد گرفت و به سمت سدره المنتهی (نجم، آیه ۱۴) و قاب قوسین او ادنی، (نجم، آیات ۸ و ۹) نزدیک می شود؟ماه رمضان از چنان ارزشی برخوردار است که انسان برای ورود به آن باید خود را از ماه رجب و شعبان آماده سازد. روزه گرفتن و اعتکاف درماه های رجب و شعبان برای آماده سازی مقدماتی است تا انسان بتواند درماه رمضان دراین کارگاه اختصاصی و آموزشی خداوند بهترین بهره را ببرد؛ چرا که درآن ماه دیگر فشاری از سوی ابلیس و شیاطین نیست و آنان در بند شده اند و انسان می تواند با غلبه بر هواهای نفسانی خویش از طریق روزه گیری، گام های تقوایی را بردارد و خود را برای ورود به مراحل بعدی آماده کند.پیغمبر اکرم (ص) فرموده است: ماه رجب ماه خداوند است که رحمت الهی درآن ریزش می کند؛ و ماه شعبان ماهی است که در آن خیرات منشعب و پراکنده می شود و شیوع می یابد؛ و در روز اول ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر کشیده می شوند و درهر شب ماه مبارک رمضان هفتاد هزار نفر از بندگان (گناهکار) خدا آمرزیده می شوند.دراین ماه درهای بهشت گشوده می شود و شیطان را به غل (و زنجیر) می کشند؛ در آن، شب قدر است که برتر از هزار ماه است، و محروم کسی است که (از فیوضات آن شب) محروم ماند.امام صادق(ع) فرمود: من صام ثلاثه ایام من آخر شعبان و وصلها بشهر رمضان کتب الله له صوم شهرین متتابعین؛ هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه دو ماه پی در پی را برایش محسوب می کند.البته هر سالی که بر انسان می گذرد و تجربه هایی که در ماه رمضان می اندوزد او را برای ورود به کلاس بالاتر رمضان آماده می کند. چنانکه هر روز از روزه های نخست ماه رمضان آدمی را برای ورود به شب قدر مهیا می سازد و از همین رو شب قدر در دهه سوم ماه رمضان قرار داده شده است که روزه دار دو دهه آمادگی را گذرانده است و با ورود به شب قدر و بهره مندی از آن می تواند کلاس های بالاتر را در شب های آخر بگذراند و برای یک سال مجهز و آماده با سلاح تقوای درونی به جنگ ابلیس و شیاطین برود و در آوردگاه سال ابلیس و شیاطین را به زانو درآورد.درک این کلاس ها نیازمند درک همه مراتب مقدماتی است. عارف کامل مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره) در المراقبات می فرماید: مراتب روزه سه نوع است: یکی روزه عوام که در آن ترک خوردن و آشامیدن و شهوات است؛ دیگری روزه خواص که علاوه بر آنچه گفته شد حفظ جوارح از مخالفت های اوامر الهی است، و سوم روزه خاص الخواص است و آن ترک هر چیزی است که انسان را از خداوند باز دارد، خواه حلال باشد و خواه حرام علل اهمیت و فضیلت ماه رمضاندر آیات و روایات علل و اسباب بسیاری برای اهمیت ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر برشمرده شده است. از جمله در اهمیت و فضیلت این ماه رسول خدا(ص) فرموده است: لو یعلم العبد ما فی رمضان لود ان یکون رمضان السنه ، اگر بنده «خدا» می دانست که در ماه رمضان چیست و چه برکتی وجود دارد دوست می داشت که تمام سال، رمضان باشد. در اینجا به برخی از اسباب و عللی که در قرآن و روایات آمده اشاره می شود:نزول قرآن: خداوند در آیاتی چند ماه نزول قرآن را ماه رمضان می داند. قرآن به شکلی دفعی و یکجا در ماه رمضان بر قلب پیامبر(ص) نازل شده و سپس در طول بیست و سه سال به شکل تدریجی با توجه به مناسبت ها دوباره فرود آمده است. ماه رمضان، همان ماه است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است، کتابی که مردم را راهبر و در بردارنده دلایل آشکار هدایت و میزان تشخیص حق از باطل است. پس هر کس از شما این ماه را درک کند باید آن را روزه بدارد و کسی که بیمار یا در سفر است باید به شماره آن، تعدادی از روزهای دیگر را روزه بدارد. خدا برای شما آسانی می خواهد و برای شما دشواری نمی خواهد تا شماره مقرر را تکمیل کنید و خدا را به پاس آنکه هدایتتان کرده است به بزرگی بستایید، باشد که شکرگزاری کنید. (بقره، آیه۵۸۱) خداوند در آیه۳ دخان معلوم می دارد که این نزول دفعی در شب مبارکی اتفاق افتاده است که همان شب قدر است. شب قدر: شب قدر که درک آن برابر با یک عمر هشتاد و سه ساله آدمی یعنی هزار ماه است، در ماه رمضان قرار دارد. خداوند درباره فضیلت شب قدر سوره قدر را فرو فرستاده که تشریح کننده جایگاه ارزشمند این شب در میان شب های سال است سوره قدر را نسبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز دانسته اند چنانکه نسبت خداوند در سوره توحید و اخلاص بیان شده است. به این معنا که حقیقت توحید را می توان در سوره اخلاص و توحید یافت و حقیقت صفات کمالی و مقامی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در سوره قدر یافت. در این شب تقدیر انسان و موجودات نهاده می شود و فرشتگان و روح اعظم در این شب بر زمین بر حجت و خلیفه کامل الهی فرود می آیند و مقدرات هستی را رقم می زنند و بر حجت معصوم(ع) عرضه می دارند. (سوره قدر) رسول الله(ص) در دهه آخر ماه رمضان اعتکاف نموده و می فرمود: شب قدر را در دهه اخیر رمضان جستجو کنید. امام صادق(ع) فرمود: رأس السنه لیله القدر یکتب فیها ما یکون من السنه الی السنه ؛ آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته می شود. (وسائل الشیعه، ج۷ ص۸۵۲ ح۸) و همچنین از امام صادق(ع) سؤال شد: کیف تکون لیله القدر خیرا من الف شهر؟ قال: العمل الصالح فیها خیر من العمل فی الف شهر لیس فیها لیله القدر؛ چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ حضرت فرمود: کار نیک در آن شب از کار در هزار ماه که در آنها شب قدر نباشد بهتر است . بسم الله الرحمن ارحیم قل هوالله احد الله الصمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا احد.خطبه دوم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم‌ المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما علىّ امیرالمؤمنین و حبیبته فاطمة الزّهراء و الحسن و الحسین سیّدی شباب اهل الجنّة و علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسیبن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسی و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ صلواتک علیهم اجمعین و صلّ علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.اوصیکم عباد اللَّه بتقوی اللَّه در این خطبه هم من همه‌ی برادران و خواهران عزیزی را که در نماز شرکت دارند، دعوت میکنم به تقوا، به پرهیزگاری.مسئله‌ای که در این خطبه مطرح میکنم فرمایشات و بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند «چارچوب اقدام آموزش 2030»، که در تاریخ 17 اردیبهشت 1396 در دیدار با معلمان، مطرح شد از همان لحظه، مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت و ازطریق مرسوم و بنا به وظیفه، برخی شبهات مرتبط با آن را خدمت معظم له پاسخ گفته و بر طرف کردن سایر دغدغه های ایشان در خصوص این سند را نیز در دستور کار خود قرار داد.با این همه متاسفانه برخی جریانات و گروه های سیاسی خاص، از فرصتِ همزمانی و قرابتِ فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری با فضای انتخابات ریاست جمهوری، نهایت سوء استفاده را بعمل آورده  و از آن دستاویزی سیاسی برای وارد آوردن فشار به دولت در ایام انتخابات و تخریب چهره آن خصوصا در میان قشر متدین و مذهبی کشور کردند، مانند انتشار شایعه پذیرش آموزش همجنسگرایی در مدارس و یا انتشار گسترده شایعه توزیع کتابی در خصوص آموزش های جنسی در نمایشگاه کتاب که همگی کذب محض بوده و با نیت تشویش اذهان عمومی و مکدر کردن خاطر مردم شریف و متدین ایران اسلامی علیه دولت تدبیر و امید بوده است.این شایعه پراکنی ها در حالی است که در تصویب «چارچوب اقدام آموزش 2030» یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضاء نشده است چرا که اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند، و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود. سند «چارچوب اقدام آموزش 2030» نیز در زمره پیمان نامه ها نیست و به عنوان یک چارچوب عمل که کشورها مطابق با ساختار ملی خود آن را اجرا می کنند، در حقیقت یک توصیه نامه به شمار می رود و بنابراین توسط هیچ کشوری امضا نشده است.به همین دلیل دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت لازم دانست،  موارد و توضیحاتی را در خصوص اصل و اساس این سند و بایدها و نبایدهای آن و شبهاتی که پیرامون آن مطرح شده، به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و برای تنویر افکار عمومی کشور، خصوصا، علمای اعلام، روحانیت معزز و متدینین و سایر اقشار ملت شریف ایران ارائه کند:اول ) یکی از اولویت‌های جدی دولت یازدهم استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حضور فعال و ارزش‌آفرین در عرصه‌ی توسعه‌ی بین‌الملل بوده است. این امر فرصت گفتگو، تعامل و تاثیرگذاری بر سیاست‌های جهانی را فراهم کرده و توامان امکان بهره‌گیری از تجارب موفق جهانی و پتانسیل‌های موجود برای معرفی اختصاصات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی فراهم می‌کند. نظر دولت حفظ پیشتازی در عرصه جهانی و جلوگیری از شکل‌گیری تصویر منفی بین المللی در موضوعاتی است که طبق اسناد بالادستی ملزم به پیگیری اهدافی در ارتباط با آن‌ها هستیم. بخشی از ارزیابی‌های منفی از وضعیت کشور در اسناد و گزارش‌های بین‌المللی ناشی از عدم توجه به پتانسیل‌های همکاری بین‌المللی در پیگیری اهداف مشترک توسعه‌ای است و بر این باوریم که با حفظ استقلال و اختصاصات فرهنگی قادریم تصویر مثبت و موفقی را از نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرده و با ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی مقابله کنیم.دوم ) «چارچوب اقدام آموزش 2030» در امتداد برنامه «آموزش برای همه» قرار دارد که سابقه آن به سال 1990 باز می گردد. برنامه «آموزش برای همه» طی سال های 2000 الی 2015 در جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و کشور ما به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت. پیش نویس اولیه «چارچوب اقدام آموزش 2030» در اجلاس مجمع جهانی آموزش که از تاریخ 19 الی 22 می 2015 (30 اردیبهشت لغایت 2 خرداد 1394) در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، ارائه گردید. در این اجلاس جناب آقای دکتر فانی، وزیر وقت آموزش و پرورش، در راس هیاتی شامل نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه شرکت داشتند. با توجه به برخی ملاحظات و حساسیت های مهم موجود در سند، هیات شرکت کننده از سوی کشورمان «تحفظ رسمی» جمهوری اسلامی ایران نسبت به کل سند را در جلسه ارائه نموده و این تحفظ در صحن اجلاس توسط وزیر محترم آموزش و پرورش قرائت شد. ضمن آنکه پیش تر، کلیه نقطه نظرات کشورمان به صورت مکتوب به نماینده کشور مالزی به عنوان نماینده گروه آسیا و اقیانوسیه ارائه و تاکید شده بود تنها درصورت اعمال تغییرات مد نظر جمهوری اسلامی ایران است که کشورمان ارائه تحفظ نخواهد کرد. متعاقب اجلاس اینچئون، «چارچوب اقدام آموزش 2030» در اجلاس مقامات عالی‌رتبه آموزش جهان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو (13 تا 15 آبان 1394) ارائه و به تصویب رسید. در اجلاس مزبور هیچ یک از کشورهای عضو یونسکو با سند فوق مخالفت نکردند و تنها وزیر وقت آموزش و پرورش کشورمان طی سخنانی بر ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در این سند تاکید و بار دیگر متن تحفظ رسمی کشورمان در اجلاس اینچئون را عینا قرائت کرد و درخواست نمود این تحفظ در اسناد مربوطه اجلاس درج گردد. متعاقبا نمایندگی کشورمان نزد یونسکو، مراتب را به طور رسمی و مکتوب به دبیرخانه اجلاس و دبیرخانه یونسکو ارسال نمود. لذا ما به هیج وجه اجازه اجرای ستد 2030رانخواهیم داد .نکته دوم :روز چهار شنبه سالروز ضربت‏خوردن امام المتقين، اميرالمؤمنين على‏بن‏ابيطالب(ع)است این ایام راتسلیت عرض می نمایم از صدر اسلام تاكنون، دو خط بوده است؛ يك خط، خط اشخاص راحت‏طلب كه تمام همّشان به اين است كه يك طعمه‏اى پيدا بكنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم آن‏هايى كه مسلمان بودند، مى‏كردند، اما مقدم بر هر چيزى در نظر آن‏ها راحت‏طلبى بود. يك دسته اين‏طورند كه حضرت امير سلام الله عليه از اين‏ها تعبير مى‏كند كه اين‏ها همّشان علفشان است، مثل حيواناتى كه همّشان اين است كه شكمشان سير بشود، شهواتشان را بر همه‏چيز مقدم مى‏دارند؛ نماز هم مى‏خوانند و روزه هم مى‏گيرند و عبادات شرعى را هم بجا مى‏آورند، لكن اين‏طور است وضع تفكر كه انسان نبايد خودش را در معرض يك خطرى قرار بدهد.يك دسته ديگر هم انبيا بوده‏اند و اولياى بزرگ. آن‏هم يك مكتبى بود و يك خطى بود؛ تمام عمرشان را صرف مى‏كردند در اين‏كه با ظلمها و با چيزهايى كه در ممالك دنيا واقع مى‏شود، همّشان را صرف مى‏كردند در مقابله با اين‏ها. كسى‏كه زندگى اميرالمؤمنين سلام الله عملت اسلام پيرو مكتبى است كه برنامه آن مكتب خلاصه مى‏شود در دو كلمه «لاتَظْلِمُونَ وَ لاتُظْلَمُون.» ما تحت رهبرى پيغمبر اسلام(ص)، اين دو كلمه را مى‏خواهيم اجرا كنيم؛ نه ظالم باشيم و نه مظلوم. اين برنامه انبيا است؛ برنامه الهى است كه به‏وسيله انبيا به بشر ابلاغ شده است كه مردم نبايد ظالم باشند، حتى دو درهم، حتى يك تومان و نبايد قبول ظلم بكنندليه را مشاهده كند، مى‏بيند (خط حضرت،) جهاد در راه خدا و جهاد در راه احكام خدا بوده است. خيال نكنيد كه اسلام فقط اين تكه است؛ فقط نماز و روزه است، اين‏طور نيست، اگر اين‏طور بود، پيغمبر(ص) هم مى‏نشست توى مسجدش و نماز مى‏خواند. چرا از اول عمرش تا آخر زحمت كشيد، جنگ كرد، زد و خورد كرد، شكست خورد، شكست داد تا مسائل را آن‏قدرى كه مى‏توانست، عمل كرد. اميرالمؤمنين(ع) هم همين‏طور، ديگران هم همين‏طور، صلحا هم همين‏طور. اين‏طور نيست كه بنشينند توى مسجد و كار به اين كارها نداشته باشند؛ بى‏طرف باشند. اگر اين منطق انبيا بود كه موسى نمى‏رفت سراغ فرعون. اگر منطق انبيا اين بود كه ابراهيم نمى‏رفت هجمه كند بر آن‏ها، پيغمبر(ص) اين‏كار را نمى‏كرد. منطق انبيا اين نيست؛ منطق انبيا اين است كه «اشداء» بايد باشند بر كفار و بر كسانى‏كه بر ضد بشريت هستند، بين خودشان هم رحيم باشند.نکته اخر :حادثه ابدون شک، حمله تروریستی اخیر، در به خاک و خون کشیدن جمعی از مردم بی‏ دفاع و روزه‏‌دار ایران اسلامی، نشان از رفتار سبوعانه و خوی وحشی‌گری دشمنان دین مبین اسلام داشته و مؤید کینه و دشمنی مزدوران استکبار با ملت شریف ایران، انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است که نتیجه‌ آن چیزی جز افزایش نفرت از اینگونه ددمنشی ها نخواهد بود.دشمنان حقیر و پست و آنانی که آرمان های خود را در به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان منطقه می دانند و در این راه از هیچ‌گونه جنایتی فروگذار نیستند، بدانند که ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی که رویدادهایی مانند ترورهای روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن هشت سال جنگ تحمیلی را با نثار خون هزاران شهید، جانباز و ایثارگر پشت سر گذاشته اند، استوارتر و محکمتر به راه مقدس خود ادامه داده و اینگونه اقدامات بی ارزش و مذبوحانه دشمنان نه تنها خللی در اراده آنها به وجود نیاورده بلکه ملت و نیروهای مسلح را در تحقق آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا و دفاع از نظام مقدس‌مان متحدتر، آماده‌تر و منسجم تر می‌نماید.خیری است که در مجلس شورای اسلامی بوجود آمدفرزندان غیور ملت در ارتش ولایی جمهوری اسلامی ایران، همچون گذشته ضمن صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان و آمادگی کامل جهت مقابله با دشمنان زبون و بدخواهان این ملت و مملکت، به صورت کاملا متحد و هماهنگ با دیگر نیروهای مسلح، هرگونه تحرک دشمنان را در کیلومترها دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی رصد کرده و با انگیزه ای مضاعف و روحیه ای سرشار از ایمان، سربلندی و استقامت برگرفته از ملت سرافراز ایران اسلامی، پاسخی محکم به هر گونه تجاوز و تعدی به خاک پاک میهن اسلامی خواهد داد
اخبار
ارتباط با امام جمعه