شنبه 1396/10/30 - 28 : 2
مشخصات امام جمعه
سید محمود موسوی
سید محمود موسوی
سرخ رود
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/8/26
با وحدت و همدلی برای بازسازی مناطق آسیب دیده قدم بردارید /باید در مقابل جنگ رسانه ای آمریکا جهت عادی سازی بازدید از مراکز نظامی ایران قاطعانه بایستیم و هوشیار بود

      صد و چهل و پنجمین خطبه حجت الاسلام والمسلمین موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ رود در نماز عبادی سیاسی جمعه

بسمه تعالی

  (خطبه اول)

انسان باتقوا سعی می کند صفات خدایی در او زنده شود خدا کریم است شما هم کریم باشید ذات اقدس اله رحیم است رحیم باشید ستار است ستار باشید باید خدا را چنان عبادت کنی که گویی او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی یقیناً او تو را می بیند

اخلاق رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) از جنبه فردی- اجتماعی و چه از جوانب گوناگون سیاسی، اقتصادی و تربیتی و بهترین الگو و اسوه برای همه ی مردم در تمام اعصار می باشد معنای لغوی اخلاق واژه ی اخلاق از ریشه خلق گرفته شده است اگر با (خاء مفتوح) استعمال شود به معنی صورت ظاهری است و اگر با (خاء مضموم) استعمال گردد به معنای صورت باطنی است راغب اصفهانی می گوید: در معنای لغوی «لكن خصّ الخَلق بالهيئات و الاشكال و الصور المدركه بالبصر، و خص الخُلق بالقوي و السّجايا المدركة بالبصيره»  بنابراين خُلق به صفت پايدار و راسخ يعني ملكه در انسان گفته مي شود. به تعبير شهيد استاد مطهري خَلق مربوط به شخص است و خُلق مربوط به شخصيت معناي اصطلاحي اخلاق عبارت است از اينكه به تمامي صفات نفساني كه منشأ كارهاي پسنديده يا ناپسند مي شوند و به صورت راسخ و پايدار هستند، اطلاق مي گردد.

یکی از شاخصه های پیغمبر (ص) مردم داری است حضور در متن جامعه، رسالت اصلی رهبران و انبیاء الهی است یکی از ضرورت های اخلاق مسلمانی؛ مردم داری است بی شک در وسع یک مجلس نمی گنجد که به تمام جوانب های اخلاق کریمانه ی اجتماعی آن حضرت اشاره نماییم بنابراین به قطره هایی از این اقیانوس بیکران معرفت اشاره می کنیم تا از این چشمه ی زلال حقیقت و فضیلت و آفتاب عالم گیر روشنایی توشه ای برای زندگی فردی و اجتماعی خویش اخذ کرده باشیم

مردم داری یعنی با مردم بودن، برای مردم بودن، در خدمت دیگران بودن و شریک درد و رنج و راحت و غم دیگران بودن و در یک کلمه خود را خدمتگزار و غمخوار دیگران دیدن و دانستن. زیستن در کنار مردم و زندگی ساده و برخورد و رفتار بدون تشریفات زائد از اصول مردم داری به شمار می رود حضرت محمد (ص) با تعهد و مسئولیت پذیری بی نظیر خویش، خدمت به مردم محروم و ضعیف را در رأس برنامه های خودشان قرار داده بودند و در این مسیر هیچ گونه امتیاز خاص برای خودشان قائل نبودند « قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبی ؛ بگو: هيچ مزدي جز دوستي با خويشانم از شما چيزي نمي خواهم.» از سويي ديگر پيامبر رحمت (ص) براي تشويق مردم در جهت گام برداشتن به رفع حاجت مؤمنان سفارش مي كردند. و مي فرمودند: مَنْ مَشَى فِي عَوْنِ أَخِيهِ وَ مَنْفَعَتِهِ فَلَهُ ثَوَابُ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّه ؛ كسي كه براي كمك به برادر خود و سود رساندن به او اقدام كند پاداش مجاهدان در راه خدا را خواهد داشت». مردم داری دارای نُمودها و شاخصه هایی است. باید به آن روحیه ها و خصلت هایی که سبب جذب دیگران و راهگشای توفیق بیشتر برای خدمت و همدلی می شود، دست پیدا نمود. بنابراین نُمودهای مردم داری از این قرار است:

1. عیادت بیمار

از بهترین اعمال که بر آن پاداش فراوانی مترتب است و سبب رضای الهی و مخلوق است، «عیادت بیمار» است. رسول گرامي اسلام(ص) همواره در كنار مردم و در غم و شادي با مردم شريك بودند، در تشييع جنازه و عيادت مريض شركت مي كردند و ديگران را به اين امر توصيه مي نمودند.

«عودوا المريض و اتّبعوا الجنائز تذكّركم الآخرة؛ به عيادت بيمار برويد و در تشييع جنازه شركت كنيد، كه شما را به ياد آخرت مي اندازد»

حضرت محمد با تعهد(ص) شيفتة ياري رساندن به مردم بود، چنان كه گاه زندگي اش را در اين راه مي گذاشت امام علي(عليه السلام) درباره پيغمبر اكرم(ص) جمله اي دارند، به اين عبارت كه «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ يَضَعُ ذَلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْيٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُكْمٍ وَ يَتَتَبَّعُ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَيْرَةِ؛ پيامبر (ص) طبیبي است كه براي درمان بيماران سيار است. مرهم هاي شفا بخش او آماده و ابزار داغ كردن زخم ها را گداخته، براي شفاي قلب هاي كور و گوش هاي ناشنوا و زبان هاي لال، آماده و با داروي خود در پي يافتن بيماران فراموش شده و سرگردان است.» بنابراين پيغمبر اكرم (ص) از سرِ دلسوزي و مهرباني و خدمت به مردم به اين قانع نبودند كه مردم خودشان مراجعه كنند، بلكه حضرت پيشقدم مي شدند و ايشان سراغ مريض هاي اخلاقي و معنوي مي رفتند و به قول استاد شهيد مطهري كه تعبير خود اميرالمؤمنين (ع) هم هست. در يك دستش مرهم بود و در دست ديگرش ميسم. يعني آلت جراحي، آلت داغ كردن. آنجا که با مرهم مي شد معالجه بكند معالجه مي كرد ولي جاهايي كه مرهم كارگر نبود، ديگر سكوت نمي كرد

يكي از اموري كه در توفيق يافتن انسان دخالت زيادي دارد و شرط موفقيت در كارها بالاخص در كارهاي بزرگ است، حوصله و صبر زياد است

يكي از عوامل موفقيت رسول خدا (ص) صبر ايشان بود. بدون ترديد كساني مي توانند كشتي در ورطه غرق و نابودي شدن جامعه را نجات دهند كه مجهز به لنگر سنگين صبر و استقامت باشند. پيامبر اكرم (ص) با انواع تهمت ها، توهین ها و جسارت ها به ساحت مقدسشان روبرو بودند. از جمله: (ديوانه، شاعر، ساحرو...) خطاب نامیدن پیامبر خدا(ص) از سوي مشرکان حجاز که هیچ یک از آن توهین ها حضرت را از ادامه راهش باز نداشت. مثلاً: شخصي به نام طارق محاربي مي گويد: « رایت رسول الله(ص) بسوق ذی المجازه فمرّ و علیه جبّه له حمراء و هو ینادی بأعلی صوته: یا ایها الناس، قولوا: لااله الا الله تفلحوا و رجل یتبعه بالحجاره و قد أدمی کعبیه و عرقوبیه و هو یقول: یا ایها الناس لاتطیعوه فانه کذّاب «رسول خدا (ص) را در بازار ذوالمجاز ديدم كه جبه اي قرمز رنگ پوشيده است و مي رود و با صداي بلند مي گويد: اي مردم، بگوييد معبودي جز الله نيست تا رستگار شويد و مردي از پي او سنگ مي انداخت و قوزك ها و پشت پاشنه هاي پايش را خوني كرده بود و مي گفت: اي مردم، به حرفش گوش ندهيد، او دروغگوستهمچنین خار و خاشاك بر سر راه و سر مبارك ايشان مي ريختند. همچنین سه سال رنج طاقت فرساي شعب ابي طالب، سنگ خوردن در سفر به طائف، و از همه بزرگتر جهل و نادانی مردم و حلم و بردباري ایشان در برابر پیشامدهای سخت و ناگوار و در هنگام شنيدن سخنان زشت پایداری و تحمل كردند که در اثر اين اخلاق اجتماعي ایشان به تدريج بر مشكلات، ناملايمات و ناهنجاري هاي اجتماعي غلبه نمودند و تلخي ها و مرارت ها در اثر صبر و بردباري پيامبر اكرم(ص) به شیريني و پيروزي مبدل شد. شايد به يك اعتبار مي توان گفت كه پيامبر(ص) در سرزمين خون و ظلم و درميان فقر و جنگ و جهل و اسارت و در دل تاريكي ها همين كه انسانهايي همچون ابوذر، سلمان و بلال و ... را با حوصله و صبر تربيت كردند، كاري شبيه به معجزه بود

رسول خدا (ص) در حديثي مي فرمايند: «فَالصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى الشَّوْقِ وَ الشَّفَقِ وَ الزُّهْدِ وَ التَّرَقُّبِ فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَى الْجَنَّةِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ اجْتَنَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِي الدُّنْيَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ فِي الْخَيْرَاتِ ؛ صبر چهار شعبه دارد: شوق و ترس و زهد و انتظار، هركه شوق بهشت داشته باشد، از شهوات دست كشد و هركه از آتش بترسد، از حرامها خويشتن را نگه دارد و هركه به دنيا بي اعتنايي ورزد، گرفتاريها را به چيزي نگيرد و هرگاه منتظر مرگ باشد، در كارها خير بكوشد

پيامبر اكرم (ص) هيچگاه به خاطر منافع شخصي غضب بركسي نكردند. غضب آن حضرت فقط در مصالح و مسائل اسلام خلاصه مي گشت. چنانكه امام علي(ع) در مورد غضب پيامبر خدا (ص) مي فرمايند: لَا تُغْضِبُهُ الدُّنْيَا وَ مَا كَانَ لَهَا فَإِذَا تُعُوطِيَ الْحَقُّ لَمْ يَعْرِفْهُ أَحَدٌ وَ لَمْ يَقُمْ لِغَضَبِهِ شَيْ ءٌ حَتَّى يُنْتَصَرَ لَهُ ؛ پيامبر خدا (ص) براي دنيا به خشم نمي آمد اما هرگاه حق او را به خشم مي آورد، هيچ كس او را نمي شناخت و هيچ چيز نمي توانست جلو خشم او را بگيرد تا آن گاه كه انتقام (حق را) مي گرفت»

بنابراين در جايي كه بر اثر ناداني، توهين و يا ايشان را مسخره و تحقیر مي كردند، رسول خدا (ص) طبق آيه « وَ الْكاظِمينَ الْغَيْظَ وَ الْعافينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنين ؛ و خشم خود را فرو مي خورند و از لغزش مردم در مي گذرند، اينان نيكوكارند و خدا نيكوكاران را دوست مي دارد. با آنها رفتار مي نمودند و در روايتي مي فرمايند: الْغَضَبُ يُفْسِدُ الْإِيمَانَ كَمَا يُفْسِدُ الْخَلُّ الْعَسَل ؛ خشم، ايمان را تباه مي كند همان گونه كه سركه عسل را.

 

معمولاً لجاجت و کینه توزی، مخصوص روح های حقیر و همت های پایین است. رسول خدا (ص) براي پيشبرد رسالت و اهداف والاي اسلام از خطا و لغزش ديگران درباره شخص خودشان مي گذشتند. يكي از اصحاب به نام انس مي گويد: كَانَ يَمْشِي وَ مَعَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَأَدْرَكَهُ أَعْرَابِيٌّ فَجَذَبَهُ جَذْباً شَدِيداً وَ كَانَ عَلَيْهِ بُرْدٌ نَجْرَانِيٌّ غَلِيظُ الْحَاشِيَةِ فَأَثَّرَتِ الْحَاشِيَةُ فِي عُنُقِهِ ص مِنْ شِدَّةِ جَذْبِهِ ثُمَّ قَالَ يَا مُحَمَّدُ هَبْ لِي مِنْ مَالِ اللَّهِ الَّذِي عِنْدَكَ فَالْتَفَتَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ ص فَضَحِكَ وَ أَمَرَ بِإِعْطَائِ ؛ من با رسول خدا (ص) راه مي رفتم و حضرت بردي نجراني با حاشيه اي زبر و درشت بر تن داشت. عربي باديه نشين از راه رسيد و رداي ايشان را محكم كشيد. من به گردن پيامبر (ص) نگاه کردم ديدم حاشيه رداء، از شدت كشيدن، روي گردن حضرت ردّ انداخته است. آن باديه نشين سپس گفت: اي محمد، دستور بده از مال خدا كه نزد توست به من بدهند. پيامبر (ص) به طرف او برگشت و خنده اي كرد و سپس دستور داد به او چيزي عطا كنند.» بنابراين در سايه ي لطف و گذشت پيامبر گرامي اسلام (ص) بود كه مسلمانان درس اخوت و برادري را آموختند تا كينه ها و نفرت ها را به محبت و دوستي و عفو يكديگر در مقابل لغزش هاي جزئي و احتمالي بدل سازند.

رسول خدا (ص) در تمام دوران زندگی پر برکتشان با مردم از روی تواضع و به دور از فخر فروشی و تکبر رفتار کردند. ایشان در اوج قدرت و در دوران حاکمیت نیز فروتنانه با مردم برخورد می نمودند. آن حضرت با مردم بدون هیچ گونه تشریفات و هیمنه سازی ها و خود را به رخ کشیدن ها، نشست و برخاست می کردند. پیامبر اکرم (ص) همواره مردم را به این نکته پرهیز می دادند که با او رفتاری همچون رفتار با پادشاهان مغرور و متکبر نداشته باشند. ابن مسعود می گوید:أَتَى النَّبِيَّ ص رَجُلٌ يُكَلِّمُهُ فَأُرْعِدَ فَقَالَ هَوِّنْ عَلَيْكَ فَلَسْتُ بِمَلِكٍ إِنَّمَا أَنَا ابْنُ امْرَأَةٍ كَانَتْ تَأْكُلُ الْقَد؛ مردی به حضور رسول خدا (ص) رسید و از هیبت وی به لرزه افتاد. پیامبر به او فرمود: آرام باش، من پادشاه نیستم، من پسر زنی از قریش هستم که گوشت خشکیده می خورد.» در اثر برخورد مهربانانه و فروتنانه ایشان بود که دلها را با محبت فتح کردند و یارانی رشید و فروتن، تربیت و هدایت نمودند.

رسول خدا (ص) با توجه به مقتضيات و شرايط آن عصر، اين امكانات، تجهيزات و وسايل صوتي و تصويري و تكنولوژي عصر كنوني را نداشتند ، اما آن چنان شيفتة هدايت و نجات مردم از جهل و خرافات بودند كه تمام لحظات و عمر شريف ايشان در اين راه پُر ارزش و مقدس سپري شد. وجود مقدس پيامر رحمت (ص) اسوه اي ماندگار و هميشگي در طول تاريخ و براي آيندگان است كه با تأسي به سلوك معنوي و نوع برخورد ايشان با قشرهاي مختلف جامعه، هرگونه بهانه جويي، اهمال كاري و جبر گرايي را از دست كساني كه مي خواهند طريق آن حضرت را در زندگي اجتماعي نپيمايند، مي گيرد.و به قول صائب تبريزي:

يك عمر مي توان سخن از زلف يار گفت در بند آن مباش كه مضمون نمانده است

رسول خدا (ص) از هر گونه به تکلف انداختن مردم پاک و منزه بود و در تمام شئون زندگی خود بی تکلفی را رعایت می کردند. ایشان مانند شاهان و اشراف سخن نمی گفت و از رفتار پرطمطراق و تشریفاتی به دور بود. آنچه در رفتار کردار و نوع نشست و برخاست و همه ی کارهای آن حضرت (ص) جلوه بیشتری داشت؛ سادگی راحتی و بی آلایشی برخورد پیامبر (ص) با دیگران بود.پیامبر اعظم(ص) می فرمود:« نَحْنُ مَعَاشِرَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْأَوْلِيَاءِ بِرَاءٌ مِنَ التَّكَلُّف؛ ما گروه پیامبران و امنای پروردگار و پرهیزکاران از تکلف به دوریم

جامعه دینی ما اگر بخواهد اکثر مشکلاتش رفع بشود باید این سیره اجتما عی رسول خدا (ص) را سرلوحه برنامه هایش قرار دهد. بنابراین به هر بهانه و توجیهی( امنیتی-مشغله ی کاری زیاد-داشتن جلسه و ...) نباید بین مردم و مسئولان فاصله بیفتد.

یکی از شاخصه های مردم داری، اجرای مساوات در بین مردم و ارزش گذاری انسانها براساس تقوا و معرفت است.پیامبر خدا (ص) حتی در نگاه کردن به اصحاب خویش مساوات رعایت می کردند و یا در حلقه ای که اصحاب می نشستند؛ هیچ تفاوتی میان او و اصحابش دیده نمی شد.

عرب را بر عجم و سفید پوست را بر سیاه پوست و اشراف زاده را بر خدمتکار مقدم نمی نمود و می فرمود: « ائْتُونِي بِأَعْمَالِكُمْ لَا بِأَنْسَابِكُمْ ؛ عمل های خود را نزد من آورید نه نسب هایتان را»اجرای تمام اقسام مساوات در همه زمینه ها اعم از مساوات در تقسیم بیت المال مساوات در پرداخت مالیات های اسلامی( زکات- خمس – صدقات و ...) مساوات در فرا خواندن همه مردم به تحصیل علم و مساوات در تصدی مسئولیت ها بر اساس اهلیت و شایستگی و ... مدّ نظر رسول خدا (ص) بود.

پیامبر اکرم (ص) با اعلام و اجرای مساوات در واقع دیدگاه طبقاتی و برتری جویی های کاذب و دروغین و نیز مقدم کردن ثروتمندان بر فقرا را نفی کردند و همگان در برابر قانون الهی مساوی بودند به عنوان مثال زنی از اشراف سرقت کرده بود و زمانی که این مسئله ثابت شد، رسول خدا (ص) فرمان به مجازات او داد؛ عده ای نزد حضرت آمده و وساطت می کردند تا حکم درباره او اجرا نشود اما پیامبر اکرم (ص) بر مساوات در اجرای قانون تاکید کرده و فرمودند: « إنّما أهلك الّذين من قبلكم أنّهم كانوا إذا سرق فيهم الشّريف تركوه و إذا سرق فيهم الضّعيف أقاموا عليه الحدّ؛  آنانکه پیش از شما بودند تنها به سبب چنین تبعیض هایی هلاک شدند؛ زیرا حدود را بر فرو دستان اجرا می کردند و اشراف و بزرگان را رها می ساختند

رفتار و مشی رسول خدا (ص)رفتاری مبرّا از هر نوع رفتار ملوکانه و مستکبرانه بود. این مسئله باعث شده بود تا ایشان به راحتی با اقشار ضعیف جامعه ارتباط نزدیک داشته باشند.آنچه از سیره و سلوک اجتماعی پیامبر (ص) حکایت دارد ،داشتن روحیه ی سادگی ،بی پیرایگی و بی آلایش در زندگی و دوری از اشرافی گری و مانند مردم محروم مشی می نمودند؛ چنانکه خود بر این سیره تاکید داشتند و می فرمودندإِنِّي أَلْبَسُ الْغَلِيظَ وَ أَجْلِسُ عَلَى الْأَرْضِ- وَ أَلْعَقُ أَصَابِعِي وَ أَرْكَبُ الْحِمَارَ بِغَيْرِ سَرْجٍ وَ أُرْدِفُ خَلْفِي- فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِي فَلَيْسَ مِنِّی ؛ من لباس خشن می پوشم و بر زمین می نشینم و انگشتان را [پس از غذا] با زبان می لیسم و بر الاغ بی پالان سوار می شوم و کسی را ترک خود سوار می کنم . پس هر که از سنّت من گریزان شود از من نیست

یکی از مهم ترین و حساس ترین نکته در مورد مردم داری رسول خدا(ص) اجرای عدالت اجتماعی در بین همه ی آحاد جامعه بود . در حقیقت عدالت جان دین و شریعت است. عدالت اجتماعی، عدالتی گسترده و فراگیر در همه ی وجوه زندگی انسانها است که از مهم ترین وجوه آن که مستقیماً با زندگی مردم درارتباط است،عدالت اقتصادی و اجتماعی می باشد. بنابراین وجود فقر، فاصله طبقاتی، بهره کشی، رانت خواری و تکاثر نشانۀ عدم عدالت است.پس پیامبر اکرم (ص) فرمان یافت به برپایی عدل و قسط در جامعه «قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْط؛  بگو پروردگارم به قسط فرمان داد

 (خطبه دوم)

«اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوالله»

کرمانشاه سرزمین فداکاری های بزرگ است سرزمین هنر و فرهنگ است سرزمین صفا و وفاداری است سرزمینی که مردم آن دیار با رشادت و با رشد عقل و آگاهی توطئه های دشمن را در لحظات حساس تشخیص دادند و با فداکاری خود فتنه بزرگی را خاموش کردند الان هم این مردم عزیز کرمانشاه با آن آوازه ی مقاومت بخاطر زلزله ی 3/7 ریشتری نیاز به کمک مسئولین و مردم عزیز دارد ما ضمن ابراز تأسف و تسلیت بخاطر از دست دادن 474 نفر و خانواده های داغدار و مردم عزیز و شریف این استان و طلب صبر از خداوند متعال اهتمام جدی مسئولین را خواستاریم در این زمان مصیبت بزرگ و امتحان الهی از اظهارنظر های غیر عقلانی بپرهیزید و با وحدت و همدلی برای بازسازی مناطق آسیب دیده قدم بردارید آنهایی که عقده گشایی می کنند و مطالب نامربوط می زنند در حالی که مردم عزیز ما مصیبت دیده هستند سرانگشت دشمنند؛ برای دشمن کار می کنند باید هوشیار بود و در مسیر مطالبات و توقعات حداقلی این مردم قدم بردارید.

بازداشت پیمانکار ساختمان بیمارستان سر پل ذهاب عمل خوبی است اما قبل از این که اتفاقی پیش آید باید اقدامات و نظارت دقیق صورت گیرد چطور بیمارستانی که 5 ماه از افتتاح آن نمی گذرد این گونه تخریب شود و باعث شود تلفات زلزله اخیر بیشتر گردد.

مثلث شوم و جنگ طلب آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود، گر چه خواهان نابودی حزب الله، مقاومت و جمهوری اسلامی هستند لکن جرئت ورود به جنگ برای رسیدن به این اهداف را به دلیل اقتدار دفاعی طرف مقابل ندارند متأسفانه روزنامه های اصلاح طلب زمزمه های مذاکرات برجام 2 و 3 را دوباره عنوان می کنند که این تفکرات را بخاطر واکنش های شدید ولی امر مسلمین همراه با مردم عزیز و ولائی فعلاً جرأت علنی کردن آن را ندارند اروپایی ها با اظهارات اخیر با تعطیلی برنامه هسته ای ایران راضی نشدند و حال پس از نابودی داعش در منطقه، نشان داده اند که پس از نابودی داعش با تحت فشار قرار دادن ایران برای محدود کردن برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای جبران کنند مثلاً ماکرون به نیابت از آمریکا و انگلیس و آلمان می گوید به برجام موشکی نیاز داریم ایران اسلامی هرگز اجازه نمی دهد که موشک را همانند انرژی هسته ای دفن کنند وقتی مسیر مذاکره با آمریکا و برجام نتوانست تحریم ها را رفع کند؛ چگونه ممکن است مذاکره با اروپایی ها خطر جنگ! و تحریم را رفع کند از قوه مقننه و مجریه خواستاریم در مصوبات و دادن لایحه بدنبال اقتدار کشور باشند باید در مقابل جنگ رسانه ای آمریکا جهت عادی سازی بازدید از مراکز نظامی ایران قاطعانه بایستیم و هوشیار بود و دستگاه دیپلماسی و رسانه ای کشور باید بر این امر تاکید کنند که هیچ ارتباطی میان برجام و بازدید از مراکز نظامی وجود ندارد ایران اسلامی همانطور که بارها بیان داشت طرفدار مظلومان عالم است نه مدعیان دروغین حقوق بشر که ایران اسلامی را ناقض حقوق بشر معرفی می کنند و توحش منطقه با همراهی آمریکا و غرب و صهیونیسم در یمن و سوریه این همه جنایات هولناک را انجام می دهند و تحت شدیداً سانسور خبری هیچ گزارشی از آن کشورها داده نمی شود به راحتی گروه های تکفیری را فرار می دهند و دنیا در مقابل آن هیچ عکس العملی نشان نمی دهد جمهوری اسلامی در مقابله با این سیاست های خباثت آلود هرگز کوتاه نخواهد آمد و شعاری که در آن مقاومت و ایستادگی است هیچ وقت کهنه نمی شود برای هیچ ملتی کهنه نمی شود و برای نظام ما کهنه نخواهد شد تروریزم عالم و طرفداران آنها در منطقه بدانند نخواهد توانست ضربه ای به انقلاب وارد کند بلکه بلعکس هر جا به وسیله دشمن، خونی مظلومانه بر زمین ریخته شد، این پرچم خونین به دست جمع بیشتری بر افراشته خواهد شد قوای سه گانه همراه با مردم بصیر و هوشیار هرگز پازل دشمن را کامل نمی کنند.  

پروردگارا دعای مستجاب حضرت ولی عصر (روحی و اروحنا له الفداه) را در حق رهبر ما و ملت ما مستجاب بفرما

پروردگارا روح امام بزرگوار ما و ارواح شهدا را با ائمه ی هدی محشور بفرما

پروردگارا قلب مقدس امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) را از همه ی ما راضی و خشنود بگردان

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾»

والسلام عليکم ورحمت ا...و برکاته. (روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش سرخ رود)

اخبار
ارتباط با امام جمعه