چهارشنبه 1395/12/4 - 58 : 20
مشخصات امام جمعه
سید محمود موسوی
سید محمود موسوی
سرخ رود
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/11/22
این انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام (رضوان الله تعالی علیه) محدود به مقابله با استبداد و استعمار نیست با حرکت امام ره جهان وارد مرحله جدیدی شد و امام ره با این انقلاب عالم را یک قدم به سمت اتفاق عظیم ظهور نزدیک کرد

صد و ششمین خطبه حجت الاسلام والمسلمین موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ رود در نماز عبادی سیاسی جمعه

بسمه تعالی

(خطبه اول)

شرح خطبه 150  نهج البلاغه

رعایت تقوای الهی و توجه به خدای متعال و دل دادن به رحمت و تفضل الهی در همه حال باعث کمال و رشاد انسان خواهد شد اگر ما تقوای خدا را پیشه کنیم، اگر در همه حال دل را به خدا متوجه کنیم حضور در خود در مقابل مقدس پروردگار را از یاد نبریم این معنای تقوا می باشد.

خطبه صد و پنجاهم که در آن از حوادث آینده پیشگوئی کرده و گروهی از ضلال را توصیف می کند و نوید دمیدن سپیده ی فردا را می دهد در این خطبه طبق کلام حضرت امیر (ع) یک فیوچریسم Faturism (آینده نگری) مثبت است که آینده جهان را متکامل و روشن و خوب می شناساند برخلاف نظریه پردازانی که آینده را وحشت زا و تاریک معرفی می کنند ترجمه خطبه نهج البلاغه  دشتی ص195 پاورقی

در بخش دیگری نوید آمدن ذخیره ی عالم هستی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و ره آورد حکومتش را می دهد.

در بخش سوم سرنوشت امت اسلامی پس از پیامبر (ص) و جایگاه مومنان در فرمانروایی ستمگران و واپسگرایی گروهی پس از پیامبر (ص)

این خطبه را طبری در کتاب المسترشد ص74 قسمت هایی از اواخر این خطبه را با کمی تفاوت در الفاظ آورده و از روایت طبری مشخص می شود که این خطبه طولانی بوده است (مصادر نهج البلاغه و اسانیده ص337 ج2)

ابن ابی الحدید معتزلی مراد حضرت علی (علیه السلام) از جمله ی «ألا وَ اِنَّ مَن أدرَکَها مِنّا فِیها بِسِراجٍ مُنِیرٍ» منظور حضرت مهدی آل محمد (ص) است و صفات بعد از این جمله مربوط به او است گرچه ابن ابی الحدید در تفسیر «فِی سُترَهٍ عَنِ النّاس» می گوید: این نمی تواند برای شیعه دلیل باشد که او از نظر ها پنهان است زیرا ممکن است که خداوند مهدی (عج) را در آخر الزمان خلق کرده  و مدتی پنهان باشد و شیعه همه را از خواص فرزند «امام حسن عسگری» می داند زیرا غیبت، و جمع کردن مومنان پراکنده، و پراکنده ساختن گمراهان متحد؛ و امانت ها از صفات مهدی می دانیم و اوست که قرآن بینش خاصی به یارانش می بخشد که در روایات آمده؛ عقل هر کدام به اندازه چهل تن می شود و هر صبح و شام از چشمه علوم و حکمت او سیراب می شوند! و ابن ابی الحدید وقتی به کلام «حَتّی اِذا قَبَضَ الله رَسُولَهُ (صلّی الله علیه و آله) می رسد با یک سوالی عقیده امامیه را نسبت به خلافت ثابت می کند و آن گاه پاسخی می دهد مقصود امام (ع) اطرافیان معاویه است که با او جنگ کردند سپس به خود ایراد می کند هنگامی پیامبر (ص) رحلت کردند مردم برگشتند در حالی که معاویه (علیه الهاویه) و اطرافیانش بیست و چند سال از مرگ پیامبر (ص) روی کار آمدند و بنای مخالفت با امام (ع) گذاردند و پاسخ می دهد که منافات ندارد عده ای از همان آغاز با امام (ع) بد شده باشند؛ همان گونه که در اخبار صحیح آمده است هنگامی که می خواستیم منافقان را در زمان پیغمبر (ص) بشناسیم مقیاس علی بن ابی طالب بود یعنی هر کسی کینه وی در دل داشت می دانستیم که منافق است بعد دوباره توجیحات می کند که خود را قانع سازد شرح ابن ابی الحدید ج9 ص134-128 باید بگویم که این توجیحات منطقی نیست که در خطبه شقشقیه خطبه 3 این حقیقت آشکارتر می شود.

«وَ مِن خُطبَهٍ لَهُ عَلَیهِ السّلام

يومي فيها إلى الملاحم و يصف فئة من أهل الضلال

 در این خطبه از حوادث آینده پیشگویی کرده و گروهی از اهل ضلال را توصیف می کند

أَخَذُوا يَمِيناً وَ شِمَالاً ظَعْناً فِي مَسَالِكِ اَلْغَيِّ وَ تَرْكاً لِمَذَاهِبِ اَلرُّشْدِ فَلاَ تَسْتَعْجِلُوا مَا هُوَ كَائِنٌ مُرْصَدٌ وَ لاَ تَسْتَبْطِئُوا مَا يَجِي‏ءُ بِهِ اَلْغَدُ فَكَمْ مِنْ مُسْتَعْجِلٍ بِمَا إِنْ أَدْرَكَهُ وَدَّ أَنَّهُ لَمْ يُدْرِكْهُ وَ مَا أَقْرَبَ اَلْيَوْمَ مِنْ تَبَاشِيرِ غَدٍ»

ابتدا در ترجمه این خطبه زیبا بیان دارم که حضرت امیر (ع) می فرمایند: متمایل به چپ و راست می شوند و در راه ضلالت و گمراهی گام می نهند و راه رشد و کمال را رها می کنند و می فرمایند: برای آنچه که باید باشد و مهیا است عجله نکنید! و آن چه را فردا می آید دیر آمده نشمارید چه این که بسیارند افرادی که برای چیزی عجله می کنند که اگر بدان دست یابند پشیمان شده و دوست ندارند هرگز آن را نمی دیدند و چه امروز به فردا نزدیک است.

تا اینکه بشارت به آمدن مهدی آل محمد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و اشاره به غیبت کبری و فتنه های آخر الزمان می فرمایند: «يَا قَوْمِ هَذَا إِبَّانُ وُرُودِ كُلِّ مَوْعُودٍ وَ دُنُوٍّ مِنْ طَلْعَةِ مَا لاَ تَعْرِفُونَ أَلاَ وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَكَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاجٍ مُنِيرٍ وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ اَلصَّالِحِينَ لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً وَ يَصْدَعَ شَعْباً وَ يَشْعَبَ صَدْعاً فِي سُتْرَةٍ عَنِ اَلنَّاسِ لاَ يُبْصِرُ اَلْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ اَلْقَيْنِ اَلنَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ اَلْحِكْمَةِ بَعْدَ اَلصَّبُوحِ»

ای مردم! هم اکنون هنگام رسیدن هر موعودی است، و نزدیک شدن آن چیزهایی که بر شما پوشیده و ابهام انگیز است و نمی شناسید قرار داریم هان بدانید که هر کس از خاندان ما (حضرت مهدی (عج) که فتنه و آشوب را دریافت با چراغی روشنگر در آن شبستان روانه شود و همانند شایستگان سیره و روش پیامبر و امامان (علیه السلام)  در آن آشوب گام زند، تا در آن (بگیرها و بندها) گره ها را بگشاید.

و ملت ها و بردگان اسیر (گرفتار طواغیت) را نجات دهد و حق جویان (مظلومان عالم) را که پراکنده هستند جمع آوری می کند حضرت مهدی (عج) سال های طولانی در پنهانی از مردم به سر می برد آن چنان که اثر قدمش را آنان که بدنبالش هستند نشناسند، گر چه در یافتن اثر و نشانه ها تلاش فراوان کنند سپس گروهی در آن آشوب ها برای در هم کوبیدن فتنه ها آماده می گردند و با دریافت تیزبینانه خود (بصیرت و بیداری) در آن آشوب ها همانند شمشیرها که آهنگر صیقل می دهد دیده هایشان به قرآن روشنایی گیرد و در گوش هایشان تفسیر قرآن طنین افکند، و در صبحگاهان و شامگاهان جام های حکمت سر کشند.

در قستی دیگر از این خطبه درباره وضعیت مسلمانان بعد از رسول خدا (ص) می باشد « منها وَ طَالَ اَلْأَمَدُ بِهِمْ لِيَسْتَكْمِلُوا اَلْخِزْيَ وَ يَسْتَوْجِبُوا اَلْغِيَرَ حَتَّى إِذَا اِخْلَوْلَقَ اَلْأَجَلُ وَ اِسْتَرَاحَ قَوْمٌ إِلَى اَلْفِتَنِ وَ أَشَالُوا عَنْ لَقَاحِ حَرْبِهِمْ لَمْ يَمُنُّوا عَلَى اَللَّهِ بِالصَّبْرِ وَ لَمْ يَسْتَعْظِمُوا بَذْلَ أَنْفُسِهِمْ فِي اَلْحَقِّ حَتَّى إِذَا وَافَقَ وَارِدُ اَلْقَضَاءِ اِنْقِطَاعَ مُدَّةِ اَلْبَلاَءِ حَمَلُوا بَصَائِرَهُمْ عَلَى أَسْيَافِهِمْ وَ دَانُوا لِرَبِّهِمْ بِأَمْرِ وَاعِظِهِمْ حَتَّى إِذَا قَبَضَ اَللَّهُ رَسُولَهُ ص رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى اَلْأَعْقَابِ وَ غَالَتْهُمُ اَلسُّبُلُ وَ اِتَّكَلُوا عَلَى اَلْوَلاَئِجِ وَ وَصَلُوا غَيْرَ اَلرَّحِمِ وَ هَجَرُوا اَلسَّبَبَ اَلَّذِي أُمِرُوا بِمَوَدَّتِهِ وَ نَقَلُوا اَلْبِنَاءَ عَنْ رَصِّ أَسَاسِهِ فَبَنَوْهُ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ مَعَادِنُ كُلِّ خَطِيئَةٍ وَ أَبْوَابُ كُلِّ ضَارِبٍ فِي غَمْرَةٍ قَدْ مَارُوا فِي اَلْحَيْرَةِ وَ ذَهَلُوا فِي اَلسَّكْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ مِنْ مُنْقَطِعٍ إِلَى اَلدُّنْيَا رَاكِنٍ أَوْ مُفَارِقٍ لِلدِّينِ مُبَايِنٍ»

که حضرت امیر (ع) درباره ی سرنوشت امت پیامبر (ص) می فرماید: روزگار آنان به طول انجامید تا رسوایی آنها به نهایت رسید و خود را سزاوار بلای زمانه گرداندند، و چون مدت های طولانی که به آنها (ضعیف الایمان ها) داده شد به پایان رسید به خاطر راحتی به فتنه ها پیوستند و دست از مبارزه در راه حق کشیدند اما مسلمانان راستین مقاومت لازم به خرج دادند و دست به حمله و پیکار با فسادگران زدند و با شکیبایی و صبری که داشتند بر خدا منت نهادند و جان دادن در راه خدا را بزرگ نشمردند، تا آنجا که اراده ی الهی به پایان دوران جاهلیت موافق شد. شمشیرها در راه خدا کشیدند، و بینش ها و با آگاهی و بصیرت سلاح خود را حمل کردند و به امر واعظ و پند دهنده خود را شنیدند و در پیروزی و سربلندی زیستند تا آن که خدا، پیامبرش را نزد خود برد، افسوس که گروهی به گذشته ی جاهلی خود و قهقرا برگشتند و با پیمودن راه های گوناگون (اختلاف و پراکندگی) آنها را هلاک ساخت و تکیه بر منحرفان و فتنه گران کردند و از دوستی با مومنان و اهل بیت پیامبر (ص) بریدند که به آن امر شده بودند و بناء و اساس ولایت و رهبری جامعه اسلامی را تغییر داده و در جای دیگر بنا نهادند آنان کانون هر خطا و گناه و پناهگاه هر فتنه جو شدند آن ها در حیرت و سرگردانی غوطه ور شدند و در مستی و نادانی، دیوانه وار بر روش آل فرعون فرو رفتند: گروهی تنها به دنیا پرداختند و با آن تکیه کردند و یا آشکارا از دین جدا گشتند.

لغات مهم در این خطبه

مِن تباشیر : از اوائل            إبان: وقت      دُنُو : نزدیکی     رِبقاً: طناب پرگره   شَعباً: جمع را متفرق سازد        صَدعاً: گروه را گرد آورد  القائِفُ: رد پا شناس    لَیُشحَذَنَّ: مهیا می گردد   النَّصلَ: تیزی شمشیر    الصَّبُوح: آنچه در صبحگاهان و بامداد می آشامند   غِیَرَ: پیشامد های روزگار  الأجَلُ: مهلت به پایان رسید   وَ أشالُوا: شمشیرها را بلند کرده آماده جنگ شدند  أسیافِهِم: بینش خود را بر شمشیر قرار دادند (اشاره به اینکه با بصیرت و بیداری و آگاهی بسوی هدف حرکت کردن است)   وَلائِج: صاحبان اسرار وسائل مکر و خدعه  غَمرَهٍ: شدت   مارُوا: مضطرب شدند

شرح خطبه صد و پنجاهم

«بَعدَ الحَقِّ اِلّا الضَّلالُ» پس از حق چیزی جز گمراهی نیست

اگر کسی گوهری را گم کند چون به محبوب خود نائل نمی شود بی تابی و اضطراب و تَجَنُّح به جناح ها و تعلّق به تعیّن ها و تَسَمّی به اساس گوناگون، به این طرف و آن طرف گرفتار می شود تمام گرایش به چپ و راست و جناح ها و ... در اثر گم کردن مطلوب یا گمشدن در طلب است. تنها اضطراب ها در اثر ندیدن و نرسیدن به مطلوب ذاتی است و گر نه طمانینه به جای دلهره و آرامش به جای تشویق می نشیند پیام قرآن کریم در این باره چنین است «اَلا بِذِکرِ الله تَطمَئِن القُلُوب»

فقط با کسی پیوند اعتقادی برقرار کنیم که در عین نزاهت از تزمّن و برائت از تَمَکُن و قداست از توجه، در هر زمان و هر مکان و هر جهت حضور دارد برای تحکیم ارتباط با چنین موجودی، یعنی ذات اقدس اله، طیران از زمان و زمین و جهت لازم است و چنین پروازی از باز مردارخوار بر نمی آید زیرا قلمرو قدرت طائران ملکی پرواز به سوی چیزی و به سمت و جهت است، و آن چه در این جا برای زائر کوی قدس لازم است پرواز از اصل سمت و جهت است؛ یعنی بی سمت و سو شدن، و چنین طیرانی از عقل و قلب ساخته است در شب و در خلوت سحرگاه که بندگان سَرَه و عابدان خالص به راز و نیاز می پردازند و پرواز دارند ناسَرَه ها می گویند: چون کسی ما را نمی بیند، چرا عبادت کنیم این گروه در تاریکی و تنهایی رسوایند، و هر گونه لذت کاذبی که در ظاهر بهره ی آنان شود چون بیدار گردند چیزی از آن ها را احساس نمی کنند.

در کلام حضرت امیر (ع) اشاره به ظهور وجود مقدس امام زمان (عج) می شود از امام هادی (ع) روایت شده است که فرمودند: وقتی که علم شما پرچم شما از بین تان برداشته شد علم یعنی امام زمان (عج) که پرچم دین است پرچم ایمان است پرچم توحید است پرچم های تقوا در زیارت های آل یاسین خطاب به امام زمان (عج) «السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا العَلَمُ المَنصُوب» امام هادی (ع) می فرمایند: وقتی این پرچم در زمان غیبت از بین شما برداشته شد از زیر پاهایتان همان جا که ایستادند تکان نخورید یعنی عبور نکرده ممکن است فرج برسد.

روایت از امیرالمومنین (ع) خداوند متعال فرج را به طور ناگهانی محقق می کند به واسطه یکی از ما اهل بیت در توقیع خود حضرتش خطاب به شیخ مفید ره آمده است امر فرج ما به طور ناگهانی محقق می شود در کمال الدین شیخ صدوق ره از امام رضا (ع) روایت نقل کرده که از پیغمبر اکرم (ص) کسی سوال کرد که مهدی شما اسم مبارک آقا است که مستحب است بلند شدن عرضه داشت فرزند شما چه وقت ظهور می کند پیغمبر اکرم (ص) فرمود: مثل مهدی ما و داستان آن مثل قیامت است کسی کشف از وقت او نمی کند مگر خود خدا بعد پیغمبر (ص) فرمود ناگهانی فرا می رسد.

 حضرت امام باقر (ع) می فرمایند: چنانچه شما انتظار امامتان را می کشید می بایست رفتارتان در واجبات، و در ترک محرمات، و تخلق به اخلاق حسنه در آن حد که توان دارید باشد باید کوشش کنید باید در حد توان کوشش کنید که مورد پسند و رضای آن حضرت باشید. (روایت در کتاب احتجاج ج2 ص50 چاپ نجف 1386 از ابی حمزه است) 

از حضرت امام سجاد (ع) که می فرمایند: « فَأنَّ اَهلَ غِیبَتِهِ القائلون بِأماقِتِهِ اَلمُنتَظِرونَ لِظُهورِهِ اَفضَلُ اَهل کُلِّ زَمانٍ»

امام باقر (ع) می فرمایند: یَأتی عَلَی النّاسِ زمانٌ یَغیبُ عَنهُم إمامُهُم فَیاطوبی لِلثابِتینَ عَلی اَمرِنا فی ذلکَ الزّمان» خوشا به حال آن اشخاصی که در زمانی که امام (عج) در پس غیبت به سر می برد استقامت در دینشان دارند نه مثل افرادی که در زمان پیغمبر (ص) ضعیف الایمان بودند و در مسیر انحراف قرار گرفتند «لَقَد اِستَحوَذَ عَلَیکُم الشَّیطان فَأسئَلَکُم»

یاران امام زمان (عج)

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ؛ از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده ‏اند» سوره احزاب آیه ۲۳

در دعای عهد می خوانیم

« اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في صَبيحَةِ يَوْمي هذا وَ ما عِشْتُ مِنْ اَيّامي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ في عُنُقي ، لا اَحُولُ عَنْها وَ لا اَزُولُ اَبَداً؛ پروردگارا من در صبح همین روزم و تمامی ایامی که در آن زندگی می کنم با امام زمانم عهد خود و بیعت او را برگردنم هست را تجدید می کنم که هرگز از این عهد و بیعت برنگردم و تا ابد بر آن ثابت قدم باشم»

عبور ما از ظلمات شیطان ممکن نیست مگر اینکه از عالم غیب و بیرون از این عالم تجلیلاتی بر ما شود تا نور امام بر ما تجلی و ظهور پیدا نکند و قلب ما روشن به نور امام نشود امکان نجات عبور از این وادی ظلمات نیست. وقتی آن سرچشمه حیات یعنی امام در عالم ظاهر شد عالم نورانی شده و به حیات طیبه می رسد و همه عالم زنده می شوند نه فقط ما زنده می شویم، جمادات هم زنده می شوند حیوانات هم به حیات طیبه می رسند اگر نور امام زمان (عج) به انسان نرسد تا قیامت ظلمات می ماند.

« أَوْ کَظُلُماتٍ في‏ بَحْرٍ لُجِّيٍّ يَغْشاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحابٌ ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ إِذا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَکَدْ يَراها وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُورٍ» سوره نور آیه 40

 در تفسیر این آیه که اگر خدای متعال برای کسی نوری قرار ندهد از این تاریکی عبور کند نور دیگری وجود ندارد امام صادق (ع) فرمود: «اِماماً مِن وُلدِ فاطِمَه» کافی ج1ص195

امام باقر (ع) به ابوخالد کابلی فرمودند: ائمه علیهم السلام قلب مومن را نورانی می کنند به طوری که نور امام (ع) در قلب مومن از خورشید در روز روشن آشکارتر است (اصول کافی فی کتاب الحجه روایت اول)

ظهور یکی از تجلیات امام عصر است «وَ اَشرَقَتِ الاَرضُ بِنُورِ رَبَّها» (مناجات شعبانیه) تجدد و مدرنیته از حجاب های عصر ظهور است خداوند با حکمت و مصلحت قوای شیطانی را امداد فرموده است اگر حضرت هم بیایند همین است آنهایی که به حیات طیبه رسیدند لحظه ای نمی توانند در عالم نفس بکشند به تعبیر حضرت امیر (ع) الان هم در بهشت هستند و بهشت و جهنم را می بینند و در دنیا به زور نگه شان داشته اند.

(خطبه دوم)

«اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوالله»

برای پیشرفت خردمندانه و شجاعانه که پیشرفتی عاقلانه و عالمانه باشد و ترس و گریز و عقب نشینی در آن نباشد تقوا لازم است انبیاء خردمندانه ترین انسان ها بودند پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ما بَعَثَ الله نَبِیّاً وَ لا رَسُولاً حَتّی یَستَکمِلُ العَقل» انسان با تقوا در مسیر عقل مداری قدم بر می دارد و راسخ و بدون تزلزل بسوی کمال و تکامل نفس پیش می رود.

شهادت مظلومانه صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) دخت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) را بنابر روایتی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم بشریت فاطمه را آن گنجینه نبی مکرم اسلام (ص) را از دست داد زندگی کوتاه و سراسر افتخار که اقتدای ائمه علیهم السلام به این وجود متلألّی و درخشان است فاطمه ای که تقوای مجسم بود و تمام قد از ولایت و امامت دفاع کرد اولین شهیده مظلومه در راه ولایت بود که تمام اهداف حضرت زهرا (س) زندگی عاقلانه و عالمانه برای مردم بود که در مسیر انحراف قرار نگیرند و به خدا حسن ظن داشته باشند و بدانند که خدا کمک کار می باشد بدانند که خدا پشت سر رهپویان راه حق است اما متاسفانه عده ای از منافقان مسیر مستقیم انقلاب نبوی را منحرف ساخته و گرفتار فتنه ها شدند.

یک مبحث مهم دیگر حرکت عظیم این ملت غیور و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می باشد. راه این ملت بزرگ ما پرورده ی بیانات امام و رهبری نظام مقدس می باشد برای رسیدن به اعتلا و پیشرفت و اهداف بزرگ تر استخوان بندی مستحکم نظام اسلامی پیمودن راه امام ره و اهداف بزرگش برای بوجود آمدن این نظام به اذن الله می باشد.

بعضی می گویند انقلاب ما فقط یک حرکت ضد استعماری بود نظام استکباری و استعماری که مشابهاتی در جهان دارد نیست در دوران مبارزات مارکسیستی هم خیلی از کشورها در آن انقلاب می شد رژیمی ساقط می شد و رژیم دیگری می آمد احیاناً دست آمریکا از کشوری کوتاه می شد سلطه آمریکا قطع می شد دست استعمار غرب کوتاه می شد حرکت امام این نیست.

این انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام (رضوان الله تعالی علیه) محدود به مقابله با استبداد و استعمار نیست با حرکت امام ره جهان وارد مرحله جدیدی شد و امام ره با این انقلاب عالم را یک قدم به سمت اتفاق عظیم ظهور نزدیک کرد  انقلاب اسلامی باید جهان اسلام را از این فتنه ها عبور دهد و برای عبور از این جریانات انحرافی نیاز هست به اینکه بایستیم و مقاومت کنیم و خون بدهیم و به شهادت برسیم و این اتفاق در جهان می افتد انقلاب ما مقدمه انقلاب جهانی اسلام به دست بقیه الله ( روحی و اروحنا له فداه) است سرآغاز اوست یک انقلابی است که می خواهد عالم را از حجاب ظلمات سقیفه و جریانات انحرافی که در جهان است عبور دهد و همانطور که حضرت امام ره می فرمایند: شما باید به فکر مردم باشید، ولی این طور نباشد که اهداف بزرگ غافل شوید که خیانتی بزرگ است اگر غفلت کردید این حرکت عظیمی را که یک قدم به سمت ظهور می برد هدفی که 124000 پیغمبر آمدند برای تحقق آن هدف آمدند در این دنیا زندگی کردند که عالم را آماده کنند برای امام زمان (عج) امام خمینی ره می فرمایند: گیرم ابر قدرت های دنیا چوبه های دار بپا کنند و همه بسیجی های عالم را به دار بکشند و زنان ما را اسیر کنند بگذارید ما به وظیفه اسلامی خودمان عمل کنیم یعنی آمادگی برای ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) پیدا کنیم برای این هدف بزرگ هر قطره خونی که ریخته شود موجب تعالی خود انسان است امام ره در یکی از پیام هایشان در سال 42 فرمودند: ما این اقدامی که می کنیم می خواهیم سه قدم برداریم یکی تحول در دنیای اسلام و دیگری بیداری معنوی در جان انسان ها و اینها مقدمه ظهور امام زمان (عج) است ما راه مان این است اگر همراه هستید و سختی های راه را تحمل می کنید بیایید و اگر نیستید بدانید راه این است و از الان کنار بکشید مثلاً دست آمریکا و انگلیس و زورمداران و پول پرستان و توحش و تفرعن را کوتاه کنیم این هم است ولی هدف، بسیار بزرگ تر مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است مساله این است که دنیای تشیع باید پرچمدار مقدمات ظهور شود انقلاب اسلامی بزرگترین مانع برای تبدیل شدن جهان به دهکده است .

انقلاب ما پرچم عدالت خواهی را از دست مارکسیت ها گرفت و موازنه قدرت به نفع اسلام تغییر کرد شکست مارکسیت ها در نقطه اوج انقلاب اسلامی رقم خورد امام ره در آخرین سال های حیاتشان پیغامی برای گورباچف رییس شوروی سابق نوشتند و اعلام کردند در موزه های تاریخ به دنبال مارکسیسم بگردید یعنی این بساط با انقلاب امام ره جمع شد نمی دانید چه غوغایی می کردند جبهه دوم غرب هم نظام سرمایه دار و لیبرالیسم بود که هنوز هم مدعی است.

الان خودشان اعتراف به افول تمدن غرب دارند اما بعضی متأسفانه که در کشور تفکر لیبرالی دارند قبول به افول غرب ندارند سه تمدن در دنیا داریم تمدن غرب به لیدری آمریکا تمدن کنفسیوس به لیدری چین و تمدن اسلام به لیدری ایران بعد حرف مهمش این است که می گوید چین حداکثر با تمدن غرب یک جنگ اقتصادی دارد و ایدئولوژی ندارد آن تمدنی که ایدئولوژی دارد تمدن اسلامی به رهبری ایران است بعد هم می گویند اگر با تمام وجود با آن مقابله نکنید ما را در دنیا منزوی و محو می کند.

بوش آمد در سال 2001 در افغانستان سال 2002 عراق سال 2003 ایران را کانون شرارت معرفی کردند حالا تقریباً 15 سال از آن موقع می گذرد و حالا شما ببینید اوباما بعد از بوش با آن همه تحریم بر علیه ملت ما و این سخنان وقیحانه رییس جمهور جدید آمریکا ترامپ صحنه جهانی به نفع ما تغییر پیدا کرده یا به نفع لیبرال دموکراسی و غرب؟ این جنگ ایدئولوژیک با انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده که در سال 2007 خیلی از متفکرین غرب در بحران اقتصادی غرب گفتند این آغاز افول تمدن غرب به لیدری آمریکاست متاسفانه بعضی از اساتید دانشگاه های ایران می گویند بحث از فروپاشی غرب نکنید در حالی که والرشتاین در سال 92 که به ایران آمده بودند که یکی از جامعه شناسان معروف غرب هستند گفتند تمدن غرب به لیدری آمریکا در حال افول است و امکان احیای آن نیست انقلاب اسلامی هر چه جلوتر رفته موفق تر بوده است آمریکا در سال 2005 با قرائت سلفی و اسلام خشن و اسلام آمریکایی این کمربند را دور ما بوجود آورده است تا با این جریان اسلام سلفی و وهابیت و داعش و طالبان ما را خفه کند الان 12 سال از آن گذشته است و ما هر روز مقتدرتر شدیم و آمریکا هر روز موضعش در خاورمیانه ضعیف تر شده است.

فقط عربستان در طول دو دهه بیش از 80 میلیارد در این زمینه هزینه کرده است در حالیکه شوروی سابق در طول 70 سال جنگ سرد برای گسترش مارکسیسم بیرون از مرزهای خود 7 میلیارد دلار هزینه کرده است این جریانات و این فتنه های خاموش در دنیای اسلام سر برداشته است ما باید از این جریان ها عبور کنیم تا به عنوان یک جریان اسلام ناب محمدی از این جریانات انحرافی اسلامی با مقاومت و بصیرت عمارگونه بایستیم و در این راه باید هزینه داد باید گفت یک بدل سازی دیگر در مقابل جریان انقلاب ایران اسلامی (ترکیه و مالزی) جریان لیبرالیستی و سکولار است می گویند اسلام مثل ترکیه هم مبارز هستند هم ضد استعمار هم آزادی هست هم دین هست حالا واقعاً چه شد دیدید دم خروس بیرون آمد این آقایی که کشتی مرمره می فرستاد علیه اسرائیل حالا ببنید سیاست های منطقه ای آمریکا و اسرائیل را حمایت می کند با حمایت و قدرت نظامی او داعش در سوریه و عراق کار می کند ای شیعیان ای دوستان امام زمان(عج) برای اینکه عالم آماده ظهور شود باید فداکاری کنیم ماموریت ما عبور دادن جهان از ظلمات جریان های انحرافی به سمت ظهور است ولی ما باید موحد شویم ما باید خودمان آماده شویم در مقابل زورمداران و پول پرستان و توحش و ارتجاع و تروریسم و آمریکا و غرب و صهیونیسم قاطعانه بایستیم کار بزرگ است هدف بسیار عظیم است وظیفه هم بسیار سنگین است

امیدوارم که خدای متعال به همه ما توفیق خدمت به ذخیره عالم هستی امام زمان (عج) را دهد و دعای حضرت (عج) را شامل حال همه ما باشد و این حرکت عظیم مردم در راهپیمایی و رژه 22 بهمن فردای جامعه را روز به روز روشن تر و بهتر کند خدایا آنهایی که در وحدت این ملت شکاف ایجاد می کنند، آنها را از لطف و رحمت خود محروم کن

خدایا ما را بندگان صالح خود و سربازان حقیقی اسلام قرار بده قلب مقدس حضرت ولی عصر (عج) را از ما راضی و خشنود بگردان روح مطهر امام بزرگوار و ارواح طیبه شهدا را از ما راضی کن

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾»

والسلام عليکم ورحمت ا...و برکاته. (روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش سرخ رود)

اخبار
ارتباط با امام جمعه