شنبه 1396/2/9 - 58 : 11
مشخصات امام جمعه
اسدا... زارعی
اسدا... زارعی
اسفرورين
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/2/1
مدعیان دورغین حقوق بشر در برابرجنایات تروریستها درکشتاربی رحمانه مردم فوعه وکفریا سکوت اختیارکردند درحالی که یک یهودی صهیونیست اشغالگر وغاصب کشته بشود اشک تمساخ می ریزند و
خطبه اول جلسه 487 خطبه 4 از سال 96 01/02/1396 مصادف با 23رجب المرجب 1438 سلام علیکم ورحمه الله اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجیمِ بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ قال رسول الله (صلّی الله علیه وآله وسلّم ) : « مَن یُرِدِاللهُ بِهِ خَیراً یَفقَهَهُ فِى الدِّینِ » هرکسی را که خدای متعال می خواهد خیری بدهد، دردین فقیه اش می کند، مسایل دینی واحکام شرعی اش خوب می فهمد. ای آن کسانی احکامتان را خوب می فهمید، ای آن کسانی مسایلتان را خوب می فهمید، بدانیدخدا درحق شما خیر اراده کرده وشما را در دینتان فقیه کرده است؛ پس برای این نعمت شکرگزار باشیدکه خدا ما را آشنا به دین کرده ،آشنا به احکام شرعی کرده ،خودم و شما را توصیه وسفارش می کنم که احکام الهی را رعایت بکنیم؛ چه اوامر خدا وچه نواهی خدا . نواهی را ترک کنیم و اوامر را انجام بدهیم. این همین تقوای الهی است. *موضوع صحبت در آستانه عید سعید مبعث، ضمن این که، این عید بزرگ را تبریک عرض می کنم هم به محضر مبارک ومقدس ونورانی امام عصر ارواحنا له الفداء و به محضر مبارک مقام معظم رهبری وبه همه مسلمانان وکسانی که زیر پرچم رسول الله هستند؛ یعنی به بعثت وبه پیامبر عزیزاسلام ایمان دارند، بر همه آنان مبارک باد. می خواهم بعثت را در ادیان گذشته یک بررسی داشته باشیم ، ببینیم درباره بعثت رسول گرامی اسلام در ادیان گذشته صحبتی بود، آیا در ادیان گذشته گفتند که همچو پیامبری در27 رجب سال چهلم عام الفیل خواهد آمد؟ ومبعوث می شود؟ حالا این می طلبد که ما به قرآن رجوع بکنیم. با مراجعه به قرآن ما این مساله را می یابیم. می یابیم که در قرآن کریم خدای متعال خبر می دهدکه مردم بدانید! ای کسانی که به قرآن متدین هستید وایمان دارید؛ پیامبر عزیزاسلام حضرت محمد بن عبدالله (صلّی الله علیه وآله وسلّم ) مبعوث خواهد شد. یک آیه از سوره مبارکه بقره هست که خدمتتان عرض می کنم. می فرماید: « وَ لَمَّا جاءَهُمْ کِتابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ وَ کانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَي الَّذينَ کَفَرُوا فَلَمَّا جاءَهُمْ ما عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَي الْکافِرينَ » مرحوم امین الاسلام طبرسی (رحمه الله علیه ) که کتاب شریف مجمع البیان را در تفسیر قرآن نوشته در ذیل این آیه نقل می کند ومی فرماید: « وَ لَمَّا جاءَهُمْ کِتابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ » زمانی که به اهل کتاب، کتابی از ناحیه خدا آمد وتصدیق کننده آن است که میان یهود ونصاری، و اهل کتاب بود،و از قبل هم موسی به این خبر می داد وهم عیسی به این خبر می داد، اما با وصف این که موسی وعیسی، به آمدن چنین پیامبری از قبل خبرداده بودندولی اینها کافر شدند. زمانی که این پیامبر، به پیامبری مبعوث شد به او ایمان نیاورند و او را انکارش کردند وبه او کفر ورزیدند؛ خدای متعال در پایان این آیه شریفه می فرماید: « فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَي الْکافِرينَ » خدا لعنتش را به کافرین بباراندونازل بکند. لعنت خدا بر کافرین باد، آنهایی که کفرورزیدند ایمان به رسول گرامی اسلام نداشتند وایمان پیدا نکردند. از این آیه شریفه استفاده می شود که یهودی ها هم آمدن پیامبر عزیز اسلام، آخرین پیامبر اسلام را می دانستند ومسیحی ها هم می دانستند.پیامبر یهود هم به آنها گفته بود که پیامبری خواهد آمد ، پیامبر مسیحی ها هم به آنها گفته بود که پیامبری خواهد آمد. اما چرا آنها با وصف این که گفته شده بود ودرکتابشان بیان شده بود، ایمان نیاوردند وکفر ورزیدند؟ آیا چنین قومی که با وصف بیان الهی وبیان پیامبران الهی از قبل کفر ورزیدند سزاوار لعنت نیستند؟ چرا سزاوار لعنت نباشند؟ حتما هم باید سزاوار لعنت بشوند با دلیل بیان واین همه روشنگری به این پیامبر کفر ورزیدند. ابن عباس می گوید: کانت الیهُود « وَ کانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَي الَّذينَ کَفَرُوا »یعنی یهودی ها قبل از آن که پیامبر عزیز اسلام مبعوث بشود بر اَوس وخَزرَج که مشرک بودند واین دو قبیله در مدینه زندگی می کردند. « یستنصرون » آنها را به آمدن رسول خدا یاریشان می کردند. « قبل مبعثه » قبل ازآن که پیامبر، به پیامبری مبعوث شده باشدیهودی ها را اَوس وخَزرَج واقف می ساختند ومی گفتند پیامبری خواهد آمد. « فَلَمَّا بَعَثَهُ اللهُ مِنَ العَربِ » زمانی که خدا این پیامبر را روز 27 رجب ازمیان عرب مبعوث کرد وبرانگیخت. « ولَم یَکُن مِن بَنِی اسرائیل کفروا به وجحدوا ما کانوا یقولونه فیه » بنی اسرائیل به این پیامبر کفر ورزیدند وانکارش کردند وآن حرف هایی که درباره این پیامبر از قبل می گفتند، همه آنها انکار کردند گویا این که آن کسانی نبودند که این حرف ها را می زدند و می گفتند: پیامبری مبعوث خواهد شد. این یک مسأله وحدیثی است که ابن عباس نقل می کند ومرحوم علامه مجلسی هم در بحار الانوار آورده است. در ادامه می گوید: معاذ بن جبل و بشر بن البراء بن معرور، این دو نفراز قبیله اَوس وخَزرَج بودند، به یهودی ها گفت: « یا معشر الیهود ! اِتَّقُوا اللهَ واَسلِمُوا فَقَدکُنتُم تَسْتَفْتِحُونَ علینا بمحمّدٍ » ای جمعیت یهودیان ! از خدا بترسید وتسلیم بشوید درحالیکه شما همان آدم هایی بودند که قبل از آن که این پیامبر بیاید بر ما بیان می کردید و می گفتید که چنین پیامبری مبعوث خواهد شد که اسمش هم محمد است.« ونحن اهل الشِّرک وتَصِفُونَهُ » ما اهل شرک وبت پرست بودیم وخدا را در مرتبه عبودیت نمی پرستیدیم وایمان نداشتیم در حالی که شما پیامبر را توصیف می کردید واز او تعریف می کردید. « وَتَذکُرُونَ اَنَّهُ مبعُوثٌ » شما یاد آوری می کردید که این پیامبر مبعوث خواهد شد. علامه مجلسی نقل می کندکه« سلام بن مشکم اخو بنی النضیر » ، یعنی سلام بن مشکم برادر بنی النضیرگفت: « ماجَاءنَا بِشیءٍ نَعرِفهُ وما هوَ بالّذِی کُنَّا نَذکُرُ لَکُم فَأنزَلُ اللهُ تعالی هذه الآیه » یعنی سلام بن مشکم گفت: برای ما نیآمد چیزی مگر می شناسیم وآنچه را ما برای شما یادآوری می کنیم. این آیه را که خواندیم خدا نازل کرد. خدای متعال در آیه دیگر هم می فرماید: « الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْكِتَابَ » آنهایی که کتاب داده شد ؛ یعنی یهود ونصاری ( اهل کتاب ) که به ایشان کتاب دادیم. « یَعْرِفُونَهُ كَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ » اینها پیامبر عزیز اسلام را می شناسند همانگونه که آدم فرزندان خودش را می شناسد. چه طور ما فرزندان خودمان را به اسم می شناسیم وشخصیتشان را می شناسیم. خدا می فرماید: اهل کتاب پیامبر عزیز اسلام را چنان می شناختند مثل کسی که فرزندان خودش را می شناسد. « وَإِنَّ فَرِیقاً مِّنْهُمْ لَیَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ یَعْلَمُونَ » گروهی از یهودی ها وگروهی از مسیحی ها به اسلام و پیامبر عزیز اسلام ایمان نیاوردند وکفر ورزیدند ، حق را کتمان کردند، آنهایی که حق را کتمان کردند از روی علم حق را کتمان کردند نه روی نادانی . کسی که حق را از روی علم کتمان بکند ، این خیلی بد است. پس بنابراین در این آیه شریفه خدا می فرماید: اینها این پیامبر را می شناختند. حالا چرا ایمان نیاوردند؟ آن روحیه طماع وروح دنیاگرایی و نژاد پرستی آنها نگذاشت به این پیامبر ایمان بیاورند. مرحوم قمی در تفسیرش نقل می کند که عمر بن خطاب به عبدالله بن سلام گفت: آیا شما محمّد را در کتاب خود می شناسید؟ « هل تعرفونَ محمّداً فی کتابکم؟ » او جواب داد: « نعم واللهِ نَعرِفُهُ بالنَّعت الّذی نعتَهُ اللهُ لنا » بلی ما پیامبر عزیز اسلام را به خوبی می شناسیم، آن گونه می شناسیم که خدای متعال اورا برای ما توصیف کرده است. « اِذَا رأیناه فیکُم کما یعرف احدنا ابنه اذا رآه مع الغلمان » زمانی که ما این پیامبررا درمیان شما عرب دیدیم که مبعوث شده ، ما او را می شناسیم همانگونه هرکدام از ماها فرزند خودش را می شناسد؛ مثلا می بیند که در کوچه با بچه های دیگر بازی می کند. آدم بچه خودش را می شناسد که این بچه خودش است اینها هم پیامبر را که به پیامبری مبعوث شد، به خوبی می شناختند، همانگونه که هر کدام از ماها فرزندان خودمان با بچه های دیگر بودنی می شناسیم. «وَالَّذِی یحلف به عبدالله بن سلام لانّا بمحمّد هذا أشدَّ معرفتی منّی بابنی » عبدالله بن سلام قسم خورد به خدا ما محمّد را بهتر وبیشترازفرزندان خودمان می شناسیم. « قال الله تبارک وتعالی » خدای متعال در حق چنین قومی این چنین فرموده : « اَلّذِینَ خَسِرُوا اَنفسَهُم » آنها کسانی هستندکه به زیان بزرگی گرفتار شده اند وخسارت بزرگی بر نفس خودشان وارد کرده اند؛ چرا؟ « فَهُم لایُومِنُونَ » آنها به خدا ایمان نیاوردند ، وبه عزیزاسلام ایمان نیاوردند؛ چون ایمان نیاوردند نفس خودشان را گرفتار خسارت بزرگی کرده اند. پس بر این اساس می بینیم مساله بعثت پیامبردر کتاب های آسمانی گذشته آمده بود. خدا انشاء الله به ما توفیق بدهد تحت فرمان وپرچم این پیامبرباشد ودلمان مملو از ایمان رسول گرامی اسلام باشد. أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطان الرَّجیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾ صدق الله العلی العظیم خطبه دوم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ قال الامام موسی بن جعفر (علیهما السلام):« مَن اِجتَنَبَ ماوعدالله علیه النَّارُ کَفَّرَ عنهُ سَیِّئاتَهُ اذا کان مومناً »هر کسی كه دوری بکند از آن جایی که خدا وعده آتش جهنم داده ، خدا سیئات چنین آدمی را می پوشاند، اما به شرط ایمان. پس اگر ایمان داشته باشیم این یک. دوم هم هر آن چه که خدای متعال ، نسبت به آن وعده ى آتش جهنم داده دوری بکنیم ؛ شک نکنیم که قطعا خدا بدی های ما رامی پوشاند. این پیام نمازجمعه است. مردم ! با توبه وبا دوری کردن ازآن چیزهایی که آتش جهنّم دنبالش هست. انسان را به آتش جهنّم بیاییم از آنها دوری بکنیم تا این خدای متعال سیئات ما را بپوشاند. *شهادت امام موسی کاظم علیه السلام است. امام مظلوم در قعر زندان به شهادت رسید، امامی که محنتها را صبر کرد، غصه ها را جرعه جرعه سر کشید. امامی کهبه رضایت خدا تن داد وتسلیم امر خدا شد ، اطاعت خدا را تنها را خود پیش گرفت،و نهایت درجه خلوص به اطاعت خدا اقدام کرد وانجام داد. « ومَحَضَ الخُشَوعَ وَاستَشعَرَالخُضُوعَ وَعَادَی البِدعَهَ وَاَهلَها » امامی کاظمی که خشوع را دربرابر خدا محض خدا کرد؛ یعنی جزء پیشگاه خدا در برابر کسی خشوع نکرد. و امام موسی کاظمی که فروتنی وکوچک کردن خود در برابر خدا را عَلَم کرد، اشعار داد وبه مردم اطلاع داد وگفت: ای مردم بیایید همه تان در برابر خدا فروتن باشید. امامی کاظمی که با بدعت دشمنی ومبارزه کرد ، امامی کاظمی که با اهل بدعت دشمنی ومبارزه کرد، اما همان امام بعد از تحمل این همه سختی ها ، خلیفه قسی القلب بنی عباس ، هارون الرشید خواست نور خدا را خاموش بکند، این بزرگوار را از زندانی به زندانی دیگر ، زندان بصره وسرانجام به زندان بغداد متولی وسرپرستی اش هم سندی بن شاهک بود که او را با خوراندن خرما مسموم کرد وبه شهادت رساند. امام موسی کاظم در25 رجب سال 183 یابه روایتی سال186 درقعر زندان به شهادت رساند. « اَلسَّلام علیک ایُّهَا الامام ، اَیُّهَا الکاظمُ » ای امامی که در قعر وسیاهچال زندان ودرمکان غربت به شهادت رسیدی؛ زمانی که سندی بن شاهک خرماها راخوراند، گفت: باز هم بخور. امام فرمود: « حَسبُکَ قَد بَلَغتَ ما تحتاج الیه » کفایت می کند هدف تو کشتن من بود، آنه هم انجام دادی ، دیگر نمی خورم. امام را به شهادت رساند. پیشاپیش شهادت این امام همام را تسلیت عرض می کنیم، هم به امام زمان وهم برمقام معظم رهبری وهم برامت خداجوی ودوستداران اهل بیت. *اما درخصوص مسایل. 1- دوم ادریبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هست. امام راحل درسال 1358 دستوردادند که سپاه شکل بگیرد. سپاه هم در دوران عمر با برکتی که پس انقلاب اسلامی دارد، کارهای بسیار بزرگی انجام داده است. تاسیس قرارگاه هایی مثل: قرارگاه نوح ، قرارگاه کربلا ، قرارگاه کوثر، تحت قرارگاه خاتم الانبیاء که هرکدام از این قرارگاه ها مأموریتهایی دارندنمی خواهم به آنها بپردازم.گامهایی درخود کفایی کشور ، فن آوری های نوین وفن آوری های علمی ودفاعی کشور برداشته اند؛ انصافا خیلی خوب کار کرده اند. مدیریت کردن جبهه مقاومت هم در عراق وهم در سوریه که پوزه آمریکایی ها ،پوزه حامیان تروریستها ، پوزه مستکبران عالم ، پوزه اروپایی ها ،انگلیس وامثال اینهارا به خاک مالیدند، ابهت توخالی آنها را شکاندند که همیشه مثل بادکنک خودشان را نشان می دهند که با فروکردن یک سوزن کوچک بادشان خالی می شود. واقعا پوزه آنها را به خاک مالیدندکه این کارنامه درخشان سپاه پس از انقلاب است. مخصوصا اخیراً مدیریت جنگ در خاورمیانه ودر سوریه وعراق کم چیزی نبود که این پیروزی را نصیب ملت ایران وملتهای مسلمان کردند. 2-هفته بهداشت وسلامت که از یکم اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت هست. درباره سلامت دو سه تا نکته عرض بکنم. درخصوص سلامت چیزهایی که تاثیرگذار است ، دین اسلام به آنها پرداخته وتصریح کرده است.یکی از مصادیق وموارد سلامت ، نظافت بدن هست. هرکسی باید سلامتی خودش را با نظافت بدن تامین بکند؛ با گرفتن ناخن ها ، کوتاه کردن موها و سبیل ها ، و رعایت مسایل بهداشتی ومحاسن وریش گذاشتن، بتواند سلامتی را برای خودش تامین بکند. رعایت آداب سرویس بهداشتی رفتن ، بعضی ها می گوید: اسلام 25 حکم در خصوص بیت الخلاء رفتن گفته است ، اینها باید مورد توجه مسلمان ها قرار بگیرد؛ذی بنده یک مسلمان نیست، مرد چند ساله است ، اما نحوه سرویس بهداشتی خود را یاد نگرفته ، مثل بچه های 5 و6 ساله می آید سرپا کارش را انجام می دهد. اینها خیلی برای یک مسلمان و مومن زشت است؛ یک کسی که همیشه به خود می بالد که من عزیزترین امت پیامبر هستم. حدیث شریفی را از امام رضا علیه السلام عرض بکنم که می فرماید: « مِن اَخلاقِ الانبیاءِ التَّنظُفُ » می فرماید: از اخلاق انبیاء تنظف است ؛ یعنی نظیف بودن و نظافت داشتن و بهداشتی بودن است. درخصوص بهداشت دهان مسواک زدن و خلال کردن لای دندانها، غذاهای بهداشتی خوردن ، لباسهای موزون پوشیدن واجتناب کردن از لباس های چسبان وتنگ، کفش های تنگ ، اینها هرکدام به سلامتی انسان مضر است. رعایت آداب زناشویی ، توجه به معنویات وذکر خدا وعبادات که به همه اینهادر اسلام پرداخته شده که دراحادیث ما هست وعلامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) که کتابی را درسنتهای پیامبر تحت عنوان « السنن النبی» نوشته همه اینها در آنجا آورده است. بهداشت تامین نمی شود وسلامت تحقق پیدا نمی کند مگر این که ما به آموزه های دینیمان توجه داشته باشیم که دین اسلام چه چیزهایی را در زمینه سلامت از ما می خواهد. 3-درخصوص انتخابات هم چند نکته ای را عرض بکنم؛ چون در آستانه انتخابات هستیم. انتخابات ابزاری برای خدمت است، وسیله ای برای بالا بردن توان کشور است، وسیله ای برای بالا بردن اقتدار وآبروند کردن ملت است. انتخابات ابزاری برای قدرت طلبی نیست. بحمدالله شورای نگهبان قانون اساسی که مفسر قانون اساسی همین شورای نگهبان است، فقهای عادل ومردان حقوقدانهای باتقوایی در این شورا قرار دارند. پس از پنچ روز تلاش بی وقفه، توانستندصلاحیت کاندیداها را که از نظر قانونی تائید صلاحیت کاندیداها به عهده شورای نگهبان است،تائیدبکنند. درهیچ کشوری را زیرآسمان کبود و روی کره خاکی درجهان پیدا نمی کنید که هرکسی بدون حساب وکتاب وارد عرصه انتخابات بشود. درهر کشوری یک نهاد نظارتی هست که برای کاندیداهایی که اعلام حضور می کنند نظارت می کند وصلاحیتشان را تائید ویا رد می کند. درکشورما هم این وظیفه خطیر به عهده شورای محترم نگهبان است. پس بنابراین، باید همگان به قانون تن بدهند، باید ازحمله کردن وهجمه وارد کردن بر نهادهای قانونی اجتناب بکنند که شورای نگهبان یکی از آن نهادهای قانونی است. شورای نگهبان به وظیفه خودش عمل کرد وبر اساس قانون صلاحیت تعدادی را مورد تائید قرار داده و صلاحیتشان تائید شد؛و افراد دیگری که ثبت نام کرده بودند باید تن به قانون بدهندوتن به تصمیم نهاد قانونی شورای نگهبان بدهند تا انشاء الله درکشور مشکلی پیش نیاید. مقام معظم رهبری در دوران زعامت ورهبریشان حرفهای زیادی را در زمینه انتخابات زدند ومن یکی ، دو فقره از این فرمایشات را خدمتتان می خوانم. من عنوانی می خواهم بدهم این است، پرهیز ازتخریب اذهان عمومی. یکی از فرمایشات معظم له این هست که می فرماید: کاندیداهای محترم چه در شوراهای اسلامی وچه در ریاست جمهوری باید از تخریب اذهان عمومی مردم پرهیز بکنند. حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی می فرماید: نامزدهای محترم توجه داشته باشند ،حرفهای نزنندکه مردم را نگران کنند واذهان عمومی را تخریب کنند. این حرفهای مقام معظم رهبری است. یکی توجه نمودن کاندیداهابه ارزش های دین مبین اسلام است که باید مورد توجه آنان باشد. مقام معظم رهبری می فرماید:آقایان محترمی که در این میدان هستندباید درتبلیغاتشان ارزش های نظام را نادیده نگیرندوبا مردم ، کمال صداقت حرف بزنندهرچه عقیده شان هست به مردم بگویند. دنبال این باشند که ارزشها را در جامعه نشر بدهندوبراساس ارزشها پیش بروند. 4-یک نکته را درخصوص اقتصاد مقاومتی عرض بکنم. کارهایی کهدرخصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می توان کرد بایدبه جد با واردات بی رویه وقاچاق مبارزه بشود، واردات بی رویه اقتصادکشورما را با مشکل مواجه ساخته وجوان های ما را بیکارکرده و ارز ما به بیرون از مرزها کشانده برده است. پس بنابراین، اگر بخواهیم اشتغال وتولید رونق پیدا بکند، باید به امر قاچاق و واردات بی رویه توجه داشته باشیم.همه بدانند که کارخانه وتولید داخلی راه نیافتد،اشتغال هم ایجاد نمی شود.ما آماری را در خصوص واردات بی رویه عرض بکنم. واردات به کشور از مرز ۴۳ ميليارد دلار عبور کرده است، کشور چین با رقم 10 میلیارد و 700 میلیون دلار بزرگترین وارد کننده به کشور ماست که کالاهای چینی به کشورما واردکرده است. پس از چین کره ، آلمان ، ترکیه ، امارات متحده عربی در رده های بعدی قرار دارند. سایر کشورها باز به کشورما واردات دارند 7 میلیارد و170 میلیون دلار غیر از این شش کشوری که گفتم به داخل کشورما واردات دارند. وارداتی که ما ازآلمان داریم ،اگربه لحاظ ارزی محاسبه بکنیم می بینیم 40درصد درسال95 این واردات افزایش پیدا کرده ،دربرخی جراید ورسانه ها گزارشی رامنتشرکردند که نشان می دهدبیش از740 تن مسواک وارد شده، مسواک چیزی نیست که ما خودمان نتوانیم درست بکنیم. بیش از200تن سوزن دوزندگی ازکشورهای چین ، ژاپن وامارات به کشورما وارد شده ، بیش از 218 تن سنجاق به ارزش 406 هزار دلار در طول مدت 11 ماه وارد کشور شده است. کسی نگوید اینها می خواهند بکوبند وصنعت نشود نه این طور نیست چیزهای صنعتی وارد بشود که ما خودمان نمی توانیم درست بکنیم آن یک بحثی است. ببینید سنجاق چه ارزشی دارد ، مسواک چه ارزشی دارد که از کشور بیگانه 740 تن مسواک وارد این کشور بشود. در ماهه سال ۹۵، وسائل نقليه موتورى با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰سى سى با ثبت ركورد ۸۹۲ ميليون دلار در رده سوم، محصولات وارداتى قرار گرفته است. بنابراین باید تجدید نظری در خصوص واردات بشود. 5- یک نکته هم درپایان عرایض ف عرض بکنم. جنایاتی که داعشی ها وسلفی ها وتکفیری ها مرتکب شدند مردم مظلوم فوعه وکفریا را قتل عام کردند واین عزیزان را به شهادت رساند 126 شهید که از آنها 68 نفرش کودک هستند ، بیش از 500نفر زخمی . اما اینجا یک مساله ای که قابل توجه است، آنهایی که اشک تمساخ می ریزند اگر یک نفر یهودی ، غارتگر و اشغالگربمیرد، همان ها سکوت مرگباری داشتند، همان هایی که ادعای حقوق بشر می کنند در برابر این کشتار نه محکوم کردند ونه لب جنباندند حرفی زدند. این مایه تاسف است؛ پس معلوم می شود که دنیا خیلی گرفتار سیاستمداران قسی القلب وسیاستمداران بی دین ولاابالی شده است. این یک معضلی است که باید مردم دنیا فکری بکنند واز سر حکومتهایشان چنین سیاستمدارانی که اصلا به دین وحتی به انسانیت هم اعتقاد ندارندف بردارند. مسلمان کشی در نیجریه ، مسلمان کشی دریمن ، مسلمان کشی در عراق وسوریه ودر فلسطین کجا را بگوییم. اما در قبال این همه نامردی ها وقساوت ها مدعیان حقوق بشر وسازمان های بین المللی سکوت کردند، لبهای آنها دوخته شده وحرفی نزدند ومحکوم نکردند. أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطان الرَّجیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾ صدق الله العلی العظیم السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
اخبار
ارتباط با امام جمعه