سه شنبه 1395/11/5 - 30 : 4
مشخصات امام جمعه
اسدا... زارعی
اسدا... زارعی
اسفرورين
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/10/24
با این حقوق هایی که برخی اوقات مجلس محترم هم تصویب می کند ومی گویند قبلا غیر قانونی بود ما قانونی کردیم، هزینه های جاری کشور را از حقوق گرفته ، از مصرف بنزین گرفته ، از دکوراسیون اتاقهای مدیران گرفته ، همه را ما باید تقلیل بدهیم تا این که بتوانیم از نظر عمرانی به کشور بپردازیم و ازمشکلات مردم که در زمینه اشتغال هست حل بکنیم. این نمی شود جزء این که ما از هزینه های کشور جاری کم بکنیم . اگر قرار باشد هر مدیری از کارش رفتنی صد میلیون تومان ویا دویست میلیون تومان سنوات بدهیم در این کشور پولی باقی نمی ماند.
جلسه474 خطبه38 ازسلسله خطبه های ایراد شده درسال 1395 برای نمازجمعه بخش اسفرورین امام جمعه محترم حضرت حجه الا سلام و المسلمین حاج آقای اسداله زارعی مکان: مصلای حضرت امام خمینی – قدس سره الشریف- شهر اسفرورین مورخ 24/10/1395 برابربا 14 ربیع الثانی 1438 سلام علیکم و رحمه الله اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطان الرَّجیم بسم الله الرَّحمن الرَّحیم قال الامام الحسین- علیه السلام- :« اُوصیکُم بِتَقَوی اللهِ، فَاِنَّ اللهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ اَن یُحَوِّلَهُ عَمّا یَکرَهُ اِلی ما یُحِبُّ . » بندگان خدا، امام حسین علیه السلام در این فرمایش شریف می فرماید: شما را به تقوای الهی سفارش می کنم؛ چرا که تقوی وپرهیزگاری وپارسایی سبب می شود که وجود انسان را خداوندمتعال متحول بکند؛ فلذا می فرماید: « فَاِنَّ اللهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ اَن یُحَوِّلَهُ » خدا ضامن شده و تضمین کرده برای آن کسی که اهل تقوی وپرهیزگاری است وحریم های خدای متعال را رعایت می کند که او دگرگون ومتحول بکند. ازچه چیزی متحول بکند؟ ازچیزی که « یکره » دوست نمی دارد به آن چیزی که دوست می دارد. انسان عذاب را دوست ندارد کسی که تقوی را رعایت بکندخدای متعال تضمین کرده که او را از عذاب به بهشت دگرگون بکند وجودش را بهشتی بکند. پس بنابراین، پیام نماز جمعه آن هست که ماتقوای الهی را در همه مراحل زندگی رعایت بکنیم. درگفتارمان، درکردارمان ، درزندگی خصوصی و شخصیمان ، و در زندگی خانوادگی ، مدیریتی ، اجتماعی، همسایگی ،در همه زمینه ها خدارا بالای سرمان حاضر وناظر بدانیم؛ حریم های خدا را حفظ بکنیم ومرتکب معصیت الهی وگناه نشویم. گناه انسان را زمین می زند ونابودش می کند وبه هلاکت می رساند. این حدیث از امام حسین تقدیم حضورتان هست. امیدواریم انشاء الله آویزه گوشمان باشد. فرمایش گوهربار امام حسین در زندگیمان در عمل بکاربندیم. مقام معظم رهبری دردیدار مردم انقلابی قم در19 دی امسال درسخنرانیشان فرمودند: چهارعنصرهست که عامل اقتداراست. اگر ما این چهار عنصر را رعایت بکنیم وبه این چهار عنصر توجه داشته باشیم؛ قطعا اقتدارکشوردربرابر بیگانگان ونظام سلطه حفظ می شود. یکی از این چهار عنصر ایمان دینی است بویژه برای جوان ها. دوم «قدرت علمی» کشور است که از نظر علمی کشور را به حدی برسانیم که قادر باشدنیازهای خودش را براساس علم فن آوری درست بکند. سوم «اقتصاد مقاوم» است؛ یعنی ما اقتصاد مقاومتی را اجرایی وعمل بکنیم واقتصاد کشور را مقاوم سازی بکنیم. چهارم «حفظ عزت ملی» است که عزت ملت را به بیگانگان نفروشیم وعزت ملت را حفظ بکنیم. بنابراین اولین عنصر ، عنصر ایمان هست. امروز می خواهم پیرامون همین عنصرکه سبب اقتدار ملت است سبب اقتدارکشور وانقلاب اسلامی است ، صحبتی داشته باشم.فلذا با استناد به آیات شریفه و روایات حضرات معصومین، این بحث یک مقدار توضیح عرض می کنم. پيامبرخاتم حضرت محمّد بن عبدالله - صلّى الله عليه و آله وسلّم- درحدیث شریف می فرماید: « ثَلاثُ خِصالٍ مَن كُنَّ فيهِ فَقَدِ استَـكمَلَ خِصالَ الايمانِ » سه خصلت هست که هر کسی این سه خصلت را داشته باشد ومزین به این سه خصلت بشود خصلت های ایمان را کامل کرده است. این سه تایی که سبب می شوند خصلت های ایمان کامل بشوند این ها کدامند؟ یک : « اَلَّذى إذا رَضىَ لَم يُدخِلهُ رِضاهُ فى باطِلٍ » زمانی که از یک چیزی راضی شد، خشنود وخرسندشد.؛ خرسندی وخشنودی و رضایت او را درباطل وارد نکند. پس رعایت کند وارد باطل نشود. یک نفر شادی دارد ویک مجلس عروسی دارد ده ها باطل را مرتکب می شود. این کارها را با فرمایش پیامبر نمی سازد. کسی که برای امری راضی هست باید کاری بکند که رضایتش او را به سوی باطل نکشاند. دوم« وَ اِن غَضِبَ لَم يُخرِجهُ مِنَ الحَقِّ » اگرغضب او را فرا گرفت خشمگین شد، خشم غضب او را از مسیر حق بیرون نکند؛ همواره پای بند به حق وحقیقت باشد. انسان یک وقتی از کسی ناراحت شدنی وخشمگین شدنی همه خوبی های آن طرف را نادیده می گیردوهمه زحماتش را نادیده می گیرد. این درست نیست . این که پیامبر می فرماید: انسان این سه خصلت را داشته باشدایمانش کامل می شود و خصال ایمان را کامل کرده است، این است که خشم وغضب او را از مسیر حق بیرون نکند. سوم « وَ لَو قَدَرَ لَم يَتَعاطَ ما لَيسَ لَهُ » آن که اگر قدرت وتوان پیدا کرد، به آنچه که از آنِ او نیست ومال او نیست دست اندازی نکند، افرادی هستند که خدا به ایشان قدرت ومکنت می دهد عوض این که نماز را به پا دارند وزکات را بپردازند، امر به معروف بکنند ونهی از منکر بکنند ، به دین خدا خدمت بکنند وبه خلق الله خدمت بکنند، همه اینها را نادیده می گیرند واز یادشان می رود. همین که این حکم را می گیرند تازه مرکبش خوش نشده به قانون شکنی شروع می کنند، به دست اندازی شروع می کنند. آن چیزهایی که مال آنها نیست وبیت المال است. پیامبر عزیزاسلام می فرماید: « وَ لَو قَدَرَ لَم يَتَعاطَ ما لَيسَ لَهُ » اگر قدرت پیدا کرد، آنچه که مال او نیست دست اندازی نکند. اگر این سه خصلت را یک بنده خدایی داشته باشدایمانش کامل است. پس ایمان خیلی مهم است این ها ابزارها وسایطی هستند که ایمان ما را تقویت می کنند. ایمان ما را در وجودمان استوار و ریشه دار می کنند، این کارها را بکنیم ایمانمان مستحکم بشود، ایمانمان بارورتر بشود، اعتقاداتمان درست بشود. خدای متعال در قرآن کریم سوره انعام آیه 82 می فرماید:« الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ » مقام معظم رهبری که فرمودند: یکی از عناصراقتدارایمان است ببینید بزرگواران ! دراین آیه شریفه خدای سبحان می فرماید: آنهایی که ایمان آورده اند وایمانشان را با ظلم درهم نیآمیختند وایمانشان را با ظلم نپوشاندند، آنها هم از امنیت برخودارخواهند. « أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ » امنیت از آنِ آنها خواهد بود. « وَ هُمْ مُهْتَدُونَ » وهم آنها هدایت می شوند واز هدایت یافتگان هستند. پس ایمان برای انسان امنیت می آورد منتهی به شرط این که ایمان را با ظلم نپوشانیم. ظلم دو جور است . یکی ظلم اعتقادی است که ما نسبت به خدا مثلا شریک قرار بدهیم. نسبت به امیرالمومنین وخاندان نبوت اعتقاد و باور درستی نداشته باشیم یا غلو بکنیم یا درحق آنها جفا داشته باشیم. در چنین شرایطی ایمان ما از نظر اعتقادی با ظلم در هم آمیخته شد وبا ظلم پوشانده شد. یکی هم ظلم عملی است که عملا وارد ظلم وستم کردن به دیگران ونسبت به خودمان مثلا نماز نمی خواند عملا به خودش ستم می کند یک شخصی برای بچه هایش نان حلال نمی برد این عملا به خودش ستم می کند یک شخصی نسبت به دیگری جفا دارد این باز ظالم است. اگر ایمان را با ظلم در هم نیامیختیم و نپوشانیم ومختلط نکنیم؛ در چنین شرایطی است که هم امنیت برای ما هست وهم از هدایت یافتگان هستیم. همین که ما حکومت اسلامی تشکیل دادیم که سعادت دنیوی واخروی مردم را تامین بکنیم، هم در دنیا مردم سعادتمند باشند وهم در جهان آخرت سعادتمند باشند هردو حاصل می شود. پس تقویت ایمان وعنصر ایمان می تواند امنیت ما را حفظ بکند. این امنیتی که امروز داریم اگر ایمان ما عمیق تر واستوارتر باشد در چنین شرایطی می توانیم این امنیت را حفظ بکنیم؛آنهایی که می خواهندبه امنیت ما ضربه بزنند در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهند ماند. به همین لحاظ است که دشمن تلاش می کند ایمان ما را تضعیف بکند وراه هایی را برای تضعیف ایمان ما در پیش گرفته است . می دانید ما چند روز دیگر می رویم این جوان ها درآینده جاهای ما را می گیرندبیشتر روی این ها سرمایه گذاری می کند که در آینده بدون این که یک گلوله شلیک بکنند همه جا را به تصرف و اشغال خودشان در بیاورند. ایمان را این گونه مورد هدف قرار داده اند. یکی دیگر از آیات خدای متعال می فرماید: « هُوَ الَّذي أَنزَلَ السَّكينَةَ في قُلوبِ المُؤمِنينَ لِيَزدادوا إيمانًا مَعَ إيمانِهِم وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ وَكانَ اللَّهُ عَليمًا حَكيمًا .» خدای متعال آن خدایی است که آرامش را بردلهای مومنین نازل می کند. وقتی که دلهای مومنین آرامش پیدا کردندبر ایمانشان افزوده می شود، این ایمانی که امروز دارندتقویت می شود فردا ایمان بیشتری پیدا می کنند. یک بیانی خدای متعال داردکه می فرماید:« وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ » آسمان ها لشگر خدا هستند، زمین لشگر خداست. یک پشه لشگر خداست که از بینی نمرود به مغزش می رود، نمرودی که ادعای خدایی می کنند وهر کسی که به حضورش می رفت باید می افتاد سجده می کرد همین نمرود را از پای در می آورد قبل از ورود این پشه آنهایی که پیش نمرود رفتنی باید در برابرش سجده می کردندحالا باید وارد بشوند وچند مشت بر سر نمرود بخوابانندتا این پشه ای که در مغزش بودحرکت نکند ودست وپا نزند وسرش را این ور آن ور نکوبد چنددقیقه پیش او بنشنند. « وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ » لشگریان آسمان ها وزمین برای خداست. « وَكانَ اللَّهُ عَليمًا حَكيمًا .» خدای متعال هم دانا وهم دارای حکمت است ؛ یعنی کاربیهوده از خدا صادر نمی شود. خدایی که این چنین است بردلهای مومنین آرامش نازل می کند تا مومنین درسایه همین آرامش هر روز بر ایمانشان افزوده بشود .ایمان این اندازه مهم است، ایمان داشته باشیم ما آرامش داریم، ایمان داشته باشیم زود عصبانی نمی شویم ، ایمان داشته باشیم طمئنینه و وقار داریم ، ایمان داشته باشیم می دانیم که این حق ماست یا نیست. اینها را در صورتی متوجه می شویم که ایمان داشته باشیم. ایمان داشته باشیم می دانیم که آمریکا وکلّ ما سوای الله جمع بشوند نمی توانند به انسان آسیب بزنند اگر خدا نخواهد، ایمان داشته باشیم می دانیم که قدرت ما در برابرآنها شکست ناپذیر است. اینها به برکت همان ایمان است. در آیه دیگرخدای متعال می فرماید: « يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا بِالقَولِ الثّابِتِ فِي الحَياةِ الدُّنيا وَفِي الآخِرَةِ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظّالِمينَ وَيَفعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ .» خدای متعال دلهای آنهایی که مومن هستند به خاطر قول های ثابت در زندگی دنیا ودر زندگی آخرت تثبت واستوار می کند؛ یعنی حرف خوب بزند ، حرف استوار وراست بزنند خدای متعال هم در زندگی دنیا وهم در زندگی آخرت ثابت قدم می دارد . خدا ستم کاران را گمراه می کندهرکسی که خدا بخواهد این گونه با وی عمل می کند. بخواهد گمراه بکند گمراه می کند بخواهد دلش را قرص محکم بکند ودلش از دشمن بیمناک نباشد، خدا این کار را می کند. منتهی این ها جبری نیست یادمان نرود در واقع باید خودمان قدم برداریم تا بتوانیم به اینها برسیم. حفظ از لغزشها و انحرافات در دنیا پاداش ثابت قدم بودن درایمان است. اگر درایمانمان ثابت قدم بودیم خدای متعال ما را در دنیا از لغزشگاه ها وانحرافات حفظ می کند ، ودر آخرت برای ما پاداش می دهد. مرحله انتقال از دنیا به جهان آخرت یک مرحله بسیار سخت ، وخطرناکی است ، درآن مرحله باز خدای متعال ما را حفظ می کند؛ چون بسیاری از انسان ها در آن مرحله ایمانشان را از دست می دهند ولی خدا نمی گذارد این ایمان از بین برود. بنابراین باید ما سعی وتلاش بکنیم ایمانمان را تقویت بکنیم ونگذاریم دشمن عنصر ایمان را از ما بگیرد، ای جوانها ، نوجوانها ، زنان ، مردان ، ای امت انقلابی نگذاریم دشمن به ایمان ما پاتش بزند وبخواهد ایمان ما را ازپای در بیاورد و از بین ببرد . ایمانمان حفظ بکنیم وتقویت بکنیم . راه هایی برای تقویت ایمان وجود دارد که در آیات و روایات به آنهاپرداخته شده است. خدای متعال می فرماید: « فَمَن یُؤمِن بِاللهِ بِرَبِّهِ فَلایَخَافُ بَخساً ولارَهَقاً .» هر کسی که به خدا و پروردگار ایمان داشته باشد نه از هیچ نقصی در پاداش خود می ترسد ونه از رسیدن ظلمی هراسی دارد. نه می ترسد که ظلمی به وی برسد ونه می ترسد که پاداشش کم داده بشود. خدایا خداوندا ، ایمان ما را حفظ بفرما. خدایا خداوندا ، توفیق تقویت ایمان به همه ما عنایت بفرما. رهبرعزیزمان را از بلاها حفظ بفرما. دشمنان اسلام نابود بگردان . اعوذُ باللهِ مِنَ الشِّیَطانِ الرَّجِیمِ بسم الله الرَّحمن الرَّحيم وَالْعَصْرِ (1) إِنَّ الإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ (2) إِلا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (3) صدق الله العلی العظیم. خطبه دوم قال الامام العسکری (علیه السلام) : « مَن لَم یَتّقِ وُجوهَ النّاسِ لَم یَتّقِ اللهَ. » هرکسی که از مردم پروا ، آبرو ، و حیاء نداشته باشد ازخدا بطریق اولی حیا نخواهد داشت. درست است خدا را در همه جا بالای سر دید اما از مردم هم باید حیا داشت. زن ومردی که از مردم حیا نداشته باشدچگونه می توانند از خدا حیاء داشته باشند وپرهیزگاری پیشه بکنند؟ تقوی این است که مردم را می بینیم گناهان علنی مرتکب نشویم، کسی که گناهان علنی مرتکب نشودکسی که گناه علنی مرتکب بشودبدتر از آن است در خفا وپنهانی یک اشتباهی را مرتکب بشود. * ازمناسبت ها مواردی هست چندتا راخدمتان عرض بکنم. یکی از آنها فدائیان اسلام است که شهید نواب ویارانش به عنوان فدائیان اسلام ، نام گرفتند که از دهه سی اعلام وجود کردند وشهیدنواب8 اردیبهشت سال 1324 برسر چهار راه حشمت الدوله به احمدکسروی حمله می کند ومی خواهد او را از پای در بیاوردولی پلیس می گیرد وبه زندان روانه می کند. این ابتدای امر نبودخیلی احمد کسروی کفریات می گفت شهید نواب رفته بود در خانه اش با وی بحث کرده بود وگفته بود از این حرف هایی که در باره خدا و پیامبرمی زنی دست بردار و دین را به سخریه نگیر؛ ولی ایشان گوش شنوا نداشت؛ فلذا بعد آزادی از زندان فدائیان اسلام اعلام موجودیت می کنندو یک اعلامیه ای صادر می کنند طی آن اعلامیه فعالیتشان را اعلام می کنند که دین وانتقام تیتر این اعلامیه بوده است. شهید نواب جوانانی را به این نهضت جذب می کند که سید حسین امامی از جمله آنها بود وی نیز در 20 اسفند سال 1324 به کسروی حمله می کند و او را با ضربات سلاح گرم وسرد ازپای در می آورند وبه درک واصل می کند وسپس فدائیان اسلام دستگیر می شوند. از سال 1327جنبش ملی شدن صنعت نفت ، به اوج خودش می رسد و فعالیتهای گروه های مخالف رژیم علنی می شود. آن روز اقلیتی که در مجلس حضور مانع می شوند که قرارداد « گس گلشاییان » تصویب بشود. دو نفر یکی وزیر دارای ایران « عباس قلی گلشاییان » و یکی هم « سِرنویل گِس » که ازطرف انگلیس و از مقامات شرکت بوده ، چون این دو نفرمذاکره می کردند اسم این قرار داد را گذاشتند« گس گلشاییان » یعنی مخفف اسم او و وزیر دارایی ایران را برداشتند و گذاشتند به اسم این قرارداد. اقلیت مجلس مانع می شوند نمی گذارند این قراردادمصوب بشود. شاه می بیند که نمی تواند در برابر این جنبش قد علم بکند تلاش می کنند که در انتخابات توسط عبدالحسین هژیر که آن روز نخست وزیر بود تقلب بشود واینها را نگذارند به مجلس پیدا بکنند. در این زمینه نیز نمی توانند وناکام می شوند وآیت الله کاشانی را به اتهام این که شما در ترور شاه نقش داشتید به لبنان تبعید می کنند. فدائیان اسلام تلاش می کنند وآیت الله کاشانی را از لبنان برمی گردند سرانجام فدائیان اسلام « هژیر » را اعدام انقلابی می کنند وآیت الله کاشانی و مصدق را به مجلس پیدا می کنند. فدائیان اسلام را از اول آذر1334 دستگیر می کنند بعد از یک دادگاه فرمایشی به اعدام محکوم می کنند در سحر گاه 27 دی ماه سال 1334 دادگاه این حکم فرمایشی را که صادر کرده بود اجرا می کند اینها به شهادت می رسانند. * از 24 تا 30 دی ماه هفته شورای آموزش وپرورش است. یکی از موضوعاتی که دین مبین اسلام بسیار سفارش کرده مسأله مشورت است وقانون شورای آموزش وپرورش بر این اساس تصویب شده که در امر اموزش وپرورش فرهیختگان در کنار هم بنشینندبا شورا ومشورت کارها را پیش ببرند ؛ چون کارها به مشورت گذاشته بشود از عیب ونقص کمتری برخوردار است اما یک فکرمعمولا اعتدال ندارد، به همین جهت افراد گوناگون نظرهای مختلفی بدهند این سبب می شودنظرها پخته تر بشوند واشتباهات وخطاهارا در این کاهش بدهد. قرآن کریم هم می فرماید: « وَ الَّذينَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُوري‏ بَيْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ » آنهایی که دعوت پیامبررا استجابت کردند وبرای خدا وپیامبرایمان آوردند ونماز به پا داشتند معمولا کارهایشان را به شوری می گذارند ومشورت می کنندو از آن چیزی که ما به ایشان روزی کردیم به دیگران انفاق می کنند. انفاق فکری هم یک انفاق است انفاقات حتما به انفاقات مال منحصر نیست. یک کسی ممکن است از نظر فکری به دیگران انفاق می کندفکرش را در اختیار دیگران می گذارد این هم انفاق است شاید بعد از « وَ أَمْرُهُمْ شُوري‏ بَيْنَهُمْ »َ « مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ » آمده از این استفاده می شودکه این جا بیشتر انفاق های فکری منظور است به این که از نظر فکری از او مشورت خواستند انفاق بکند و طرف را درست راهنمایی بکند. *شاه در26 سال 1357 پابه فرار گذاشت. فرح دیبا می نویسد : آمریکایی ها آن قدر درامور داخلی ایران دخالت می کردند که حتی ما هم از حضور آنها اطلاع پیدا نمی کردیم وما درجریان نمی گذاشتند؛ مثلا « ژنرال رابرت هایزر » مدتها بود که به ایران آمده بود وفعالیت می کرد درحالی که اصلا ما اطلاع نداشتیم که ایشان در ایران است؛ وقتی محمدرضافهمید که ژنرال هایزر درتهران است بیشتر مشکوک شد. این ها حرفهای فرح دیبا همسر شاه است. می گوید: آن روز که برای بختیار در مجلس رأی می گرفتند ما هم در فروردگاه با رادیوی بی سیم مذاکرات مجلس را گوش می کردیم واشک از چشمهای ما جاری بود که از کشور فرار کردیم. به هرحال 26 دی ماه روز فرار شاه ، وروز درهم شکسته شدن هیمنه آمریکا وهیمنه ستم شاهی است. انشاء الله آنهایی که آرزوی حکومت سلطنتی را در سر دارند این آرزو را به گور خواهند برد ودیگر سایه شاه را در این کشور برسر خودشان نخواهند دید. * هفته گذشته شاهد بودیم که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام ورهبری معظم دار فانی را وداع گفتند. درباره ایشان این صحبتهایی که می خوانم از فرمایشات مقام معظم رهبری است. « آقاى‏ هاشمى يكى از برجستگان انقلاب است، ايشان يك شخصيت انقلابى، روحانى و معمم است. » این صحبت را در 13 دی ماه سال 1384 داشتند. و در 29 خرداد 1388 در خطبه های نماز جمعه تهران ،آن خطبه تاریخی که پس از فتنه 88 خواندند در آن خطبه می فرماید: « اين مرد بارها تا مرز شهادت پيش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب مى‏كرد و به مبارزين مى‏داد. اين‏ها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ايشان مسؤوليتهاى زيادى داشت: هشت سال رئيس‏جمهور بود؛ قبلش رئيس مجلس بود؛ بعد مسؤوليتهاى ديگرى داشت. در طول اين مدت هيچ موردى را سراغ نداريم كه ايشان براى خودش از انقلاب يك اندوخته‏اى درست كرده باشد. اين‏ها يك حقايقى است؛ اين‏ها را بايد دانست. در حساس‏ترين مقاطع، ايشان در خدمت انقلاب و نظام بوده است. » برخی چهره ورسانه ها تلاش می کنندایشان را با امیر کبیر مقایسه کنند ولی او قابل مقایسه با امیر کبیر نیست؛ بدلیل این که هاشمی یک مجتهد بود. یک آدم انقلابی ومجاهد بود. هاشمی شاگرد حوزه بود، شاگرد امام ومرجعیت بود. هاشمی اگر مبارزه می کرد وبه فرموده مقام معظم رهبری اموالش را قبل از انقلاب به مبارزین می داد، برای عمل به تکلیف بود واحساس تکلیف می کرد که دین را احیاء بکند در حالیکه هیچ کدام از این مسایل درکارنامه امیرکبیر وجود ندارد. امیرکبیر برای دین قیام نکرده بود اصلا حکومت دینی آن زمان مطرح نبود. ایشان با امر یک مرجع تقلید قیام نکرده بود ، ایشان نخست وزیر بوده که آن زمان صدراعظم می گفتند کارش را انجام می داد منتهی یک کارهای خوبی انجام می داد. این که ایشان را که نه آن چنان سواد دینی داشت بیاییم با یک مرد انقلابی ومجاهد ویک کسی که برای حکومت دینی تلاش و مبارزه می کرد مقایسه بکنیم. به نظر می رسد این مقایسه نادرست است. برخی ها متاسفانه این کار مرتکب می شوند. خود آقای هاشمی در زندان یک کتابی در شرح امیرکبیر نوشته هیچ کدام از این ویژگی ها را درآن کتاب نمی بینیم ونمی شود در امیرکبیر یافت در حالیکه آقای هاشمی این ویژگی ها را یعنی مجاهد بودن ، انقلابی بودن وبراساس دین عمل کردن ، دارد. یکی هم نگارش کتاب سرنوشت فلسطین نشان می دهد که ایشان یک آدم صهیونیست ستیز و استکبار ستیز بود. وقتی که با نوشتن این کتاب چهره خباثت آلود رژیم صهیونیستی را برملا می کند این نشان می دهد این مرد یک صهیونیست ستیز و مستکبر ستیز بوده ، یک استکبار ستیز بوده ، یک آدم استعمارستیز واستثمار ستیز بوده است. بر این اساس باید این چهره ، یک چهره مجاهد ومبارز ، پیرو خط امام ومقلد امام که برای تشکیل حکومت دینی به رهبری امام قیام کرده بود ، شناخته شود. وباید ارج نهاده بشود. وباید هم از مردم شریف ، وهم از نظام اسلامی تشکربکنیم که خوب از ایشان قدردانی کردند وخدای متعال بالا نگاه می کند وناظر اعمال ماست و می بیند که این نظام مظلوم ، این همه مایه گذاشته ، حالا دو نفر حرف های انحرافی بزنند خوب بزنندخدا شاهد اینها هست نظام این مایه ای که گذاشته واین بچه های انقلابی وحزب اللهی این تشییع باشکوهی که تشکیل دادندوتشییع کردندو از خانواده ایشان هم باید تشکر بکنیم که همکاری لازم را با نهاد حکومت داشتند وبا همکاری و همراهی خودشان با حکومت اسلامی ، تلاش های ضد انقلاب وفتنه گران را ناکام گذاشتند. *اوباما در آخرین نطقی که داشتند چند تا دستاورد را به عنوان دستاوردهای بنام برای دروان ریاست جمهوری بیان می کردند می گوید: ما ده ها هزار تروریست را کشتیم واسامه بن لادن را کشتیم ، ما ائتلاف جهانی علیه داعش درست کردیم ورهبران داعش را نابود کردیم ونیمی از سرزمین های تحت کنترل داعش را پس گرفتیم. شما همان آدم های هستید که در عراق مانع ایجاد می کنیدداعش از بین نرود، شما همان آدمهای هستید درحلب وجای جای سوریه سالهاست که داعش را کمک می کنید؛ تازه می آیید این حرف ها را می زنید؟ این حرف ها خنایی است رنگ باخته است. این خناها رنگ ندارد شما می خواهید با اینها وجهه پیدا بکنید مگر هیلاری کلینتون وزیر شما نبود به کشورها می رفت ونزدیک به صد کشور سفر کرده بود که داعش را بوجود بیاورند وحمایت بکنند. مگر همین ترامپ در مناظره انتخاباتیشان نمی گفتند شما داعش را بوجود آوردید. شما داعش را بوجود آوردید وتازه می گویید رهبرانشان را کشتیم ونیمی ازسرزمین هایی که اشغال کرده بودند آزاد کردیم. شما هرکجا ارتش سوریه پیشرفت داشتنی مانع تراشی می کردید یا هر کجا دیدید که داعشی ها در محاصره هستندگرفتارشدند دست به آتش بس زدید و یا درخواست کردید جنگ را خواباندند وداعشی ها را از آن مهلکه نجات دادید. اوباما می گوید: اگر هشت سال پیش به شما می گفتند برنامه هسته ای و تسلیحاتی ایران را بدون شلیک یک گلوله تعطیل خواهیم کرد شما می گفتید: چشم انداز مااندکی بیش حدّ بلند پروازانه است. یک بحثی که مسئولین محترم باید توجه داشته باشند وقتی نقض برجام صورت پذیرفته ما نباید در ادامه همکاری با آمریکایی ها داشته باشیم تا او بگوید: ما برنامه هسته ای و تسلیحاتی ایران را بدون شلیک یک گلوله تعطیل کردیم وبه این مسایل افتخار بکند و بخواهد به عنوان یکی از افتخارات دوران ریاست جمهوریش در تاریخ ثبت بکند. * ما باید هزینه های جاری کشور را پایین بیاوریم . با این حقوق هایی که برخی اوقات مجلس محترم هم تصویب می کند ومی گویند قبلا غیر قانونی بود ما قانونی کردیم؛ البته قانون دور زدن خیلی سخت نیست. هزینه های جاری کشور را از حقوق گرفته ، از مصرف بنزین گرفته ، از دکوراسیون اتاقهای مدیران گرفته ، همه را ما باید تقلیل بدهیم تا این که بتوانیم از نظر عمرانی به کشور بپردازیم و ازمشکلات مردم که در زمینه اشتغال هست حل بکنیم. این نمی شود جزء این که ما از هزینه های کشور جاری کم بکنیم . اگر قرار باشد هر مدیری از کارش رفتنی صد میلیون تومان ویا دویست میلیون تومان سنوات بدهیم در این کشور پولی باقی نمی ماند. به نظر می رسد اینها عادلانه نیست ما باید عدالت را پیشه بکنیم وسعی بکنیم که کاری انجام بدهیم که بیشتر مردم سود ببرند ونباید اختلاف طبقاتی را درجامعه با این پول ها بوجود بیاوریم این نادرست است و اختلاف طبقاتی انقلاب و جامعه را با ناامیدی مواجه می کند؛ امیدواریم به این توجه وافری بشود. اعوذُ باللهِ مِنَ الشِّیَطانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الأَبْتَرُ ﴿۳﴾ صدق الله العلی العظیم. « السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته »
اخبار
.
ارتباط با امام جمعه