پنج شنبه 1396/5/26 - 21 : 2
مشخصات امام جمعه
اسدا... زارعی
اسدا... زارعی
اسفرورين
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/5/20
براساس موازین حقوقی جهان وکنوانسیونهای جهانی بازرسی از مراکز نظامی یک کشور درست نیست ومطابقت ندارد.ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد، آمریکایی ها جاسوسان موساد وسیا را بنام بازرسی روانه کشور ما بکنند همانگونه که طی 7 سال 250 گروه را به عراق روانه کردند، گروهی که موسوم به آنسکام برای خلع سلاح بود. در لیبی معمر قذافی آن همه همکاری کرد وکل تاسیسات هسته ای وشیمیایی اش را تحویل آمریکایی داد و برد موشک هایش را تا 300 کیلومترکاهش داد، آمریکایی ها گفتند لیبی 5 درصد خواسته های ما را عملی کرد.
خطبه اول جلسه 501 خطبه19 از سال 96 20/05/1396 مصادف با 18ذی القعده 1438 سلام علیکم ورحمه الله اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ الحمد للّه الواحد الاحد الملک الدائم الّذی لازوال له ،القادرِ الّذِی لایُعجِزُهُ شَئٌ ،اَلعلیمِ الَّذِی لایَخفَی علیهِ شئٌ ، الحیِّ لابحیاهٍ ، اَلکائِنِ لا فی مکانٍ ، اََلسَّمِیعِ البَصِیرِ، اَلعَلیِّ الحَکِیم ، ثمَّ الصَّلاه و السَّلام علَی النَّبیِّ الاُمیِّ القُرشیِّ الهاشمیِّ العربیِّ التِّهامیِّ المکیِّ المَدنیِّ الَّذی سُمِیَّ فِی السَّماء بِاحمد وفی الارض بابی القاسم محمّد وعلی اهل بیته وعترته الذین هم موضع سرِّ الله وحفظهُ کتاب اللهِ واُمناءُ فی بلاده وعباده . اللّهمّ صلّ علیهم صلاه نامیه زاکیه ترفع بها درجتهم وتزید بها فضلهم. « سُئِلَ الرِّضا(عليه السلام) عَنِ السِّفْلَةِ فَقالَ(عليه السلام):مَنْ كانَ لَهُ شَىْءٌ يُلْهيهِ عَنِ اللّهِ .» از امام رضا(عليه السلام) درباره سفله سؤال کردند وگفتند که یا ابن رسول الله سفله كيست؟حضرت فرمود: سفله آن کسی است كه برای او چيزى باشدکه آن چیز صاحبش را از ياد خدا بازش دارد ومانع بشود که او به خدا نزدیک شود ویاد خدا را داشته باشد این می شود سفله. پس بنابراین مومنین ! نمازگزاران ،هرچیزی که ما را ازیاد خدا باز دارد ونگه دارد ونگذارد به خدا نزدیک بشویم، آن عمل سبب خواهد شد که ما هم کسی باشیم که یاد خدا دور هستیم ونام ما سفله گذاشته بشود. تقوی آن است که همیشه یاد خدا باشیم وخدا را ناظر وحاضر اعمالمان بدانیم. * آیاتی را که درسوره مبارکه شوری آیات 25 الی 28 هست ، امروز در این خطبه طرح می کنم وپیرامون این آیات توضیحاتی را عرض می کنم.اولین آیه مورد بحث که آیه 25 است. می فرماید: « وَ هُوَ الَّذي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَعْفُوا عَنِ السَّيِّئاتِ وَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ » خدا ، آن خدایی است که توبه را از بندگانش می پذیرد واز گناهان وزشتی ها می گذرد وعفو می کند ومی داند هرآنچه را شماعمل می کنید. دراین آیه شریفه قابل التوبه بودن خدای متعال که خدا از بندگانش توبه پذیر است به ما گوش زد می کند. می گوید: اگر خرابکاری در زندگیتان ایجاد کردید وانسانیتتان رابا گناه آسیب زدیدبه درِ خانه خدا برگردیدوخدا را مجددا بپرستید واعتقادبه خدا پیدا کنید واعتقادتان را استوارکنید وخدا شما را قبول می کند ومی پذیرد؛ یعنی توبه شما را قبول می کند.خدا از زشتی ها وگناهانتان می گذرد. در حدیثی گوهربار از امام امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام می خوانیم که حضرت می فرماید: « لَو تَکَاشَفتُم مَاتَدَافَنتُم » اگر شما کشف می شدید؛ یعنی عیوبتان وکارهایی که تابحال انجام دادید برای مردم مشخص می شد.« مَاتَدَافَنتُم » کسی نمی آمددفنتان بکند، کسی نمی آمد برای تو نماز بخواند. خدا این گونه به ما رحم کرده وسیئات وزشتی های ما را پوشانده است. اگر نمی پوشاند و کشف می شدیم کسی برایتان نماز بخواند ودفنتان بکند. درآیه بعدی می فرماید: «وَ يَسْتَجيبُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ » خدا، آن خدایی است که کسانی ایمان آورده اند وعمل صالح انجام داده اند به آنها استجابت می کند؛ یعنی خواسته های مومنین وصالحین را عملی می سازد.حالا که عملی ساخت واستحابت کرد.« وَ يَزيدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ » از فضلش می افزاید. این که خدا به ما هر چیزی را می دهد ما مستحقش نیستیم وطلبکار هم نیستیم. این تفکری که تحت عنوان مکتب امانیسم ؛یعنی انسان پرستی ومحور بودن انسان درغرب پایه گذاری شده و می گوید: انسان ذی حق است وهیچ تکلیفی ندارد؛ این نظر از دیدگاه اسلام مردوداست. انسان هم تکلیف دارد وهم وظیفه دارد، اگر حقوقی هم داشته باشد، حقوقش این هست که باید به تکالیفش عمل بکند.کسی که چیزی را از خدا دریافت می کند مستحق نیست، این گونه نیست که ذی حق باشد و خدا وظیفه اش باشد که به بنده اش روزی بدهد. نه ، اگر خدا روزی می دهد ولطف می کند ؛ اگر عنایتی دارد همه اینها درحق بندگان از فضلش هست. حالا کسانی که ایمان آورده اند وعمل صالح انجام داده اند هم خدا استجانشان می کند وهم از فضلش برای آنها می افزاید. در مقابل مومنین گروهی هستند. بنام کفار. کفار آن کسانی هستند که معتقد به خدا نیستند وحقیقت را که خدای منان وحکیم است پوشانده ومی پوشاند. «وَ الْکافِرُونَ لَهُمْ عَذابٌ شَديدٌ » کفار ،آنهایی که کفر ورزیدند وبه خدا ایمان نیاوردندبرای آنها عذاب شدیدی هست.خدای متعال آنها را عذاب می کند وعذابشان هم شدید است. درآیه بعدی می فرماید: « وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ وَ لکِنْ يُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما يَشاءُ » خدای متعال اگر روزی را برای بندگانش بسط می دهد وروزی دهنده است. « وَ هُوَ الرَّزاق ذی القوه المتین » است.اگر روزی را خیلی گسترش می داد. « لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ » در روی زمین طغیان می کردند وظلم می کردند. « وَ لکِنْ يُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما يَشاءُ » اما خدا اندازه ای را که خودش اراده کرده ، خودش می داند که صلاح بنده هست، نازل می فرماید. « إِنَّهُ بِعِبادِهِ خَبيرٌ بَصيرٌ» چراکه خدا برای بندگانش هم آگاه است وهم بینا. بندگان را می بینداما نه به آلت. زیرا اگر به آلت نیاز پیدا بکند دیگر خدای بی نیاز مطلق نمی شود ، محتاج می شود. خدایی که محتاج باشد نمی تواند خدا باشد. خدای متعال برای بنده اش به اندازه ای که خودش مصلحت می داند تقدیر کرده ونازل می کند. پس بدانیم که دراین آیه می فرماید: « یُنَزِّلُ » یعنی از بالا به پایین می آید. خدا روزی را برما نازل می کند وآن هم به اندازه نازل می کند. سعدی در بخش حکایات، حکایتی را نقل می کند ومی گوید: موسای کلیم درویشی دید که برهنه بود وروی ریگ ها افتاده بود. گفت: ای موسی! دعا خدا برای من گشایشی ایجاد بکند یک مقدار وضع وحالم خوب بشود، به ستوه آمده ام از این حالتی که دارم واین گرفتاری که دارم. موسی دعا کرد وبه خدا عرض کرد، خدایا برای این بنده ات چیزی بده که از این حالت رهیده بشود. موسی به مناجات رفت پس از چند روزی از مناجات بازگشته بود ، دید مردم دور این مرد گرفتار را گرفته اند.گفت: چه خبر است؟ گفتند: یاموسی ! ایشان خمر خورده وشراب خورده وعربده کشان کسی راکشته ، حالا حکم شده که باید قصاص بشود. یک وقت خدا چیزی را به انسان می دهد ولی گرفتاریش درست می شود، پس به خاطر این، نباید شکوه بکنیم که فلان چیز را ندارم. خدای متعال اگر روزی را برای بندگانش بسط می داد. « لَبَغَوا ». ودرآیه بعد می فرماید: « وَ هُوَ الَّذي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا وَ يَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَ هُوَ الْوَلِيُّ الْحَميدُ » خدا ، همان خدایی است که باران را از آسمان نازل می کندبعد از آن که یأس وناامیدی وجودتان را فرا گرفته ، باران را نازل می کند ورحمتش را در روی زمین نشر می دهد. او هست که سرپرست همه موجودات وسرپرست انسان است وکاری را انجام بدهد ، ستوده است. پس بنابراین مردم بدانیم اگر به سوی خدا باز گردیم خدا توبه ما را می پذیرد ، واز زشتی هایمان می گذرد وآنها را می پوشاند. اگر اهل ایمان وعمل صالح باشیم خدا استجابتمان می کند. « ادعونی استجب لکم » مرا بخوانید تا استجابتان بکنم وازفضلش به ما می افزاید. اگرخدای متعال روزی را بر ما تقدیر کرده ، پس بدانیم خیرما دراین است، ممکن است اگر بیشتر از این به ما می داد خدا را بندگی نمی کردیم، یک جنایاتی را انجام می دادیم که حیات ما ونابودی ما با انجام آن کاربود؛ فلذا بدانیم که خدا رحمتش را بر بندگانش نازل می کند واو هست که باران را از آسمان نازل می کند تا روزیمان را بگیریم وارتزاق بکنیم. خدایا خداوندا، دلهایمان را با نور ایمان منور بفرما. خالص ترین سلام های ما را در پاکتی از نور به محضر اقدس امام زمانمان ابلاغ بفرما. اَعُوذُ باللهِ مِنَ الشِّیَطانِ الرَّجِیمِ بسم الله الرَّحمن الرَّحيم وَالْعَصْرِ (1) إِنَّ الإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ (2) إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (3) صدق الله العلی العظیم. خطبه دوم أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطان الرَّجیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الحمد لله الواحد الاحد الذی لاشریک له ، الفرد الصّمد الذی لاشبیه له ، الاوّل القدیم الّذی لاغایه له، الآخر الباقی الّذی لانهایه له ، الموجود الثّابت الّذی لاعدم له واشهد انّه ربُّ العالمین واله ان لااله الا هو شهاده خالصه،واَشهَدُ اَنَّ محمَّداً عَبدُهُ ورسوله سیُدالنَّبِیینَ وخَیرخلقه اجمعین واشهدان علی ابن ابیطالب سیّدالوصیین وامام المتقین وقائد الغُرالمحجلین واَنَّ الائمه من ولده بعده حجج الله الی یوم الدّین، اللّهمّ صلّ علی محمّد وعلی وفاطمه والحسن والحسین وعلی بن الحسین ، و محمّدبن‌علىّ ، و جعفربن ‌محمّد و موسی بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسی الرّضا و محمّد بن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف الهادی المهدىّ اللّهمّ صلّ علیهم صلاه کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت علی احد من اولیائک . *قال الامام الرضا علیه السلام : « إِنَّ الاِْيمانَ أَفْضَلُ مِنَ الاٌِسْلامِ بِدَرَجَه، وَ التَّقْوى أَفْضَلُ مِنَ الاِْيمانِ بِدَرَجَة وَ لَمْ يُعطَ بَنُو آدَمَ أَفْضَلَ مِنَ الْيَقينِ .» امام الرضا علیه السلام می فرماید: ايمان از اسلام برتراست. درجه ایمان از اسلام بالاتر است، درجه تقوا از ايمان بالاتر است. کسی که وارد وادی تقوی می شود. این بعد از ایمان است. ویکی هم این که برای بنی آدم چيزى برتر وبا فضلیت تر از يقين داده نشده است. پس یقین مرتبه اش حتی بالاتراز تقواست.سعی کنیم اعتقاداتمان را تقویت بکنیم، باورهای دینیمان را تقویت بکنیم وبه برکت همین تقویت اعتقادات به درجه اهل تقوی واهل یقین برسیم. « وبِالآخِرَهِ هُم یُوقِنُونَ » متقین کسانی هستند که به آخرت باور و یقین دارند. *بنابه روایتی روز 23 ذی القعده، روز شهادت امام رضا علیه السلام است. براساس این روایت امام رضا علیه السلام درسال 202 هجری قمری به شهادت رسیده، البته مشهورهمان آخرصفررا گفتند. از این قرار می خواهم این را عرض بکنم که روز 23 ذی القعده روزی ریارتی امام رضا علیه السلام است. سفارش شده امام رضا را در این ماه ودر این روز از راه دور ونزدیک زیارت بکنید. اگر توانستیم به حرمش مشرف بشویم ، آنجا زیارتش بکنیم، واگر نتوانستیم از راه دور یک زیارت زیارتنامه هایی که حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان نقل کرده بر داریم وبه طرف حرمش بیایستیم وبخوانیم. امام رضا عليه السلام :در حدیث شریفی می فرماید: « من زارنى على بُعدِ دارى اتيته يوم القيامة فى ثلاث مواطن حتى اخلَصُهُ من اهوالها. » هرکسی که مرا زیارت بکند در این خانه دور من که از مدینه دور است ودر این جای غربت به شهادت رسیدم. در سه جا به سراغ او می آیم وبه داد او می رسم واز او فریادرسی می کنم ، حتی او را از ترس ها وبیم هایی که انسان را فرا می گیرد می رهانم وآزادش می کنم. امام رضا کی می آید؟ در روز قیامت. محل آمدن امام رضا به دادرسی زائر خود در روزقیامت است. آن هم در سه جای روزقیامت. می فرماید: « اذا تطايرت الكتب يمينا و شمالا » یکی زمانی که نامه عمل انسان به دست راست ویا چپش می دهند. آن موقع امام رضا به سراغ انسان می آید وفریادرسی و دادرسی می کند. « عند الصِّراط » یکی هم هنگامی که انسان می خواهد از پل صراط عبور بکند امام رضا به فریادش می رسد. «و عندالميزان .» یکی هنگامی که تراوزی سنجش اعمال نهاده می شود وهر کاری را که انسان در دنیا انجام داده با آن شاخص ومقیاس سنجیده می شود. آن مقیاس وآن میزان ، همان میزان ومقیاس حق است، هرعملی که با حق مطابقت داشت نجات پیدا می کنیم وپاداش داریم و هرعملی که با حق مطابقت نداشت، بدبختی ما آن روز هست؛ فلذا امام رضا در این سه جا به سراغ انسان می آید. انشاء الله خدا توفیق زیارتش را از نزدیک به همه ما عنایت بفرماید. *یک نکته هم در خصوص 21 مردادعرض بکنم. 21مرداد ، روز حمایت صنایع کوچک هست. صنایع کوچک، آن صنایعی که می توانیم با ایجاد واحیای آن چندنفر را مشغول کار بکنیم وبرای ایشان اشتغال ایجاد بکنیم. این خواسته مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری ازمسئولین امر می خواهند که هم توجه ویژه ای به صنایع کوچک داشته باشند، هم احیا بکنند وآن صنایعی که معطل مانده اند، کاربیاندازند تاتولید واشتغال و رونق اقتصادی وبهبودی وضع معیشت مردم ورفع بیکاری وایجاد تحرک دراقتصادفراهم بیاید.اگرما این کار بکنیم قطعا تحرک اقتصادی ایجاد می شود. باید این انجام بپذیرد این خواسته رهبری معظم است. امام رضا(علیه السلام) درحديث شریفي به علی بن شعیب مي فرمايند: « يا علي بن شعيب ! من احسن الناس معاشا؟ » چه کسی از نظرمعاش زیباترین مردم می تواندباشد؛ یعنی بهترین ونیکوترین مردم می تواند باشد. ایشان جواب می دهد. « قلت: انت يا سيّدي اعلم به منّي. » مولای من ، آقای من ، تو به این معنا عالم تراز من هستی. حضرت امام رضا می فرماید: « من حسن معاش غيره في معاشه. »هرکسی که زندگی دیگری را در زندگی خودش زیبا بکند؛یعنی کاری واشتغالی ایجاد بکنند مردم بیایند، نان ببرند. « يا علي! من اسو الناس معاشاً؟ » چه کسی از نظر معاش بدترین مردم هست. ایشان به امام عرض می کند یا ابن رسول الله تو داناترهستی. حضرت می فرماید: « من لم يعش غيره في معاشه » کسي در زندگی دیگری نتواند زندگیش را بچرخاند. آدم باید به دیگران نان بده باشد. یعنی درتوان خودش کاری ایجاد بکند تا دیگران نان ببرند وزندگیشان بچرخانند. این فرموده امام رضا علیه السلام هست. همان اقتصاد مقاومتی را با این صنایع کوچک می شود راه انداخت، همان اقتصاد را عملي کرد وخواسته رهبری را عملی کرد. عواملی که می تواند انسان را درمیدان مبارزه با دشمنان از نظر اقتصادی استوار بکند، یکی آن است که ما یک قاعده کلی وقانون کلی در عالم آفرینش داریم. آن قانون کلی و قاعده کلی کار وتلاش است.اگر کار وتلاش باشد خدا نگاه نمی کند، آن دیندار است وآن یکی بی دین است، هرکسی زیاد تلاش وکار وکوشش بکند، از نظر اقتصادی به او می رسد. یکی توجه به حلال وحرام است، منتهی ممکن است کسی دستش را این ور وآن ور بیاندازد یک چیزهایی را گیر بیاورد ولی آن که با حرام گیر می آورد، مانند کسی است که در لب رودخانه خانه ساخته است. اگر کسی لب رودخانه خانه بسازد با طغیان رودخانه وبا یک سیل بر می دارد ومی برد. حرام این جور است وریشه ندارد باید حلال باشد. یکی هم توزیع عادلانه کالاها وخدمات است. یکی رابطه ولایی بین امام وامت است ؛ یعنی بین رهبری جامعه وامت باید آن رابطه ولایی باشد تا اقتصاد بهبودی بیابد. یکی هم انسان در فعالیتهای اقتصادی محور باشد.رسیدگی به حال محرومین ومستضعفین وتوجه به اشتغال به عنوان اصل تحکیم بنیان خانواده از آن موارد است. بنیان خانواده را یکی اعتقادات می تواند تحکیم بخش. یک خانواده هر اندازه ازنظر مالی ودنیوی ثروتمند هم باشد ولی اعتقادات درستی نداشته باشد، این خانواده پابرجا نیست وتحکیم ندارد. یکی هم معیشت است. یک کسی اعتقادات داشته باشد ومومن باشد « آمن بالله وبالرّسول وائمه را داشته باشد. » اما از جهت دیگر به اشتغال وتولید توجهی نکند باز زندگي بهتر نمي شود. پس بنابراین، باید از صنایع کوچک حمایت بشود تا با هزینه وسرمایه گذاری کم بشود اشتغال کرد ومعضل بیکاری را رفع کرد وتحرک در اقتصاد ایجاد کرد ورکود را پشت سر گذاشت. *چون این ایام نمایندگان در کمسیون ها وزرای پیشنهادی را بررسی می کنند. در این زمینه مطلبی را عرض بکنم. اول به نمایندگان محترم باید بگویم که اشعاری منسوب به امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) که حضرت می فرماید: « دَوائَک فیکَ وَلا تَشعَر وَ دائَک مِنکَ وَلا تَبصَر » می فرماید: دوای تو در خودت هست ولی توجه وشعور به این معنا نداری که دوای تو در خودت هست. دردتو هم از خودت است ولی به این هم شعور وبصیرت نداری ونمی فهمی که دردت هم از خودت است. هم دوایت از خود است وهم دردت از خودت است. « وَ أنتَ الِکتابَ ألمُبِینِ ألّذِی بِآیاتِهِ یَظهَرُ ألمُضمَر .» توکتاب آشکاری هستی، آن که پنهان است با آیات این کتاب آشکار می شود. « أ تُزعَم إنَّکَ جِرمٌ صَغِیر وَ فِیکَ إنطَوی ألعَالِمُ ألأکبَر» آیا تو می پنداری یک جرم وجسم کوچکی هستی در تو عالم بزرگی نهفته وپنهان شده است. می خواهم عرض بکنم که آدم نباید خودباخته باشد ، آدم نباید بیگانه پرست باشد، آدم نباید همیشه توجه اش به بیگانگان وبیرون مرزها باشد. امیرالمومنین می فرماید: شما خیال نکنید که یک جرم صغیری هستید ویک جسم ناتوان ونحیفی هستید ، خدا دروجود شما یک عالم بزرگ نهاده است.پس بنابراین، این خود کم بینی یعنی چه؟ این بیگانه پرستی یعنی چه؟ این عدم خود باوری یعنی چه؟ انسان خودش را باور نکند. ودر آیه شریفه خدا می فرماید: « إن أحسَنتُم أحسَنتُم لِأنفُسِکُم وَ إن أسَأتُم فَلَها . » اگر نیکی کنید به خودتان نیکی کرده‌اید و اگر بدی کنید باز به خودتان بدی کرده‌اید.» پس بنابراین، نباید بیگانه پرست بود، آن هم کسی که به صندلی ای تکیه زده ، آن صندلی با خون شهداء آنجا پابرجاست. یک بحث هم رأی اعتماد هست. باید در بررسی صلاحیتهای وزرای پیشنهادی اول خدا و رسول خدا وائمه را در نظر بگیرند. ببینند این فردی که برای مسئولیت معرفی شده بینی وبین الله توان این کاررا دارد اگر در این جایگاه قرار گرفت می تواند دین خدا را عزیز کند. شایستگی های دینی وایمانی افراد را درنظر بگیرند وتعهد افراد را درنظر بگیرند. یکی هم تخصص وکارآمد افراد را درنظر بگیرند واز تعلقات جناحی وسیاسی بپرهیزند. ببینند ولو این که یک کسی از جناح ما نباشد ولی کارآیی دارد، بیشتر به کارآیی افراد توجه داشته باشند. یک بحث هم، بحث حضور زنان در کابینه هست. برخی ها هی به این مساله دامن می زنند، می خواهند یک کاری بکنند که جامعه در یک کار انجام شده قرار بدهند ولی می خواهم به اینها بگویم که حضور یک زن ویا چند تا زن درکابینه دلیل نمی شود وضع زنان خوب شده ، همانگونه که در غرب و آلمان ودر اروپا یک شخصی از زنان در راس کار قرار دارد وحقوق آن چنانی می گیرد.آیا در راس کار بودن یک زن دلیل بر این است که زنان در غرب مشکل ندارند؟بنیان خانواده پابرجاست وتحکیم دارد؟ هی به برخی چیزها دامن نزنند بالاخره در اسلام باید دنبال عدالت بود وببینیم که عدالت چه چیزی را ایجاب می کند نه اینکه تساوی . هیچ جا نگفتند که دو نفر مساوی هم هستند. هیچ جا نگفتند که زن ومرد با هم مساوی هستند.هرکس این تفکر را دارد اشتباه دارد می کند، زن هم جایگاه خودش دارد ومرد هم جایگاه خودش را دارد.هی به این بحث دامن می زنند، گویا این که طلا وجواهرگم شده ای در جمهوری اسلامی هست اگرزنان بیایند یک وزارتخانه را بگیرند، همه مشکلات زنان حلّ می شود . اگر یک زنی آمد وزیر شد وخلاصه 12 میلیون تومان یا 20میلیون تومان حقوق گرفت، دیگر زنان که خانه دارهستند بعضی از زنان که شوهرانشان معتادند وبا فلاکت وسختی زندگی می کنند. حقوق آن ومسئولیت آن ، مشکلات این یکی زنان را حلّ می کند.این اشتباه است ما نباید این جور فکر بکنیم ، بلکه به عدالت بیاندیشیم. خدای متعال زن را برای آرامش مرد آفریده است وهیچ لزومی ندارد که زن در همه جا سینه چاک باشد، از زندگی وشوهر هیچ خبری نداشته باشد. *درخصوص این آزار واذیتهایی که برخی ها در سطح شهرایجاد می کنند وشاهد هستیم که برخی از جوانهای خودسرف خودروهایی را سوار می شوند ونوارهای متبذلی می اندازند وصدایشان را بالا می برند، آلودگی های صوتی ایجاد می کنند وموسیقی های مبتذل پخش می کنند وحریم شکنی می کنند؛ واز طرف دیگرمی بینیم این فاجران واین ارگسترها درعروسی ها تا دل شب می زنند ومی زنند وخسته هم نمی شوند. خلاصه آدم یک ظرفیتی دارد ولی اینها آنقدر ظرفیتشان بالا هست که دو روز یک قلم دارند در یک مراسم می زنند. چه خبر؟چه اتفاقی افتاده ؟ چرا مزاحم مردم می شوید؟ پیامبر عزیزاسلام می فرماید: « کُلُّ مُوذٍ فِی النَّار» هرکسی که مردم را اذیت بکنند در آتش جهنم است.مردم را اذیت نکنید بساطتان را جمع کنید، درمیان چهاردیواریتان بگذارید هر چه می خوانید بخوانید. چرا برای شهر مزاحمت ایجاد می کنید؟ وچرا درشهر تباهی وفساد را رواج می دهید؟چرا حریم شکنی می کنید؟ «اشدُّ النَّاسِ عذاباً للنَّاسِ فِی الدُّنیا اَشَدُّ النَّاسِ عذاباً عِندَاللهِ یَومَ القِیَامَهِ » هرکسی که مردم را به عذاب بیاندازد در روز قیامت بدترین عذاب را خدا به او قسمت خواهد کرد. این حدیث ها از احادیث گوهر بار ودُرربار پیامبرعزیزاسلام است. باید به این نکات توجه داشته باشیم. ما هر اندازه جلوتر می رویم، یک مقدار بربریتمان وبی فرهنگیمان گل می کند، عوض این که فرهنگی بشویم، وعوض این که یک مقدارعاقل بشویم وزمینه را برای ظهور امام زمان و دولت یار فراهم بکنیم؛ می بینیم با این کارهایمان آمدن امام زمان را به تاخیر می اندازیم. *یک روزنامه ای بنام نیورک تایمز وخبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش دادند که آمریکا به دنبال بارزسی از پایگاه های نظامی ایران هست، برای اینکه توافق هسته ای را ارزیابی بکند. این مساله را مطرح کردن. هدفشان چیست؟ هدفشان یکی این است که می خواهند برای ایران فشار بیاورند؛ چون کارآمریکایی ها فشار است. یکی هم می خواهند از برجام خارج بشوند وهزینه خروج از برجام را متوجه ايران بکنند وبه جهانیان چنان وانمود بکنند که ایران هست که برجام را نقض کرده ما برجام را نقض نکردیم، می خواهند هم برجام را نقض بکنند وهم توپ را به زمین دیگری بیاندازند. یکی دیگر بهانه گیری علیه ملتهای مستقل همیشه در کارنامه آمریکایی ها هست. بازدید ازمراکز نظامی آیا درست یا درست نیست؟ براساس موازین حقوقی جهان وکنوانسیونهای جهانی بازرسی از مراکز نظامی یک کشور درست نیست ومطابقت ندارد،وکنوانسیونهای جهانی این را ممنوع کرده اند. ما هم هیچگاه اجازه نخواهیم داد که اینها از مراکز نظامی ما بازرسی بکنند. آمریکایی ها بدانند هم روح برجام را نقض کردند وهم جسم برجام را. واین دیوار بی اعتمادی را بالا بردند. ما این حق را بر خودمان محفوظ می دانیم وقانونی می دانیم، نه تنها از برجام خارج بشویم بلکه ما حق قانونی خود می دانیم با این نقض وبالابردن دیوار بی اعتمادی از« ان . پی . تی» خارج بشویم. لزومی ندارد که طرف مقابل همواره بد عهدی بکند وما پای بند به این مسایل باشیم. ما اجازه نخواهیم داد آمریکایی ها جاسوسان موساد وسیا را روانه کشور ما بکنند. بلایی که بر سر لیبی وعراق آوردند برای ما نیز ترسیم بکنند. می گویند: درسال 1990 یعنی 26 سال پیش پس از حمله عراق به کویت،آمریکایی ها در شورای امنیت سازمان ملل گفتند که باید از عراق بازرسی بشود طی 7 سال 250 گروه را به عراق روانه کردند، گروهی که موسوم به آنسکام برای خلع سلاح بود. «نورمن سالومون» در کتاب جنگ عراق می نویسد: واشنگتن از بازرسان آنسکام برای اهداف جاسوسی خود بهره برده بود. در سال 2002 یعنی 14 سال پیش می بینیم گروه های جدیدی از بازرسان در عراق برای جاسوسی حضور پیدا می کنند. ما اجازه نمی دهیم این جاسوسان به کشورما وارد بشوند. در لیبی معمر قذافی آن همه همکاری کرد وکل هسته ای وشیمیایی اش را تحویل آمریکایی داد و برد موشک هایش را تا 300 کیلومتر پایین آورد وکاهش داد. باز آمریکایی ها گفتند لیبی 5 درصد خواسته های ما را عملی کرد. یعنی اینها مثل جهنم اند. به جهنم گفته می شود « هل امتلأت »آیا پر شدی؟ می گوید: « هل مِن مزید » بازهم هست؟ یعنی آمریکایی ها مثل جهنم زیاده خواه اند. در لیبی معمر قذافی آن همه برای آمریکایی ها چهره خوش نشان داد و همه تاسیساتش را بار کرد به آمریکا فرستاد. گفتند 5 درصد خواسته های ما را عملی کرد؛ معلوم است اینها خیلی زیاده خواه اند، خیلی اینها اژدها مانند می خواهند همه چیز را بلعند. ولی ملت ایران در برابر زیاده خواهی های آنها خواهند واجازه نخواهند داد اینها به حریم کشور ما و حریم نظامی ما پایشان باز بشود واز کشور ما جاسوسی بکنند. *بحمدالله خدا به حجاج بیت الله الحرام این توفیق داده وزیارت را روزیشان کرده ، سعی بکنند عزت واقتدار نظامی اسلامی وجمهوری اسلامی را حفظ بکنند. این یک مساله. مساله دیگراین است که در بازارهای نگردند. بازار همه وجود دارد ودر خود اسفرورین چه قدر البسه فروشی وجود دارد ولوازم خانگی فروشی وجود دارد. آن چه در اینجا وجود ندارد کعبه هست ، آن چه در اینجا وجود ندارد بقیع هست، آن چه در اینجا وجود ندارد مسجدالنبی هست، آن چه در اینجا وجود ندارد عرفه هست، آن چه در اینجا وجود ندارد منا هست. پس بروند به عباداتشان بپردازند فکر خرید نباشند. یکی هم با این قلدری که عربستانی ها دارند انجام می دهند، خرید جنس از آنجا ؛ یعنی تقویت اقتصاد آنجا. رونق بخشیدن به تولید آنجا. آنها می خواهند این پول از ما بگیرند فردا از آمریکایی ها سلاح بخرند وبمب بخرند وبر سر مردم مظلوم یمن ، مردم سوریه وعراق بریزند. ممکن است برسر خودمان. پس بنابراین،سعی کنید جنس از آنجا نخرید ودر داخل کشور همه فروشگاه ها آماده فروختن جنس هستند. دو تومان هم پول می خواهید بدهید، به هموطنان خودمان بدهید تا اقتصاد اینها رونق پیدا بکند وزندگی اینها بهبود بیابد. دنبال زیارت واعمال و این مسایل باشید. خداوند انشاء الله حجتان را قبول بکند با حج مقبول وسالما غانما به اوطان وکشور برگردید. یکی هم آل سعود بداند که پیامبر عزیز اسلام می فرماید: هرکسی که یک گنجشکی را بهبوده بکشد روز قیامت همان گنجشک می آید وفریاد کنان فریاد می کشد که پروردگارا بپرس ببین این چرا مرا کشته است؟ شما با چه حقی مردم یمن وبچه های یمنی را با بمب می کشید؟ با چه حقی مسلمانان را گرفتارتفرقه واین همه کشت وکشتار وناامنی کرده اید؟ خدایا خداوندا،ریشه ظالمان عالم ، ریشه آل سعود ، آمریکا ، اسرائیل ، نظام سلطه وانگلیس مکار را بکَن ومسلمانان را به پیروزی نهایی برسان. أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطان الرَّجیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾ صدق الله العلی العظیم اَلسَّلامُ علیکم ورحمه الله وبرکاته
اخبار
ارتباط با امام جمعه