چهارشنبه 1395/12/4 - 29 : 7
مشخصات امام جمعه
حمیدرضا شکری
حمیدرضا شکری
كلاته خيج
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1395/11/29
پذيرش اصحاب فتنه در ساختار نظامِ اسلامی ، مانند آن است كه دزدان سرگردنه را براى حفاظت از اموال و دارايى مردم به كار گيرند!

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه کلاته خیج:
خطبه اول:
الحمد للّه ربّ العالمین أحمده و أشکره و أستعینه و أستغفره و أتوکّل علیه و أصلّی و أسلّم علی حبیبه  و نجیبه  و خیرته فی خلقه حافظ سرّه  و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیرنقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا أبی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین  و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
قال الله العظیم فی کتابه الکریم:
« هَلْ أَتي‏ عَلَي الْإِنْسانِ حينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَکُنْ شَيْئاً مَذْکُوراً »
انسان/1
ترجمه:
آيا زمانى طولانى بر انسان گذشت كه چيز قابل ذكرى نبود."

اوصيکُم يَاعِبادَالله وَنَفسي بِتَقوَي الله ونَظمَ اَمرکُم.
خودم و شما بندگان خدا را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی و نظم در امور.
أمیرالمؤمنین(ع) می فرماید:
ای آحاد مؤمنین! همه شما را به تقوای الهی سفارش می کنم. همانا آن حق خدا بر شما است.اگر تقوا را رعایت کنید بر خدا نیز حقی دارید اگر تقوا را رعایت کنید تقوا نیز از شما صیانت می کند.

خداوند مهربان در قرآن مجید برای روشن کردن چراغ معرفت بر قلوب بندگانی که خواهان معرفت و شناخت هستند تقریبا در بیش از 700 آیه، مخلوقات و صنعت و ساخته هایش را برای بندگان بیان می کند تا آنها را از غفلت چند خدایی و تکیه گاههای پوشالی بیرون بیاورد ونجات دهد. البته خدا هیچ نیازی به بندگانش ندارد! اگر تمام انسانها کافر یا مؤمن بشوند سود و زیانی متوجه او نیست.
کسانی که سفر معنوی بسوی خدا را عینا و علما طی کرده اند به این نتیجه رسیده اند که پروردگار عاشقِ روشن کردن چراغ معرفت در قلوب بندگانش است وعقل از ضیاء و نور این چراغ  علاوه بر منفعت أبدی، از هیچ جریان تلخ و شیرینِ دنیا شکست نمیخورد و خدا را رها نمی کند و همچون ابراهیم (ع) سالم بیرون می آید. در کوران جریانهای شیرین نیز اصلا تحریک شهوات برای او معنا پیدا نمی کند. نمونه هایش فراوان هست.
این 72 نفر کربلا به تناسب سنّشان در آتش حوادث بودند سوختند! یعنی وجود مبارک ابی عبدالله (ع) سر وکارش با 71 ابراهیم بود! اگر آتش نمرود برای سوزاندن ابراهیم یک روز بود مال اینها به تناسب عمرشان هست. بعضی از اینها مال اوائل هجرت بودند و آنقدر پیر بودند که وقتی از حضرت اجازه میدان گرفتند جلوی ابروهاشان را با دستمال بستند که ابروها جلوی دیدشان را نگیرد! ولی بسیار سرحال جنگیدند دشمن را کشتند خودشان هم شهید شدند. در مقابل جریانات شیرین نیز، یوسف وار ایستادگی کردند و بخاطر اینکه عقل و خِرَد و انسانهای کامل و جامعی بودند تحریک نشدند! اگر یوسف در برابر جریانات شیرین کاخ 7 سال مقاومت کرد اما اینها به تناسب عمرشان مقاومت کردند! پول چیزی نیست که کسی به راحتی از آن بگذرد ولی اینان خیلی راحت گذشتند. زیبایی های چهره ها و شهوات چیز ساده ای نیست که مردم به این راحتی از آن بگذرند، 7 میلیارد جمعیت نوکر شهوت جنسی اند و بی حیایی را به بی نهایت رساندند! اما شهدای کربلا همه جا حاکم و سلطان معنا و دل بودند. درسی به همه مردم دنیا میدهند که عمر ماها از زمان ولادت تا شهادت کوچکترین آنها 6 ماهه بود و بزرگترین آنها بالای 70 سال بود اما نه در آتش جریانات تلخ سوختند و نه در برابر هجوم شیرینی ها باختند! یعنی همین دو کلمه در زندگیشون بود: نسوختیم. نباختیم! واین پیغام را برای امت پیامبر(ص) دارند که شما نیز همنوع ما هستید همان بدنی که ما داریم شما هم دارید. همان غریزه جنسی که ما داشتیم شما هم دارید، با همان پولی که ما روبرو بودیم شما هم روبرو هستید! با همین دختران و زنانی که شما روبرو هستید زمان ما هم فراوان بود! ولی ما در آن آتشها نسوختیم و در آن شیرینیها نباختیم. چه آتشی الان در روزگار ما روشن است و چقدر سوخته می دهد که خاکسترشان تو جهنم ریخته می شود و بازنده ها سر از 7 طبقه جهنم در می آورند! قیامت هم کسی نگوید: نشد! چون شهدای کربلا می گویند: ما هم نمونه شما بودیم ولی شد! که نسوزیم و نبازیم. اگر انسان  یکمقدار دقت بکند از آزادی قلب اینان شگفت زده می شود! ما تنها 10 روز مشهد یا کربلا یا عمره می رویم از فراق زن و بچه و نوه و داماد و عروس پَرپَر می زنیم و منتظریم کی ما را برگردانند؟ مغازه و صندلی و مدیریت و وکالت و وزارتم چه خواهد شد؟ اما اینها 8 روزی که در کربلا بودند به والله غیر از حق ندیدند و نشنیدند و برای غیر حق هم قدم بر نداشتند وهیچ بندی از زن و بچه و داماد و مغازه و پول اینها را اسیر برگشتن نکرد! یک نفر گدا تو این 72 نفر نبودند همه آدمهای مال دار، تاجر و رئیس قبیله و شخصیت بوند! واین یک امتیاز برای اینها بود چون ثروتمندان اهل جنگ و أسلحه نیستند! اما اینها همه برای خودشان آقا و با شخصیت بودند. حتی بعضی ها با غلامشان کربلا آمدند یعنی اینها هم برای اسبشان و هم برای کارهای خودشان غلام داشتند! ولی چقدر آزاد بودند. پیامشان هم این هست: اگر ما در آتش فرهنگ بنی امیه نسوختیم شما هم می توانید در آتش ماهواره ها و مکاتب دروغین نسوزید. تازه زمان آنها به درجاتی از روزگار ما خیلی سخت تر بود. شما در هر شهری که مرجع تقلیدت زندگی می کند راحت با وسائط نقلیه به دیدنش میروید و دست محبت هم به سر و رویت می کشد! اما در زمان آنها جاده را با گذاشتن مأمور مسدود می کردند و افراد را می کشتند که به دیدار أبی عبدالله (ع) نائل نشوند یعنی دیدن امام حسین (ع) ممنوع بود! زیارت قبرش را هم ممنوع کرده بودند! اما 60 سال بعد از شهادت حضرت از بلاد مسلمان و شیعه نشین با پرداخت جریمه و بهای سنگین به زیارت آمدند خیلی ها کشته ، اسیر و تبعید شدند. تا حالا هم برای زیارت می آیند. دیدید که ایام عاشورا و اربعین چقدر می کشند؟ ولی میلیونی کربلا میروند اما نباختند و نسوختند! هیچ کس در روز قیامت بهیچ عنوان عذر قابل قبولی نمی تواند إقامه بکند!
خدا به ایمان ما نیازی ندارد. وقتی ما نبودیم و عَالَم و آسمان و زمین نبود چی کم داشت؟ حالا که ساخته چی به آن اضافه شد؟!
یَا مَنْ لا تَنْقُصُ خَزائنُهُ.. از خزانه خدا چیزی کم نمی شود. لحظه به لحظه، ساعت به ساعت، ماه به ماه، سال به سال، حتی پرونده بعضی از شما بعد از مرگ هم بسته نمی شود وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ... اگر پُلی یا حمامی یا آبی جاری و یا سنت حسنه ای را بر پا کردی تمام بهره کارها را خدا میفرماید برای شما درج می کنم ولی از خزانه من چیزی کم نمی شود! خدا در قرآن مجید با بیان نعمتهایش میخواهد چراغ معرفت را در دل ما روشن کند و این معرفت که سیمِ پُرقدرتِ إتصالِ صحیحِ انسان به خدا و نعمتهای اوست چه کارهایی در دنیا و آخرت برای ما انجام نمی دهد! أُولَٰئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ... لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ.. حدید/19 این بندگان با معرفت من صدیقینند و این نور را هم من به خودشان بخشیدم! اینقدر بما احترام می کند که نکند ما احساس گدایی کنیم می گوید: لَهُمْ نُورُهُمْ! نورشان مال خودشان هست در حالی که ذره ای از آن نور مال ما نیست ولی بما شخصیت می دهد و احترام می کند!
هَلْ أَتي‏ عَلَي الْإِنْسانِ حينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَکُنْ شَيْئاً مَذْکُوراً.. انسان اصلا قابل ذکر نبود اما الان همه جا بخاطر آن نور و فروغ خدایی قابل ذکر هست که پدر و مادر با سه برابر سِنّشان به فرزندشان می گویند: التماس دعا! و گرنه ما که لَمْ يَکُنْ شَيْئاً مَذْکُوراً.. هیچ جا مطرح نبودیم! اما اینقدر خدا آقاست که می گوید: این نور، مالِ خودت هست!
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی
که من از أزل  نبودم که تو در دلم نشستی

خطبه دوم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرحیم. الحمدلله رب العالمین و العاقبة لاهل التقوی و الیقین والصلوة والسلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد، صلی الله علیه و آله و سلم وعلیءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین.
اَللّهُمَّ وَ صَلِّ عَلی عَلیّ اَمیرِالْمُوْمِنینَ وَ وَصِیِّ رَسوُلِ رَبِّ الْعالَمینَ  آیَتِکَ الْکُبْری وَالنَّباءِ الْعَظیمِ وَ صَلِّ عَلَی الصِّدّیقَهِ الطّاهِرَهِ فاطِمَهَ سَیِّدَهِ نِسآءِ الْعالَمینَ وَ صَلِّ عَلی سِبْطَیِ الرَّحْمَهِ وَ اِمامَیِ الْهُدی الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَّنَهِ وَ صَلِّ عَلی اَئِمَّهِ الْمُسْلِمینَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِیِّ بْنِ مُوسی وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی وَ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَالْحَسَنِ بْنِ عَلِی وَالْخَلَفِ الْهادی الْمَهْدِیِّ حُجَجِکَ عَلی عِبادِکَ وَ اُمَناَّئِکَ فی بِلادِکَ.

دعای فرج...

اوصيکُم يَاعِبادَالله وَنَفسي بِتَقوَي الله ونَظمَ اَمرکُم.
با درود و سلام بي پايان به روح مطهره زهرای مرضیه (س) و معمارکبير انقلاب  اسلامی ايران و دو فرزند گرانقدرش، جمیع مؤمنين و مؤمنات،علما،صلحا،شهدای انقلاب، شهيدانِ 8 سال دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم و علي الخصوص 74 شهيد خونين بال شهر کلاته خيج  و با آرزوي طول عمر باعزت همراه با صحت و سلامتي براي مقام عظماي ولايت  در اين خطبه دوم، خودم و همه شما را توصيه مي کنم به تقواي الهي و دوري ازمحرمات.
أهميت نمازجمعه دراسلام:
امام صادق(ع) فرمود: روز جمعه روز اجتماع انسانها در قیامت است. هیچ مؤمنی نیست که با پاهای خود به سمت نماز جمعه بیاید مگر اینکه خدای متعال تمام سختی های روز قیامت را از این انسان برمی دارد.
مناسبتهای این هفته را به إختصار خدمت شما نمازگزاران جمعه عرض می نمایم.
از مناسبتها:
تشکر از راهپیمایی کنندگان22 بهمن ماه:
مرور خبرها و رسانه ها نشان دهنده حضور با شکوه مردم در راهپیمایی و تعجب غربی ها شده است! به رغم آن همه تلاش هایی که در طول یک سال انجام می دهند و در رسانه های خود سعی می کنند تا ته دل این مردم را خالی کنند و مشکلات و مسائل نظام اسلامی را مطرح کنند  ولی با وجود تمام این مشکلات خدا را شاکر هستیم که آنچنان  پیوند قلبی و عملی با انقلاب اسلامی و رهبر معظم و جایگاه ولایت فقیه وجود دارد که در چنین روزی خود را نمایان می سازد. همه ما شاهد بودیم که موج دسته های مردمی از سراسر شهر به میعاد راهپیمایی در حرکت بودند. این صحنه ها بسیار مهم است! این صحنه ها است که پشت استکبار را شکست و آنها را به خاک ذلت نشاند و سبب قُوّت دل مؤمنان به نظام اسلامی را فراهم کرده است.
این مردم با حضور قدرتمندانه خود با شعار و فریادشان نفرت خود را نسبت به استکبار نشان دادند و علاوه بر آن، به همه فهماندند که تا جان در بدن دارند دست از نظام اسلامی نمی کشند و اگر خدای ناکرده دشمن بخواهد در مقابل این ملت بایستد و بخواهد ملت ایران را تحقیر کند این ملت قدرتمندانه با او برخورد خواهد کرد.  

از مناسبتها:
اول اسفند  شهادت حجةالاسلام والمسلمین شیخ فضل‌الله محلاتى نماینده امام (ره) در سپاه  بنام روز روحانیت و دفاع مقدس را در پیش داریم.
اگر مردم دعوت به جهاد و شهادت شدند  شهدای روحانی بیشترین قدم را در این زمینه برداشته اند و بالاترین آمار شهدا را روحانیون داشته اند یاد چهل شهیدی که در جریان حمله به هواپیمای مسافربری به همراه شهید محلاتی که در سال 1364 به سمت جبهه می رفتند که ددمنشانه به شهادت رسیدند گرامی می داریم.
از مناسبتها:
دیدار جمعی از مردم تبریز و آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب بمناسبت قیام خونین مردم تبریز در چهلم شهداى قم‌ در 29 بهمن 56 را  داشتیم. رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی نکات مهمی را بیان داشتند که من به دو نکته اشاره می کنم.
اول: بحث  آشتى ملى‌؛ پيشنهاد «آشتى ملى» از سوى كسانى مطرح مى‌شود كه برخى از آنان مطابق اسناد غيرقابل انكار موجود در جريان فتنه آمريكايى - اسرائيلى 88 آشكارا نقش پادوهاى مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را برعهده گرفته و در پيوند و ائتلاف با همه جريانات و گروه‌هاى ضدانقلاب نظير بهايى‌ها، منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، ماركسيست‌ ها، تجزيه‌ طلب‌ها، نهضت‌آزادى‌ها، ملى‌گراها، تروريست‌هاى نشان‌ دار نظير كومله و حتى عبدالمالك ريگى، مأموريت براندازى نظام را دنبال مى‌كردند. آيا اين واقعيت كه فتنه‌ گران با صدها زبان و قلم و بدون كمترين پرده ‌پوشى بر آن تأكيد ورزيده بودند و تمامى اسناد آن نيز موجود مى‌باشد، قابل انكار است؟!
حالا اين آشتى قرار است با چه كسى صورت بگيرد؟ يك جريان سياسى در انتخابات سال 88 اعلام كرد ما رأى مردم را قبول نداريم، صندوق رأى و آراء مردم تعيين ‌كننده برنده انتخابات نيست  زور ما در خيابان به علاوه كمك اوباما و كشورهاى اروپايى به علاوه تشديد تحريم‌هاى فلج‌ كننده به همراه ماشين تبليغات جنگى راديو «بى.‌بى.‌سى» و راديو آمريكا و ارتش رسانه‌ اى غرب تعيين‌ كننده برنده انتخابات هستند! امروز برخى به فكر اين افتاده‌اند كه روحى تازه به جسد متلاشی شده فتنه بدمند لذا با فرمول «آشتى ملى» به صحنه آمده‌اند.
آن‌ها هشت ماه با مردم و نظام جنگيدند بيانيه صادر كردند، أماكن عمومى و خصوصى را آتش زدند  و 22 نفر از بهترين فرزندان ملت را شهيد كردند اما نتوانستند خدشه ‌اى به اتحاد ملى و انسجام اسلامى و اقتدار ايرانيان وارد كنند. آن‌ها قهر با ملت را در دستور كار داشتند! چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه ؛ بد عهدى آمريكا فراموش شود و قيافه زشت ترامپ در تداوم ايران هراسى و گزينه نظامى روى ميز و وعده‌هاى دولت در مورد رفع اين دو تهديد در سايه برجام به فراموشى سپرده شود؟ چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه كسى نپرسد پس اين همه آمد و شد اروپايى‌ ها و بستن قراردادها چه نتيجه ‌اى براى رفع ركود و ايجاد اشتغال داشته است؟ همين مسأله ريزگردها در خوزستان كه باعث قطع آب و برق و گاز مردم شده و صداى مردم محروم آن منطقه را درآورده است بايد به فراموشى سپرده شود چون آشتى ملى در دستور كار قرار گرفته است!
كسى ‌كه قبل از انتخابات مى‌گويد من به قانون اساسى، نظام و ولايت فقيه اعتقاد و التزام عملى دارم اما بعد از انتخابات مى‌گويد: فقط گوش به فرمان آشوب در اتاق جنگ نرم لندن و واشنگتن عليه مردم هستم و حاضر به هيچ گفتگويى هم نيست چگونه او مى ‌تواند با نظام و مردم آشتى كند؟!

پذيرش اصحاب فتنه در ساختار نظامِ اسلامی ، مانند آن است كه دزدان سرگردنه را براى حفاظت از اموال و دارايى مردم به كار گيرند! آنهم دزدان سرگردنه و سارقان مسلحى كه از جنايت‌هاى مرتكب شده نه تنها توبه نكرده و پوزش نخواسته ‌اند بلكه اصرار دارند جنايات آن‌ها به فراموشى نيز سپرده شود! به بيان روشن ‌تر، يعنى اين ‌كه بار ديگر به درون نظام راه يافته و مأموريت ناكام و ناتمام قبلى را تمام كنند! كه صرف‌ نظر از لاف گزافى كه مى ‌زنند بايد گفت؛ «اى مگس! عرصه سيمرغ نه جولانگه توست» و به قول حضرت امام(ره) «عرِض خود مى‌برى و كذا و كذا» گفتنى است نيم بيت دوم اين شعر آن است كه «عِرضِ خود مى ‌برى و زحمت ما مى ‌دارى» و حضرت امام (ره) با تعبير آن به « كذا و كذا» خواسته‌ اند اين جماعت را تحقير كنند كه حتى عُرضه به زحمت انداختن ما را هم نداريد.
نکته دوم در فرمایشات حضرت آقا: « بیکاری و رکود و گرانی ».. البته مسئولان در تلاش هستند اما ظرفیت‌ های کشور بیش از اینهاست و راه خروج از مشکلاتِ چند بعدی هم مشخص است.
مردم وظیفه خودشان را نسبت به حفظ انقلاب می دانند و در تمام صحنه های ملی و مذهبی حضور چشمگیر دارند اما آیا این، باید  دلیل بر عدمِ  فعالیت مسئولان نسبت به خدمت رسانیِ بیشتر به مردم شود؟ متاسفانه عملکردهای مسئولان در حد حرف باقی ماند و تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر « إقتصاد مقاومتی، إقدام وعمل» بیان شد مشهود بنظر نمیرسد! دولتمردان عزیز ما سعی کنند نسبت به مردم و قدرت آنها در حفظ نظام اسلامی اعتمادِ بیشتری داشته باشند. مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. شک نکنید هیچ ابرقدرتی از خارج نمی تواند این مردم را از اسلام و نظام اسلامی دور کند آنچه که سبب ناراحتی و دلسردی مردم را بوجود می آورد از داخل است! حق مردم است که باید در رفاه و آسایش و بهترین امکانات باشند. حق مردم است که باید دارای شغل و درآمد سرشار باشند. حق مردم است که فرزندان آنها باید بهترین مناسبات درسی و آموزشی و فرهنگی را داشته باشند.
انتقاد من فقط نسبت به این دولت نیست بلکه به همه دولتهای آینده کشور است. مسایل اقتصادی و بیکاری اکثر خانواده ها را به جدایی و نابودی کشانده است! این روایت کاملا بیانگر همین مسایل است:
« مَن لا مَعاشَ لَهُ لا معادَ لَهُ » یک اصل بسیار اساسى در اصول کافى این حدیث هست که پیغمبر اکرم مى فرمود:
« اللهمّ بارِك لنا في الخُبز و لا تُفَرِّقْ بيننا و بينَه فلولا الخبزُ ما صلّينا و لا صُمْنا و لا ادَّينا فرائضَ ربّنا » خدايا! بين نان مسلمانها و خود مسلمانها فاصله نينداز! مستحضريد كه منظور از نان همان بحثهاي اقتصادي و مالِ مردم است عرض كرد بين مردم و اقتصاد فاصله نينداز زيرا ملّتي كه با اقتصادش فاصله داشته باشد با مال فاصله داشته باشد فقير باشد دين ‌داري آن ملّت مشكل است! با اينكه خود حضرت و اصحاب خاصّش چند سال در شِعب ابي ‌طالب آن محاصره و تحريم را تجربه كردند و گرنه تودهٴ مردم دين ‌داري آنها با فقر بسيار سخت است اين از بيانات نوراني پيغمبر است كه مرحوم كليني نقل كرد.
مردم از این ناراحتند که اگر مشکل اقتصادی وجود دارد پس چرا بعضی از اطرافیان و آقا زادگان اینقدر در رفاه و آسایش اند و بعد به گفته آن آقا! اینها ذخایر انقلابند؟! تمام دغدغه مقام عظمای ولایت و تذکر دائم ایشان به دولتمردان روی همین مساله است که در بیانات معظم له در دیدار با مردم تبریز و آذربایجان شرقی در روز چهارشنبه بخوبی بیان شد. فرمودند: ما امروز جنگ اقتصادی و فرهنگی و سیاسی  داریم و در این جنگها نیروهای متخصص خودش را می طلبد.
امروز اگر کسی تابع ولایت و رهبری است باید برای مردم نوکری کند. سیّدَ القوم خادِمَهُم.. آقای ملت ، خدمتگذار آنهاست! امام علی علیه السلام فرمودند: آقا کسی است که بار مشکلات سنگین برادران دینی خود را به دوش کشد.»
غررالحکم، شماره 9621
گاهی از اوقات ریاست در بی ریاستی است! هرکسی بیشتر خدمت کند ولایتمدارتر است. با گفتن کلمه ولایت یا گفتن کلمه انقلاب کسی انقلابی یا ولایتی نمی شود! تابع ولایت، أهل اختلاف و دعوا و تسویه حساب شخصی در جایگاه مسئولیتش نیست و سعی می کند با رفتار مسئولانه خود در آباد کردن شهر و فراهم نمودن امکانات برای مردم، إرادتش را به ولایت نشان بدهد. مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که برای من نه اصولگرا مطرح است نه اصلاح طلب و نه مشارکتی و نه دوم خردادی هیچ حزبی مطرح نیست هر کسی دوست دارد به هرخطی گرایش داشته باشد مُنتها همه این احزاب و گرایشها باید با خطوط ترسیم شده نظام اسلامی حرکت کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند ودر میان اینهمه خطوط هرکسی بیشتر در راستای أهداف نظام به مردم خدمت کند و مردم را دلگرم نگه بدارد ولایتمدارتر است.
بنده هشدار میدهم که دشمن بشدت در حال ایجاد تفرقه و دوئیت است. هیچکس بهمدیگر برتری ندارند مگر در سایه تقوا و خدمت رسانی بیشتر! تو این شهر با صفا همه خدمتگزارند و تلاش دارند بیشتر خدمت کنند و خدمات هم بخود شما مردم برمیگردد! یکوقت کسی احساس نکند این خدماتی که در این شهر انجام گرفته یا خواهد شد به پای یکی دو نفر نوشته می شود! این نقشه دشمن است که میخواهد خدمتگزاران را بر علیه یکدیگر تحریک کند. کارهای انجام گرفته در این شهر مال زحمات مسئولان سابق و مسئولان فی الحال است. نقشِ بنده  فقط نوکری و پادویی بود و به مسئولان بالا  تاکید  میکردم  که خدمات دوستان را زودتر إجرا کنند. امام جمعه در هر شهری پدر معنوی آن شهر هست منتها دیدش فراتر از دید جناحی بعضی ها است! بنده با همه در إرتباطم و اصلا مختص به قشر خاصی نیستم و نخواهم بود و هر کسی که دوست دارد ما در خدمت او باشیم حقیر را بعنوان امام جمعه محور کارها قرار بدهد.
در این شهر همه از خانواده های شهدا ، ایثارگران ، جانبازان و بسیجیان هستند. اینجا مردمش با هر سلایق و حزب و گروهی در تظاهرات دشمن شکن و مناسبتهای ملی شرکت کردند و شرکت هم می کنند و در آینده  نیز بیشتر شرکت خواهند کرد. من هم به تَبعِ فرمایش رهبری عظیم الشأن جذب حداکثری و دفع حداقلی با همه مردم مراوده خواهم داشت و هر کسی از هر جناحی چه اصوالگرا چه اصلاح طلب و چه حزبهای دیگر اگر کوچکترین حرکتی برخلاف موازین مقام معظم رهبری بردارند و با گفتار نسنجیده  باعث ترس مردم شوند همه را طرد خواهم کرد. بنظرم از این ساعت ببعد هر کسی در هر موقعیت و مقامی از روی بیکاری و عدم سازشِ طبعش با دیگران به کسی نسبت اصوالگرا یا اصلاح طلب یا شعار عرب و عجم بدون هیچ  دلیل  و مدرکی سر بدهد و باعث جدایی آحاد مردم از یکدیگر شود ضد ولایت است و قابل إغماض نیست!
(تکبیر حُضّار)

اگر خیلی انقلابی هستید گروه تشکیل دهید و بروید برای جوانانی که  در شُرُفِ ازدواج هستند و پول ندارند امکانات و جهازیه فراهم کنید، خانواده های دچار اختلاف و از هم پاشیده  را به کانون گرم و با محبت خانه برگردانید. بلای خانمانسوز إعتیاد را شناسایی و ریشه کَن کنید. قرض مقروضین را پرداخت و مشکلات آنها را بررسی کنید. فرصتی برای جوانان تحصیل کرده بیکار در اداره این شهر فراهم کنید. زمینه ای برای برگشت جوانانِ شاغل خارج از این شهر با ایجاد شهرکهای صنعتی و کارگری و ساخت و ساز مسکن برای ماندن ایجاد کنید. خانواده هایی که الان بعلت نداشتن شغل با اینکه جوان هستند و به نان شب محتاج شدند را شناسایی کنید. اینقدر کار برای انقلابی فراهم است که اگر بخواهید انجام دهید تا شب هم به خانتان نمی رسید. مگر حتما باید مسئول اداره و نهادی باشید تا خدمت کنید؟! چرا بعضی ها اصرار دارند که نگاه مردم باید به آنها معطوف باشد؟ اگر بلدید خدمت کنید بسم الله! اگر بلد نیستید منتظر خدمت دیگران باشید. عمرها به سرعت دارد میگذرد و وقت بسیار کم است اما متاسفانه وقتمان به بطالت و حرفهای نامربوط و اختلاف أفکن گذشت. میخواهیم چه چیزی را ثابت کنیم؟! بفرمایش عالم وارسته و استاد اخلاق و عرفان حضرت آیت الله العظمی مرحوم حاج شیخ حسینقلی همدانی که فرموده بودند: هر وقت توانستید کفش آن آدمی را که با او خوب نیستید و دشمنی دارید جلوی پایش جفت کنید بدانید که آدم شدید و گرنه در آدمیت خودتان شک کنید!